2.0 doch turbo
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 30 Loka 2008 00:48
2.0 doch turbo
Onko kukaan turbottanut doch sierran konetta? Kestääkö vakio kuntoisena mitään? Paljonkohan on puristussuhde vakiona? Toimiskohan millään lailla alkuperäisellä ruiskulla?
Re: 2.0 doch turbo
oon kuullu sanottavan että ei kannata turbottaa dokkilaista, kun se oma ruisku ei tajua mitään noista ahdoista, helpompaa turbottaa ohc kone..
!! ei omaa kokemusta!!

vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
Re: 2.0 doch turbo
Joskus näin dohc:in turbopakosarjan myynnis, oliskohan ollut proturbolla
en kyllä enää sitä löytäny.
Pako, imu ja moottorin lämmöt ku saa pysymään kuris niin saattaahan se kestääkki. Dohcishan oli männis ne venttiilin kolot, niin niis vois sen verran olla ainetta laes, että sais otettua vähä pois. Pako-ohjurit kannattaa laittaa myös pysymään omalla paikallaan.
Kansi halkee tosi herkästi jos lämpee liikaa, eli vähintään kunnon cooleri keulalle
Oma ruisku ei taida tajuta kyllä ahtoja, mutta onhan olemas megaruutta. Kalleimmilla sais kyllä rakennettua vesisuihkut sylinteriin niin kestäis (k)iloja paremmin

Pako, imu ja moottorin lämmöt ku saa pysymään kuris niin saattaahan se kestääkki. Dohcishan oli männis ne venttiilin kolot, niin niis vois sen verran olla ainetta laes, että sais otettua vähä pois. Pako-ohjurit kannattaa laittaa myös pysymään omalla paikallaan.
Kansi halkee tosi herkästi jos lämpee liikaa, eli vähintään kunnon cooleri keulalle
Oma ruisku ei taida tajuta kyllä ahtoja, mutta onhan olemas megaruutta. Kalleimmilla sais kyllä rakennettua vesisuihkut sylinteriin niin kestäis (k)iloja paremmin

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: 2.0 doch turbo
Kannattaa hankkia kansi jostain -94 tai uudemmasta 8v scorpparista / Galaxysta.
Niissä on parannettu tuota kannen rakennetta. Pitäis pako-ohjurit pysyä paremmin paikoillaan.
Tosin JOS pääsee ylikuumenemaan, niin halkee yhtä helposti. Sama vaiva on myös RS2000 16v kannessa.
Mutta jos tosissaan haluut tehoja, niin hanki OHC -kone turbotettavaksi.
Se kestää vakiona about 200-250hv. Kunhan on kunnollinen kuuleri, polttoaineen syöttö ja sytkä kohillaan. Ja maltilliset ahot 0,5-1,0 bar ylipainetta.
Niissä on parannettu tuota kannen rakennetta. Pitäis pako-ohjurit pysyä paremmin paikoillaan.
Tosin JOS pääsee ylikuumenemaan, niin halkee yhtä helposti. Sama vaiva on myös RS2000 16v kannessa.
Mutta jos tosissaan haluut tehoja, niin hanki OHC -kone turbotettavaksi.
Se kestää vakiona about 200-250hv. Kunhan on kunnollinen kuuleri, polttoaineen syöttö ja sytkä kohillaan. Ja maltilliset ahot 0,5-1,0 bar ylipainetta.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: 2.0 doch turbo
Onhan niitä ollutmutta edelleenkin jos turboksi haluaa tehdä niin kyllä ennemmin tekisin ohc tai cossun kannella suoraan. Ei sillä ettei sitä voisi mutta yhtää oikeasti tehokasta doch konetta ei ole nähnyt.Eikä ne kestäväksi ole oikeastaan osoitautuneetkaan.
Sit jos tekee niin tekee suoraan 16v (RS tai scorpion) kannella.
Sit jos tekee niin tekee suoraan 16v (RS tai scorpion) kannella.
gti golo palloilija