Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
rover, rolls-royce, ym. ym. muut britti vanhat britti vehkeet on noita käyttäny.. valmistajana tainnu olla yleensä Lucas. eiköhän jostain vauxhallistakin tollanen löydy
Mimmosesta säätimestä nyt sit oikein oli kyse?
Eli alipaineella vetää aikaisemmalle ja ylipaineella (ahdoilla) vetää myöhäsellä. vai jostain ihan muusta?
cossu2 kirjoitti:
Mimmosesta säätimestä nyt sit oikein oli kyse?
Eli alipaineella vetää aikaisemmalle ja ylipaineella (ahdoilla) vetää myöhäsellä. vai jostain ihan muusta?
cossu2 kirjoitti:
Mimmosesta säätimestä nyt sit oikein oli kyse?
Eli alipaineella vetää aikaisemmalle ja ylipaineella (ahdoilla) vetää myöhäsellä. vai jostain ihan muusta?
se on kehitetty aikoinaan vähentämään päästöjä,moottori jarrutuksella säätää syttyä niin että palaminen on silloinkin mahd.täydellistä joten ei synny saasteita niin paljoa.näin mulle kertoi viisaampi.ja siinä brassi eskossa se on niitten pakokaasun kierrätys laitteiden takia.täydentää sitä ymp.ystävällisyyttä.siltikin kun pelleilin ex-emännän b.eskon kanssa niin sain päästöt paremmaks kun otin saastelaitteet veks ja porasin suuttimet isommaks.. sai paremmin säädöt kohalleen,aika ristiriitasta eikö??ja tietenkin turboautoissa sit sen nakutus vaaran takia,ja tehon.
Tuon säätimen avulla saa turbovehkeestä pintakaasuominaisuuksia.
Turboauto vaatii suuret ennakot normaaliajossa matalan puristussuhteen vuoksi. Näitä ennakoita ei saada vakiojakajalla, koska jakajaa joudutaan kääntämään entistä myöhäisemmälle puuttuvan ahtopaineviivästyksen vuoksi. Siis, (jokapäiväisessä käytössä olevassa) turbokoneessa suuremmat sytytysennakon vaihtelut kuin vaparissa.
ZyaS kirjoitti:onko joku sanonut että kaasari saab:ssa on pelkästää kaks toiminen alipainesäädin?? kyllä siinä ruisku saab:ssakin on varmaan virranjakaja..
Niiiiin.. onhan ruisku sierrassakin virranjakaja, mutta EI alipainesäädintä.
(tosin en tiedä millainen on ruisku SAABin jakaja)
mikä toi motonetissä oleva turbo saabiin myynnissä oleva alipainesäädin on? onko juuri tuo 2-toiminen? speksit oli: 900 turbo bosch alipainesäädin... hinta 114 euroa
Eikös e-maxi (-89) riesassa ole yksitoiminen tuollainen?
Meinaan vaan kun tuota ennakkoa ei meinaa millään saada oikeeks ja pitäis vielä 1-2 viikkoo tolla koneella ajaa... Ainakin siinä jakajan kylessä joku painekello on ja sen tuubi tuntuis kierroksia lisätessä ihan vienosti imevän.
Siis Romu nakuttelee ainoastaan alakiekoilla ja jos myöhästää niin alkaa meno jökkiin... Muihin säätöihin ei ole koskettu sitten vuoden miekka ja kilpi.
Muutenkin on ny yks-kuutonen aika helevetin puhdittoman oloinen.
Joskus kaasua lisätessä (alle 2000 rpm) jökkää(siis niinku Pa-ha-sti), miettii hetken ja reagoi sitten.
Motti vetääkin vain välillä n. 1800-4000
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily