Mondeo mk3:een vanteet

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
shibby85
Viestit: 8
Liittynyt: 04 Syys 2007 20:12

Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja shibby85 »

Eli olen meinannut ostaa joko 17":set vanteet tai sitten 18":n

Eli eikös se ole niin että kun nykyiset on 16":set niin suoraan saa laittaa 17":t ilman mitään muutoskatsastusta. Nykyiset kumit on 205/55R16 ja tulevat olisi 225/45R17 eli onko joku tehnyt tollasen muutokset eli onko madallettava?

Paljon maksaa esim madallussarja 30-40mm? onbko viisain ottaa fordilta?
hz
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Elo 2007 16:28

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja hz »

Tuuman isommat voi laittaa,mutta jos menee 2" yli niin sitten joutuu jo muutos katsastaan! Viisain on ostaa H&R jouset jos haluuaa laatua!
Halvat jouset tehdään kiinassa vaikka niissä lukee Germany,mutta ei Made in Germany niin kuin H&R:n jousissa!
Viimeksi muokannut hz, 17 Syys 2007 08:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Simprider
Viestit: 255
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:41
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Simprider »

Hmm joo laatua kyllä.

Fordin omat jouset tekee Eibach eli ollaan samalla viivalla H&R:n kanssa.
Kuga 2.0 TDCi Powershift Kuva
Kuga PHEV Kuva
Simprider
Viestit: 255
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:41
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Simprider »

Kuvatus laskemattomasta:

klick

= Maasturi eli kannattaa laskea. Itse otin noi fordin omat ja olen erittäin tyytyväinen. Pumppuina toimii Sachsin sportit.
Kuga 2.0 TDCi Powershift Kuva
Kuga PHEV Kuva
shibby85
Viestit: 8
Liittynyt: 04 Syys 2007 20:12

Viesti Kirjoittaja shibby85 »

Simprider kirjoitti:Kuvatus laskemattomasta:

klick

= Maasturi eli kannattaa laskea. Itse otin noi fordin omat ja olen erittäin tyytyväinen. Pumppuina toimii Sachsin sportit.
niin eli onko nuo nyt 225/45R17-setit? Ja oletko paljon laskenut omaasi? Paljon tuli madallukselle hintaa ja teitkö sen merkkiliikkeessä?
mimic
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Joulu 2008 21:29
Paikkakunta: vantaa

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja mimic »

uppia tälle..kevään korvilla olisi tarkoitus iskeä mondeoon 18" kiekot alle ja tiputtaa 35-40mm..mutta mutta mistä alustasarjaa? ja minkälaista?
ja jos simprider vielä pyörii linjoilla niin kuvapäivitystä tiputuksen jälkeen kaivattaisiin
rlaaksonen
Viestit: 66
Liittynyt: 09 Syys 2008 00:17
Paikkakunta: Kotka

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja rlaaksonen »

mimic kirjoitti:uppia tälle..kevään korvilla olisi tarkoitus iskeä mondeoon 18" kiekot alle ja tiputtaa 35-40mm..mutta mutta mistä alustasarjaa? ja minkälaista?
ja jos simprider vielä pyörii linjoilla niin kuvapäivitystä tiputuksen jälkeen kaivattaisiin
Olen itsekin ajatellun 18" vanteita kesäksi, mutta kuinka helposti kyseinen koko mahtuu alle? Minkälainen ET ja minkälaiset renkaat pitää olla?
mimic
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Joulu 2008 21:29
Paikkakunta: vantaa

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja mimic »

rengasliikkeistä kun olen kysellyt niin profiilia 35-40..leveyttä en tarkalleen muista..olisiko ollut 225? noilla pitäisi kai sopia 18 vielä pyörimään lievän madalluksen kanssa. mutta nyt kaipaisin vinkkiä tuohon alustan päivitykseen vielä. pelkkiä jousia en mielellään laittaisi koska haluaisin päivittää myös tolpat samalla. toki jos pätevät jousetkin riittäävät 30 tai 40mm tiputukseen niin suositelkaa.

btw tämä on aika hiljainen forum versus muiden automerkkien forumeihin..vai onko ylipäätään mk3 mondeo vaan sen verran vieraampi omavarustelun kohde:D?
tomppa66
Viestit: 5
Liittynyt: 27 Syys 2007 21:22
Paikkakunta: TAMPERE

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja tomppa66 »

moro

mulla mk2:ssa weitecin jouset ja tolpat,madallusta 60mm/40mm.Olen ollut hyvin tyytyväinen eikä
järin kalliitkaan...
rlaaksonen
Viestit: 66
Liittynyt: 09 Syys 2008 00:17
Paikkakunta: Kotka

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja rlaaksonen »

Tarkennan vielä kysymystäni eli mahtuuko 225/40 -renkaat 18" vanteilla (7,5x18, ET 52,5) pyörimään madaltamattomassa Mondeo MK3:ssa? :)

Oma käsitykseni on että mahtuu (koska ST220:ssa kyseinen vannekoko on vakio, ja ET on suuri) mutta jos ei niin sitten en osta ko. vanteita.
ceebbari
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Marras 2008 22:19
Paikkakunta: Hki

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja ceebbari »

Kyllä ne varmaan just mahtuu, mutta näyttävät aika laimeilta mennessään noin sisään. Enemmin ostaisin lähempänä 40 olevat vanteet
Rahnu
Viestit: 100
Liittynyt: 07 Helmi 2005 01:51

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja Rahnu »

rlaaksonen kirjoitti:Tarkennan vielä kysymystäni eli mahtuuko 225/40 -renkaat 18" vanteilla (7,5x18, ET 52,5) pyörimään madaltamattomassa Mondeo MK3:ssa? :)

Oma käsitykseni on että mahtuu (koska ST220:ssa kyseinen vannekoko on vakio, ja ET on suuri) mutta jos ei niin sitten en osta ko. vanteita.
Fordin tarvikeluettelon mukaan alkuperäisissä 18" aluissa ET on juuri tuo ja samanlevyisetkin eli kaiken järjen mukaan mahtuu heittämällä. Käytetäänhän tuota kokoa myös Focuksissa. Omaan farkkuun tulee ensi kesäksi alkup. 18" 225/40 renkailla.
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
rlaaksonen
Viestit: 66
Liittynyt: 09 Syys 2008 00:17
Paikkakunta: Kotka

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja rlaaksonen »

Rahnu kirjoitti:Omaan farkkuun tulee ensi kesäksi alkup. 18" 225/40 renkailla.
Samat on suunnitelmat :D.
mimic
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Joulu 2008 21:29
Paikkakunta: vantaa

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja mimic »

muttamutta mitenkäs se alustan laita? riittääkö pelkät laadukkaat jouset? en nyt tarkalleen muista forumin sääntöjä mut jos suoraa linkkiä nettikauppoihin tms. herrat laittaisitte?
Rahnu
Viestit: 100
Liittynyt: 07 Helmi 2005 01:51

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja Rahnu »

En jaksa etsiä mitä muualla maksaa mutta bensakoneellisiin mk3 Mondeoihin Fordilta Eibachin valmistamat pelkät jouset vajaa 200e. Madaltaa 30mm. Oma mielipide on että pelkät hyvät jousetkin riittää, toki jos rahaa riittää niin ei niistä kunnon iskareistakaan haittaa ole.
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
mimic
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Joulu 2008 21:29
Paikkakunta: vantaa

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja mimic »

noniin palataampa aiheeseen..tilaukseen lähti konin jouset -35mm. Mutta nyt on sitten iskenyt suuruuden hulluus..mitä nyt vähän netissä roikkunut ja katsellut 18" valsseja mondeon alla niin omaan makuun kyllä jää aika auttamattoman pienen näköisiksi, katoaavat auton alle aika hyvin. Pitäisikö siis suosiolla nyppästä 19"?
mimic
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Joulu 2008 21:29
Paikkakunta: vantaa

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja mimic »

hiljaista on tällä forumilla..no asiaan, jospa joku viitsisi vastata. elikkäs nyt tuli konit matkahuollosta. onko jossain/jollakin ohjeita vaihtoon? ei tarviis ihan kokeilumielessä lähtee vaihtelemaan ajan ja hermojen säästöä ajatellen.
pimpelipompeli
Viestit: 78
Liittynyt: 27 Heinä 2008 11:14
Paikkakunta: Kitee

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja pimpelipompeli »

Korjausoppaasta saa uskonvahvistusta :lol:
Ford Mondeo 1.8 vm.-01
Nissan Primera 1.6 vm.-00
meuno
Viestit: 23
Liittynyt: 10 Elo 2008 23:28
Paikkakunta: Vaasa

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja meuno »

pimpelipompeli kirjoitti:Korjausoppaasta saa uskonvahvistusta :lol:
Suosittelen lämpimästi. Varsinkin jos luottaa oppaan neuvoihin niin säästää ohjauskulmien säädön verta selvää rahaa.
----------------------------------------------------------------
Koettu maanpäällinen h*lvetti ooppelilla.
Seuraava auto olikin foortti, ihan taivaspaikan vuoksi.
Mondeo -03 1.8 Centennial konttiperä
mimic
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Joulu 2008 21:29
Paikkakunta: vantaa

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja mimic »

no onkos täällä kenelläkään ollut mondeossa niitä 19" kiekkoja alla madalluksen kanssa? mitenkä sopineet?
naavis

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja naavis »

Mahtuuko Mondeon alle 18x7,5" ET 40, jos laittaa joko 215 tai 225/40/R18 renkastuksen ? Autoa on madallettu 40/35mm. Onko ET sopiva vai ?
mimic
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Joulu 2008 21:29
Paikkakunta: vantaa

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja mimic »

noniin itse siis olen päivittänyt sedan mk3 mondeon alustaa -35mm konin jousilla ja nyt alla on 18x8,5 vanne 225/40 kumeilla eikä mitään ongelmia. ehkä olisi voinut vielä snadisti rajumpi olla tuo madallus tyyliin esimerkiksi 40/40. ei ota täydelläkään lastilla mihinkään kiinni..

edit: ET mun vanteissa 40
Simprider
Viestit: 255
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:41
Paikkakunta: Oulu

Re: Mondeo mk3:een vanteet

Viesti Kirjoittaja Simprider »

öhm

Joo tosiaan nykyään alla Eibach -30mm jouset ja Sachs sport pumput.

Vanteina kesät talvet 8*18 ET 38 kiekot joilla 225/40/18 renksut.

Ei raavi sit mistään oli renkaat linkussa ja tai auto täynnä ylisyöneitä julleja...

Tuossa kuva nykyisestä talvihabituksesta ja voin sanoa että olen alustaan tyytyväinen.

http://i220.photobucket.com/albums/dd24 ... mondeo.jpg
Kuga 2.0 TDCi Powershift Kuva
Kuga PHEV Kuva
Vastaa Viestiin