Poikkihan se napsahti etujousi tässäkin osoitteessa.
Katselin netistä tällaisen videon aiheeseen liittyen
https://www.youtube.com/watch?v=pqaPmGJdfhw
Ei taida kuitenkaan mennä ihan noin ainakaan vasemmalla puolella...Miten tuossa tuo tukivarren alapallonivel lähtee noin nätisti irti olkatueesta ja tuota tukivartta pääsee kampeamaan tuolla tavalla alaspäin. Minulla ainakin tukivarsi auton noston jälkeen on melkolailla ala-asennossa. Aika moni puhuu kuitenkin apurungon alaslaskemisesta.
Onko oikealla puolella sitten eri tilanne?
Edit: laskin sitten molemmilta puolilta etuapurunkoa ehkä ensin noin reilun sentin alaspäin. Paljonkohan noita pultteja kärsii päästää ennenkuin apurunko on kokonaan irti? Sorkkaraudan avulla olkatuki nousi alapallonivelestä noin sentin verran ja loput sitten kun sai kunnon vartta rautakangesta. Vetarikin oli melko kiinni navassa. Takaisin laittaesssa päästelin pultit ihan viimeisille kierroksille.
Edit2: toisella puolella laskin apurungon niin alaskuin mahdollista eli pultit kokonaan pois siltä puolen ja varalta toiselta puolelta reilusti löysälle. (Merkkasin apurungon sijaintia mahdollisimman hyvin tussilla kohdistus merkkejä ja ympyrät, en kyllä ymmärrä edes miten tuon voi saada eri kohtaan koska pultithan sen ohjaa aikalailla just eikä melkein samaan kohtaan.) Tällöin tulee tilaa ihan eri tavalla, toki silti alapallo voi olla tiukka ja vetarikin voi olla navassa jumissa.
Haynesin kirjaakin tavasin...siellä ohjeistetaan laskemaan apurunkoa ja varomaan tukivarren painamista alaspäin ettei tukivarressa rikkoonnu pusla tai jotain??