2.0 doch turbo

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
sierraman1
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Loka 2008 00:48

2.0 doch turbo

Viesti Kirjoittaja sierraman1 »

Onko kukaan turbottanut doch sierran konetta? Kestääkö vakio kuntoisena mitään? Paljonkohan on puristussuhde vakiona? Toimiskohan millään lailla alkuperäisellä ruiskulla?
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Re: 2.0 doch turbo

Viesti Kirjoittaja ford86 »

oon kuullu sanottavan että ei kannata turbottaa dokkilaista, kun se oma ruisku ei tajua mitään noista ahdoista, helpompaa turbottaa ohc kone..:)!! ei omaa kokemusta!!
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2.0 doch turbo

Viesti Kirjoittaja emax »

Joskus näin dohc:in turbopakosarjan myynnis, oliskohan ollut proturbolla :? en kyllä enää sitä löytäny.

Pako, imu ja moottorin lämmöt ku saa pysymään kuris niin saattaahan se kestääkki. Dohcishan oli männis ne venttiilin kolot, niin niis vois sen verran olla ainetta laes, että sais otettua vähä pois. Pako-ohjurit kannattaa laittaa myös pysymään omalla paikallaan.
Kansi halkee tosi herkästi jos lämpee liikaa, eli vähintään kunnon cooleri keulalle

Oma ruisku ei taida tajuta kyllä ahtoja, mutta onhan olemas megaruutta. Kalleimmilla sais kyllä rakennettua vesisuihkut sylinteriin niin kestäis (k)iloja paremmin :wink:
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: 2.0 doch turbo

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Kannattaa hankkia kansi jostain -94 tai uudemmasta 8v scorpparista / Galaxysta.

Niissä on parannettu tuota kannen rakennetta. Pitäis pako-ohjurit pysyä paremmin paikoillaan.

Tosin JOS pääsee ylikuumenemaan, niin halkee yhtä helposti. Sama vaiva on myös RS2000 16v kannessa.

Mutta jos tosissaan haluut tehoja, niin hanki OHC -kone turbotettavaksi.
Se kestää vakiona about 200-250hv. Kunhan on kunnollinen kuuleri, polttoaineen syöttö ja sytkä kohillaan. Ja maltilliset ahot 0,5-1,0 bar ylipainetta.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: 2.0 doch turbo

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Onhan niitä ollutmutta edelleenkin jos turboksi haluaa tehdä niin kyllä ennemmin tekisin ohc tai cossun kannella suoraan. Ei sillä ettei sitä voisi mutta yhtää oikeasti tehokasta doch konetta ei ole nähnyt.Eikä ne kestäväksi ole oikeastaan osoitautuneetkaan.
Sit jos tekee niin tekee suoraan 16v (RS tai scorpion) kannella.
gti golo palloilija
Vastaa Viestiin