Uusi Focus 2008
Re: Uusi Focus 2008
En oo mikään insinööri, joten mulla ei nyt menny jakeluun tuo, miksei keulan tukkiminen ja putkien pysyminen lämpimänä poista ongelmaa, eli veden ja mönjän kertymistä?
Re: Uusi Focus 2008
Estänee jäätymisen ei itse kosteuden muodostusta.kuikka79 kirjoitti: putkien pysyminen lämpimänä poista ongelmaa, eli veden ja mönjän kertymistä?
Toki kun pysyy sulana ja lämpimänä myös haihduttaa muodostuneen vedenkin.
Re: Uusi Focus 2008
Tuo viimasuojaus ei tosiaankaan anna varmuutta sille, että vettä ei enää kondensoidu öljyyn. Onko moottorille hyväksi, jos vesisekainen öljy kiertää moottorissa? Miten pitkään moottorit kestävät ja onko enää takuu voimassa jos laukeaa esim. seuraavana talvena. Pitäisikö moottorit avata ja tarkistaa. Paras olisi kun moottorin vaihtasi kevällä kun pakkaskausi on jo ohi. Takuun jatkaminen kirjallisena olisi tietysti yksi vaihtoehto Fordin omistajien turvaksi. Ikävintä olisi jos moottori rikkoontuu vasta seuraavalla omistajalla ja edellinen omistaja pistetään maksamaan tämä moottori, ellet ole muistanut kertoa, että autossa on ollut huohotinongelmia.
Re: Uusi Focus 2008
Titaniumiin tuli mukana sekä kumi- ja kangasmatot eteen.telekkä kirjoitti:niin ja vielä semmonen asia tuli mieleen että tuliko teille kangasmatot focukseen kumimattojen lisäksi? titanium mallissa kai olisi pitänyt tulla??
Foortti ei oo auto, eikä piika ihminen.
Re: Uusi Focus 2008
Mutta se kosteushan öljyn sekaan tulee juuri tuosta kuurasta/jäästä huohotin putken sisäpinnalta kun ne jäätyvät ja sitten sulavat vuorotellen ja se sulamis vesi valuu putkea pitkin sinne öljypohjaan, ja jos ne saataisiin eristettyä niin etteivät enää jäädy/huurretu niin eipä sinne sitten pitäisi sitä vettä enää sen jälkeen mistään kertyä.taky kirjoitti: Estänee jäätymisen ei itse kosteuden muodostusta.
Toki kun pysyy sulana ja lämpimänä myös haihduttaa muodostuneen vedenkin.
Kävi tuossa mielessä että helppohan olis rakennella sinne lämmitys esim. moottorikelkkojen kahvan lämmitin elementeistä mutta jos putket on jo vaihdettu eristettyihin niin ei se lämmitys enää eristeiden läpi mahda mennä sinne putken sisäpinnoille, pitäis tehdä eristämättömiin alkuperäisiin putkiin lämpöelementti ympärille ja sitten joku eriste erikseen siihen päälle.
Ford #11
Re: Uusi Focus 2008
Niin ja tuosta viimasuojasta että se ei saa tietenkään olla kiinni tuossa syylärissa sillä silloin tulee toi vastaan että lämmöt voi nousta lauhemmilla keleillä liian korkealle ja jos viima suoja on kiinni syylärissä niin flekti vaikka pyöris mitenkä kovasti niin ei se saa ilmaa kiertämään syylärin läpi ja läämöt nousee likaa. Vaan sen tarkoitus olis estää ajoviimanvaikutus tosta maskin läpi pääsemästä kone tilaan.
Ford #11
Re: Uusi Focus 2008
noniin, 20tkm huolto takana. 1,8 tdci.. Ei löytynyt vikoja eikä fordin huohotin ratkaisusta ole kuulemma edelleenkään tarkempaa tietoa, ilmeisesti odottavat kevättä ettei tarvitse ottautua asiaan, ainakaan ennen ensi talvea!
Paljonko teidän huoltoliikkeessä ollut työnosuus hinnassa? Eikös fordin huolto-ohjelma sama ja veloitus myös, riippumatta huoltoliikkeestä? Mitä moottoriöljyä käytätte/huoltokorjaamonne käyttää?
Paljonko teidän huoltoliikkeessä ollut työnosuus hinnassa? Eikös fordin huolto-ohjelma sama ja veloitus myös, riippumatta huoltoliikkeestä? Mitä moottoriöljyä käytätte/huoltokorjaamonne käyttää?
Re: Uusi Focus 2008
Ei ole, ei ole muillakaan merkeillä - kartelli olisi kait kysessäkin jos olisi, siis kannatta kysellä.telekkä kirjoitti: Eikös fordin huolto-ohjelma sama ja veloitus myös, riippumatta huoltoliikkeestä?
Re: Uusi Focus 2008
paljonko teillä ollut veloitus esim 20tkm huollossa ja eritoten työnosuus!? voidaan hieman vertailla eri huoltoliikkeiden hintoja, ovatko suunnilleen samoissa.. niin ja se öljy mitä käytätte
Re: Uusi Focus 2008
Laskua ei nyt saatavissa jotta työn voisi eritellä, mutta kokonaisuus TDCi 1.8 C-Maxillatelekkä kirjoitti:paljonko teillä ollut veloitus esim 20tkm huollossa ja eritoten työnosuus!?
20 000 km huollettu 07/2008 Automaa / Konala / Helsinki 142 €
40 000 km huollettu 11/2008 Automaa / Konala / Helsinki 220 €
ei muistaakseni mitään erityisiä töitä, esim lampun tms vaihtoja.
Re: Uusi Focus 2008
Onkohan noissa määräaikaishuolloissa vakio aika minkä veloittavat kaikilta, mulla veloittivat 1,5tunnista..
onnistuukohan viedä öljyt mukanaan huoltoon, jos edullisemmin saa jostakin muualta, vai täytyyköhän kaikki tarvikkeet ottaa hyllystä kun merkkihuoltoon menee? Tuota 5w30 fordin öljyä saisi ainakin tosi edullisesti esim. motonetistä, onko kokemusta onko hyvä öljy??
vielä semmonen asia; onko teillä jarrulevyt kiinni sokalla tai ruuvilla, kun mulla ei ainakaan mitään kiinnitystä ja heiluvat aivan irti kun renkaan irroittaa? Muissa autoissani aina ollut yhdellä ruuvilla kiinni..
onnistuukohan viedä öljyt mukanaan huoltoon, jos edullisemmin saa jostakin muualta, vai täytyyköhän kaikki tarvikkeet ottaa hyllystä kun merkkihuoltoon menee? Tuota 5w30 fordin öljyä saisi ainakin tosi edullisesti esim. motonetistä, onko kokemusta onko hyvä öljy??
vielä semmonen asia; onko teillä jarrulevyt kiinni sokalla tai ruuvilla, kun mulla ei ainakaan mitään kiinnitystä ja heiluvat aivan irti kun renkaan irroittaa? Muissa autoissani aina ollut yhdellä ruuvilla kiinni..
Re: Uusi Focus 2008
Tuulilasin pyyhkimet alkavat olla tiensä päässä, hyvin palvelivat 50 tkm. Nyt on oireita kovettumisesta (pomppivat lasilla) ja pyyhintätulos on enemmän raitaa kuin puhdasta.
Ajattelin Boschin sulat hommata, kun kokemukset ovat hyvät aiemmista autoista.
Boschin sivuille on vihdoin ilmestynyt valintaopas, jota tuossa tiirailin. Päädyin malliin 977S, onko jollain varma tieto, että ovat oikeat -08 Focukseen? Onko tietoa takalasin pyyhkimen tyypistä (en viitsi käyttöohjekirjaa autosta hakea, sori)?
Ihan mukavasti on auto pelittänyt, kunhan huohottimet välillä putsaillaan. Odottelen kuumeisesti jotain tietoa korjauksesta. No, 60 tkm:n huolto kohta häämöttää, joten sen yhteydessä viimeistään jututan huoltoa huohottimista. Muutama muukin pieni takuujuttu olisi seuraavaan huoltoon tiedossa.
Tänään minullakin alkoi mittaristo näyttämään viivoja keskikulutukseen. Kaiketi uusi päivitys on tulossa, jos olen oikein tätä palstaa tulkinnut, joten odottelemme
Ajattelin Boschin sulat hommata, kun kokemukset ovat hyvät aiemmista autoista.
Boschin sivuille on vihdoin ilmestynyt valintaopas, jota tuossa tiirailin. Päädyin malliin 977S, onko jollain varma tieto, että ovat oikeat -08 Focukseen? Onko tietoa takalasin pyyhkimen tyypistä (en viitsi käyttöohjekirjaa autosta hakea, sori)?
Ihan mukavasti on auto pelittänyt, kunhan huohottimet välillä putsaillaan. Odottelen kuumeisesti jotain tietoa korjauksesta. No, 60 tkm:n huolto kohta häämöttää, joten sen yhteydessä viimeistään jututan huoltoa huohottimista. Muutama muukin pieni takuujuttu olisi seuraavaan huoltoon tiedossa.
Tänään minullakin alkoi mittaristo näyttämään viivoja keskikulutukseen. Kaiketi uusi päivitys on tulossa, jos olen oikein tätä palstaa tulkinnut, joten odottelemme

Ford Focus 1.8 TDCi Wagon Ghia, vm. 2008
Re: Uusi Focus 2008
Onko nuo Bosch-sulat halvempia nykyään kuin Fordin "omat"?
Edelliseen Focukseen vaihdoin omistuksen aikana kerran pyyhkijät ja kävin hakemassa ne rungottomat lakupatukat ihan merkkiliikkeestä, kun pidin alkuperäisiä oikein hyvinä.
Ne eivät olleet muistaakseni sen kalliimmat kuin tarvikeliikkeissä, ja varaosaheppu antoi vielä pyytämällä ihan mojovan alennuksenkin. Boschin rungottomista on siellä täällä netissä valiteltu, että ne ovat jotenkin kovat eli "räpättävät" siinä lasilla ja pyyhintätulos ei aina ole priimaa.
Aiemmissa autoissa Peugeotissa ja Renaultissa huomasin kans, että alkuperäiset (Valeon tekeleitä) pyyhkijänsulat toimi parhaiten. Nythän valeoita saa kyllä tarvikeliikkeistäkin.
Edelliseen Focukseen vaihdoin omistuksen aikana kerran pyyhkijät ja kävin hakemassa ne rungottomat lakupatukat ihan merkkiliikkeestä, kun pidin alkuperäisiä oikein hyvinä.
Ne eivät olleet muistaakseni sen kalliimmat kuin tarvikeliikkeissä, ja varaosaheppu antoi vielä pyytämällä ihan mojovan alennuksenkin. Boschin rungottomista on siellä täällä netissä valiteltu, että ne ovat jotenkin kovat eli "räpättävät" siinä lasilla ja pyyhintätulos ei aina ole priimaa.
Aiemmissa autoissa Peugeotissa ja Renaultissa huomasin kans, että alkuperäiset (Valeon tekeleitä) pyyhkijänsulat toimi parhaiten. Nythän valeoita saa kyllä tarvikeliikkeistäkin.
Re: Uusi Focus 2008
onko lisää huoltohintoja määräaikaishuolloista fordin eri huoltoliikkeistä?
Re: Uusi Focus 2008
kuikka79 kirjoitti: Ne eivät olleet muistaakseni sen kalliimmat kuin tarvikeliikkeissä, ja varaosaheppu antoi vielä pyytämällä ihan mojovan alennuksenkin.
Automaa lähetti tarjouslehtisen, siinä kupongilla Ford Premium Täysjoustosulat, lienee ne rungottomat, Ford-ensiasennuslaatua hintaan -Fiesta/Focus/Fusion/Mondeo- 30€/pari.
Re: Uusi Focus 2008
mistähän saisi 1,8 tdci koneen tarkemmat tekniset tiedot ja minkä merkkinen turboahdin fordissa on, onko muuttuva"siipinen" turbo ja onko ruiskutusjärjestelmä bochin valmistama. koneessa lukee jotakin lynx endura, minkähän firman/ maan tekemä kone?? Ootteko asentanut ahtopainemittaria, mistä saa otettua mittarille ahtopaineet?
Re: Uusi Focus 2008
Jota tarjolla nyt kovaan tarjoushintaan....msanta kirjoitti:Mitäpä mieltä ollaan tulevasta uudesta Focuksesta.
http://www.esaimaa.fi/moottorisaimaa/ -> sivu 2.
Re: Uusi Focus 2008
Yyy yyy yyy, miten halpa!!
Kyllä nyt sylettää.. ku itte on maksanut 29.500 15kk sitten.. no, ajattelen että ne puolinahkapenkit venyy paksun perseen alla rumaksi ja kääntyvät ajovalotkin on vaan HALOGEENIT. Mullon sentään Xenonit 8)
(nojoo...
)


Kyllä nyt sylettää.. ku itte on maksanut 29.500 15kk sitten.. no, ajattelen että ne puolinahkapenkit venyy paksun perseen alla rumaksi ja kääntyvät ajovalotkin on vaan HALOGEENIT. Mullon sentään Xenonit 8)
(nojoo...

Focus 2008 1.8TDCi
Re: Uusi Focus 2008
Joo-o, on kyllä ihmeen kova tarjous. Omasta Trendistäkin sai maksaa monta tonttua enemmän. No on siinäkin ksenonit...
Kriittinen mieli tietysti miettii heti, mikä tuossa erässä on taustalla, eli suomeksi mikä vika niissä on kun ovat niin prkleen halpoja...
Kriittinen mieli tietysti miettii heti, mikä tuossa erässä on taustalla, eli suomeksi mikä vika niissä on kun ovat niin prkleen halpoja...
Re: Uusi Focus 2008
Ensisoittoa satamissa oleilevien, 150 000 klp:tta, autojen "hukkaamiskamppanjastako"?kuikka79 kirjoitti: Kriittinen mieli tietysti miettii heti, mikä tuossa erässä on taustalla, eli suomeksi mikä vika niissä on kun ovat niin prkleen halpoja...
Re: Uusi Focus 2008
niin, kun kauppa ei käy ja autot vanhenee satamassa niin kai ne pitää yrittää myydä vaikka väkisin. Olihan noista Opel Vectroistakin hirmu tarjouksia tossa syksyllä.
Ford #11
Re: Uusi Focus 2008
Josta ne pakkasongelmat saataisiin kuntoon.....telekkä kirjoitti:Ei kyllä mun kohdalla mene läpi eristyspatentti, siihen ei kyllä pidä suostua jos se on lopullinen korjaus toimenpide fordilta!
Koodi: Valitse kaikki
"Ford avaa uuden talvitestauskeskuksen Rovaniemelle yhteistyössä Arctic Testing Services Oy:n kanssa. Nykyaikaiset 1 200 neliömetrin tilat käsittävät muun muassa täydellisen korjaamon ja toimisto-sekä konttoritilaa yli 130 henkilön yhtäaikaiseen työskentelyyn. Uudet tilat käsittävät myös kylmätilat 16 autolle sekä erillisen noin 2 kilometrin testitien. "
Re: Uusi Focus 2008
Focus kävi jälleen huohotinputkien takia huollossa.
Nyt tehtiin putkien eristys ja huoltokirjaan tuli maininta Fordin ohjeiden mukaisesta VÄLIAIKAISESTA korjauksesta.
Tehtaalta on kaiketi tulossa lopullien uusi huohotinjärjestelmä, mutta aikataulua ei tiedetä. Toivottavasta asia hoidetaan nyt huolellisesti loppuun saakka.
Nyt tehtiin putkien eristys ja huoltokirjaan tuli maininta Fordin ohjeiden mukaisesta VÄLIAIKAISESTA korjauksesta.
Tehtaalta on kaiketi tulossa lopullien uusi huohotinjärjestelmä, mutta aikataulua ei tiedetä. Toivottavasta asia hoidetaan nyt huolellisesti loppuun saakka.

Ford Focus 1.8 TDCi Wagon Ghia, vm. 2008
Re: Uusi Focus 2008
Missä huolto tehtiin?Autokuski kirjoitti:Focus kävi jälleen huohotinputkien takia huollossa.
Nyt tehtiin putkien eristys ja huoltokirjaan tuli maininta Fordin ohjeiden mukaisesta VÄLIAIKAISESTA korjauksesta.
Re: Uusi Focus 2008
Minulla vaihtoivat öljyn ja suodattimen 14 tkm kohdalla. Ei mitään vaikutusta, seuraavilla pakkasilla taas umpijäässä. Kyselin maililla huoltopäälliköltä jotta mitäs tehdään vai ajelenko menemään. Mitään vastausta ei ole tullut.
Tänään sain sitten iloisen yllärin. Kojelaudassa palaa Engine Malfunction -valo ja auto odottelee hinausta huoltoon.
Taitaa jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi voortiksi.
Tänään sain sitten iloisen yllärin. Kojelaudassa palaa Engine Malfunction -valo ja auto odottelee hinausta huoltoon.
Taitaa jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi voortiksi.