puluttijaon muuttaminen

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
jaapala
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Heinä 2008 08:26

puluttijaon muuttaminen

Viesti Kirjoittaja jaapala »

eli tiedustelen tätä. kun itselläni on ford scorpio 97 ja pulttijako on 4x108 niin miten mahtaisin saada kyseisen auton 5 pulttiseksi? jotain levikepalaa? vai pitäiskö vaihtaa koko napa edestä että takaa? mikä olisi halvin ratkaisu ja paras?
itelläni vähän epävarmuutta tuosta kestävyydestä. onhan autolla ajettu ja nähty mutta silti pelottaa noiden 4 pultin pito jonka vuoksi ajattelin siirtyä 5 pulttiseen :) älkää kyselkö. hullujen päähänpistoa. mutta kertokaa netti osoitteita liikkeitä tai firmoja joista voi kysellä nuita
Hannu
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Marras 2006 16:39

Re: puluttijaon muuttaminen

Viesti Kirjoittaja Hannu »

:shock: Tee ihmeessä kerralla 8 pulttinen jako. Kyllä 5 pulttinenkin tuntuu aika huteralta ja 4 pulttinen jo suorastaan vaaralliselta.
Kollo
Viestit: 122
Liittynyt: 14 Tammi 2007 22:43
Paikkakunta: Lake of Ylö

Re: puluttijaon muuttaminen

Viesti Kirjoittaja Kollo »

Ainakin kilpa-autoihin ollaan teetetty ihan koneistusfirmoissa. Etunapa ja takavetari mukaan ja pajalle. Pojat kairaa kun kertoo mitä haluaa.
Escort mk2 "RS2000"
Fiesta mk2 "RS1800i"
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re: puluttijaon muuttaminen

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

ei se 8 pulttia riitä viel mihinkää sehän on vaarallinen! pitäs tollaset lailla kieltää ja kaikille 14 pulttiset!
Aaviita
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Helmi 2008 18:40
Paikkakunta: Tampere

Re: puluttijaon muuttaminen

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Mites noissa vormuloissa, niissä kun pyörä on vain yhdellä pultilla/mutterilla kiinni? :D
Patrik28
Viestit: 137
Liittynyt: 18 Marras 2007 12:17

Re: puluttijaon muuttaminen

Viesti Kirjoittaja Patrik28 »

Kollo kirjoitti:Ainakin kilpa-autoihin ollaan teetetty ihan koneistusfirmoissa. Etunapa ja takavetari mukaan ja pajalle. Pojat kairaa kun kertoo mitä haluaa.
Joka kylästä alkaa nykyään löytyä näitä alihankkijoita, toiset autotallissa ja sitten on vähän suurempia koneistamoja. Rohkeasti vain kysymään, jos ei ole kiireitä, niin tekevät varmasti mielellään. Myös ammattikoulut auttavat. Viimeksi kun vierailin yhdessä, poijat sorvailivat innolla levityspaloja tuuninkiautoihin :)

Jotenkin kyllä epäiyttää, että Ford:in lujuuslaskijat olisivat käyttäneet liian pientä varmuuskerrointa pyöränpulteissa (vaikka kyllä kaikenlaisiin vikoihin törmää Fordilla). Harvoin rengas lähtee irti edes rajuissa kolareissa, ennemmin vanne rikkoontuu kehältä.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: puluttijaon muuttaminen

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Helpoimmalla pääset kun ostat multa 5-pulttiset scorpionin kaikki navat ja vaihdat ne paikoilleen. :) Ei tarvitse koneistella mitään.
gti golo palloilija
Vastaa Viestiin