Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eli homman nimi on seuraavan lainen, esko pääasiassa jaksaa pyörittää "kunnolla" mutta ei kuitenkaan jaksa lähteä käyntiin, tolpassa on pakko vähintään pitää se noin 2h ennenkun minnekkään suunnittelee lähtevänsä. Nyt itse kysymykseen, mitä tai miten pitäisi eskoa auttaa käynnistymään helpommin ilman tolppaa?? Niin ja tuohan on se mallia HCS "moottorin ohjauksella". Itse tuossa kokeilen että vaihdan uudet tulpanjohdot, tulpat ovat uudet syksyllä ostetut mallia bosh jotain mitä myyjä sanoi että sinne kannattaisi laittaa. öljyt ovat mobilin 10w-40 silveriä kannattaisiko esim. vaihtaa ohkaisemmat öljyt? sitten tietysti voisi kokeilla jotain polttoaineen lisäaineita lisätä mukaan leikkiin.
Kuitenkin otetaan hyviä ehdotuksia vastaan jotta saataisiin escortti helpommin talvella käyntiin suuremmitta ongelmitta. Kiitoksia jo etukäteen.
Ford Escort 1.6 16v doch -94 (Käyttis)
Ford Escort 1.3C Hcs -88 4-lovi kepitin Ex
Fors Escort 1.4 L?? -90 5-lovinen elinten ja mahdollisesti moottorin luovuttaja 1.3C-lle.
Ford Fiesta 1.1 Hcs (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) moottori ja aski tallessa.
Talvella on lisävirrankuluttajia enemmän, takalasin lämmitin, penkkien lämmitin ja lämppärin puhallin aina päällä. Sierrassa ainakaan ei pätkäajossa laturin teho riittäny noilla kulutuksilla pitämään vanhaa akkua talvella aina pystyssä. Ostin uuden akun ja pitää yrittää säästää sähköä.. 8)
Nix4 kirjoitti:Hei
Niin ja tuohan on se mallia HCS "moottorin ohjauksella"
..öö ei nuota kenttiä vissiin ruiskulla oo ollu viä eskortis, joten tuo moottorin ohjaus tarkoittanee kärjetöntä syttyä? Katoppa ny vaikka onko siä ryyppy päällä kun on kylmä. Ja venttiilin välykset tarkasta myös. Ilmavuotojakin voi olla, ja jos oikein piruja maalaa seinille niin nuosta koneista on kyllä ollu venttiilinistukoitakin irti aika usein.
noniin ny ei oo onkelmia enää aloin tuossa mittailemaan hieman tarkemmin akkua jne. jonka jälkeen paljastui että latausta akulle menee 12,5v noin. 2000rpm. nyt vaihoin sitten varaosa moottorista "uuden" laturin tilalle, tuossa tota öljyhommaa pittä pohtia tod. näk. pitäis varmaan jotkuu 0w-40 tai 5w-40 sinne laittaa vai onko parempia ehdotuksia ???
Niin joo laturin merkkivalo ei ole palanut missään vaiheessa ja tarkistin polttimonkin ja näytti olevan kunnossa samalla onneksi tuli katsottua öljyt oli ehtinyt mennä alarajaan. myös senkään merkkivalo ei ole palanut missään vaiheessa.
niin joo hcs eli sytytyksen ohjaus menikö nyt oikein ?
Ford Escort 1.6 16v doch -94 (Käyttis)
Ford Escort 1.3C Hcs -88 4-lovi kepitin Ex
Fors Escort 1.4 L?? -90 5-lovinen elinten ja mahdollisesti moottorin luovuttaja 1.3C-lle.
Ford Fiesta 1.1 Hcs (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) moottori ja aski tallessa.
Ooke kiitos tästä valaisemisesta. Muistaakseni wikipedia kertoi jostain muusta. . . .
Ford Escort 1.6 16v doch -94 (Käyttis)
Ford Escort 1.3C Hcs -88 4-lovi kepitin Ex
Fors Escort 1.4 L?? -90 5-lovinen elinten ja mahdollisesti moottorin luovuttaja 1.3C-lle.
Ford Fiesta 1.1 Hcs (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) moottori ja aski tallessa.