Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Onko muilla termostaatti "jumiutunut" ajon aikana? Ittellä kävi eilen semmonen tapaus että 2h ja 200km ajon jälkeen lämmöt yhtäkkiä pompsahti punaselle. Puolen tunnin tauko ja kaikki oli taas OK.
Eli voiko termostaatti jäädä jotenkin jumiin kesken ajon ja vedenkierto loppua? Voiko vika olla kenties jossain muualla?
(auto on -01 Mondeo 1.8 )
On jumittanut joskus, mutta aukiasentoon tai liikaa raolleen. Kait se termari oli jo auennut nuilla kilometreillä? Voi kyllä olla myös hapettumaa, joka estää täyden avautumisen ja tuo yhdessä jonkin muun syyn, esim. p-kasen systeemin, kanssa pyrkii kiuhuttaan pitemmillä matkoilla. Mulla yks pyrki kesäkuumalla pitkällä matkalla ja kovemmalla ajolla keitteleen, piti panna lämmitys täysille, hyvin tarkeni, kun ulkonakin oli jotain 30. Siinä oli vaan tukkonen jäähdytysjärjestelmä, normaaliajolla ja kelillä pelitti.
Uutta tietoa oireista: Kun nopeus pysyy 100-110 niin lämmöt toimii OK. Kun nopeus nousee 120 --> (kierrokset about 3000) niin lämmöt lähtee nousemaan. Kovassakin vauhdissa lämmöt pysyy aisoissa mikäli sisäpuhaltimen laittaa kuumalle.
Tänään täytyy viedä pajalle. Katotaan mitä ne siellä sanoo....
monteo kirjoitti:Uusimmassa korimallissa on sähköohjattu termari, ei perinteinen
Antaako tuo systeemi varoitusta jollain tavalla kojetaulussa, jos se viottuu? Esim. moottorin vikavalo?
Itsellä nyt saman suuntainen tapaus, kuin ketjun aloittajalla. Ajelin 200 km normaalisti ja lämmöt ok. Jouduin pysähtymään ja jätin auton käyntiin joutokäynnille. Palasin n. 15 min kuluttua ja lämmöt liki punaisen reunaa. lähdin ajamaan välittömästi ja lämmöt tippu normaaliin. Kokeilin muutaman kymmenen kilometrin jälkeen joutokäynnillä uudelleen jonkin aikaa ja lämmöt oli ihan normaalit.
Kuinka herkästi tuollainen kone vaurioituu lämmöstä?
Nyt ollaan taas kovasti termostaatin kannalla....
Mitä useammasta paikasta kysyy niin sitä enemmän tulee ehdotuksia.... Nyt vaihtuu termari ja sit katotaan auttaako..
Minulla on -03 TDCI:ssä samanlaista lämpenemisongelmaa. Vetää maantieajossa lämmöt punaiselle. Kun laittaa lämmityksen päälle, niin sisälle tulee kuumaa ilmaa ja silloin moottorikin jäähtyy normaali lukemiin (ainakin hetkeksi )
Kone lämpenee liikaa ja silti termostaatin ja jäähdyttimen välinen letku "kylmä". Neste ei siis kierrä, eli kaiketi termari on juminut kiinni?
Osaisiko joku valaista mitä on tämä porina sähköisestä termostaatista? Ihan tavalliselta tuo minusta irrotettuna näyttää.
Kait Monteon termari on kuten Eskossa, siis ylävesiletkun ja kannen välissä olevassa kotelossa? Ei tarvinnut omasta tutkia!
Kerran jumitti termari kesken ajon ja mittari meni punaiselle, mutta onneksi oli japsiauto ja ei vaurioita!