Kaksitoiminen alipainesäädin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
t5
Viestit: 56
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:27

Kaksitoiminen alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja t5 »

Onkos noita erikseen myytävänä ja kukahan mahtaa myydä.
Old ford never die they just go faster.
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Aika kivenalla voi olla, oletko ohc:hen laittamassa turboa kenties :wink:
t5
Viestit: 56
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:27

Viesti Kirjoittaja t5 »

Ei tarvii efin kanssa mutku noi ooppelit saattais tarvita tollasen.
Old ford never die they just go faster.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

rover, rolls-royce, ym. ym. muut britti vanhat britti vehkeet on noita käyttäny.. valmistajana tainnu olla yleensä Lucas. eiköhän jostain vauxhallistakin tollanen löydy :shock:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

vaikka turbo-saabista, uutena tarvikkeena reilu satku.
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
t5
Viestit: 56
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:27

Viesti Kirjoittaja t5 »

Kiitti vinkeistä.
Old ford never die they just go faster.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

eikös 1.6 lx escossa oo semmonen
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

henu kirjoitti:eikös 1.6 lx escossa oo semmonen
Mimmosesta säätimestä nyt sit oikein oli kyse?
Eli alipaineella vetää aikaisemmalle ja ylipaineella (ahdoilla) vetää myöhäsellä. vai jostain ihan muusta?
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

cossu2 kirjoitti: Mimmosesta säätimestä nyt sit oikein oli kyse?
Eli alipaineella vetää aikaisemmalle ja ylipaineella (ahdoilla) vetää myöhäsellä. vai jostain ihan muusta?
jotenkii tollanen siinä on mun käsitääkseni
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

mitäs semmonen sit tekee brassiescossa :shock:
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

cossu2 kirjoitti: Mimmosesta säätimestä nyt sit oikein oli kyse?
Eli alipaineella vetää aikaisemmalle ja ylipaineella (ahdoilla) vetää myöhäsellä. vai jostain ihan muusta?
Eikös se mee just toisinpäin?? :roll:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Bootsi kirjoitti: Eikös se mee just toisinpäin?? :roll:
eihän nyt sentään.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

cossu2 kirjoitti:mitäs semmonen sit tekee brassiescossa :shock:
no semmonen tos mun jäärassi lx:sässä ainakii on, en tiijjä et mitä se siinä tekee mut semmonen kumminkii on :lol:
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Jaakko85 kirjoitti: eihän nyt sentään.
Toivottavast ei. muuten voi lautaset ja laki hieman vaihtaa väriä :lol:
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

henu kirjoitti: no semmonen tos mun jäärassi lx:sässä ainakii on, en tiijjä et mitä se siinä tekee mut semmonen kumminkii on :lol:
onko siinä turbo?? :twisted:

siis alipaineella myöhästää ja alipaineella aikastaa. alipaineet on otettu vaan eripaikoista. ennen ja jälkeen kaasuläpän
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

ZyaS kirjoitti: onko siinä turbo?? :twisted:

siis alipaineella myöhästää ja alipaineella aikastaa. alipaineet on otettu vaan eripaikoista. ennen ja jälkeen kaasuläpän
ei siinä mitään turboo oo :lol:
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

se on kehitetty aikoinaan vähentämään päästöjä,moottori jarrutuksella säätää syttyä niin että palaminen on silloinkin mahd.täydellistä joten ei synny saasteita niin paljoa.näin mulle kertoi viisaampi.ja siinä brassi eskossa se on niitten pakokaasun kierrätys laitteiden takia.täydentää sitä ymp.ystävällisyyttä.siltikin kun pelleilin ex-emännän b.eskon kanssa niin sain päästöt paremmaks kun otin saastelaitteet veks ja porasin suuttimet isommaks.. sai paremmin säädöt kohalleen,aika ristiriitasta eikö??ja tietenkin turboautoissa sit sen nakutus vaaran takia,ja tehon.
irc voicecoil
kynsi
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Huhti 2005 18:18
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Tuon säätimen avulla saa turbovehkeestä pintakaasuominaisuuksia.
Turboauto vaatii suuret ennakot normaaliajossa matalan puristussuhteen vuoksi. Näitä ennakoita ei saada vakiojakajalla, koska jakajaa joudutaan kääntämään entistä myöhäisemmälle puuttuvan ahtopaineviivästyksen vuoksi. Siis, (jokapäiväisessä käytössä olevassa) turbokoneessa suuremmat sytytysennakon vaihtelut kuin vaparissa.

(mulla olis ylim. säädin)
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Joku sanoi että moisen voisi saada turbo saabista...

Minkä ikäiset saappaat on tehty kaasari koneella? Minulla on yksi josta meinasin garretin repäistä irti, mutta kun on ruiskulla...
Osaamattomat valittaa
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

onko joku sanonut että kaasari saab:ssa on pelkästää kaks toiminen alipainesäädin?? kyllä siinä ruisku saab:ssakin on varmaan virranjakaja.. :roll:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

ZyaS kirjoitti:onko joku sanonut että kaasari saab:ssa on pelkästää kaks toiminen alipainesäädin?? kyllä siinä ruisku saab:ssakin on varmaan virranjakaja.. :roll:
Niiiiin.. onhan ruisku sierrassakin virranjakaja, mutta EI alipainesäädintä. :wink:
(tosin en tiedä millainen on ruisku SAABin jakaja) :oops:
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

en ainakaan ruisku saappaasta tunnistanut ali painesäädintä jakajan lähettyviltä.... tuskin onkaan... :?: :?: :?:
Osaamattomat valittaa
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Volvossa ja Bemarissa on ainakin ollu. Jos ei Motonetistä tms. löydy kannattaa käydä romiksella tonkimassa.
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

mikä toi motonetissä oleva turbo saabiin myynnissä oleva alipainesäädin on? onko juuri tuo 2-toiminen? speksit oli: 900 turbo bosch alipainesäädin... hinta 114 euroa :?
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

Eikös e-maxi (-89) riesassa ole yksitoiminen tuollainen?

Meinaan vaan kun tuota ennakkoa ei meinaa millään saada oikeeks ja pitäis vielä 1-2 viikkoo tolla koneella ajaa... Ainakin siinä jakajan kylessä joku painekello on ja sen tuubi tuntuis kierroksia lisätessä ihan vienosti imevän.

Siis Romu nakuttelee ainoastaan alakiekoilla ja jos myöhästää niin alkaa meno jökkiin... Muihin säätöihin ei ole koskettu sitten vuoden miekka ja kilpi.

Muutenkin on ny yks-kuutonen aika helevetin puhdittoman oloinen.
Joskus kaasua lisätessä (alle 2000 rpm) jökkää(siis niinku Pa-ha-sti), miettii hetken ja reagoi sitten.

Motti vetääkin vain välillä n. 1800-4000
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Vastaa Viestiin