Sierran sisätilan lämmityslaite.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kranta
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Helmi 2005 07:49
Paikkakunta: Raahe

Sierran sisätilan lämmityslaite.

Viesti Kirjoittaja kranta »

Kyseessä on Sierra 2.0i Doch vm.-91. Lämmityslaite puhaltaa vain "lehmän hengitystä". Elikkä ei tarkene kylmemmällä ilmalla ajella olkoon lämmönsäädin missä asennossa tahansa. Moottorin lämpötila nousee normaaliksi. Ei havaittavissa nestevuotoja. Jäähdytysneste on ylämerkissä. Puhallusilmamäärää ja sen suuntausta voi säätää normaalisti.

Missähän mahtaa olla vika?


Asia on "pihvi". Lämmityslaitteen kenno tukossa. Ei auttanut vastavirtaan huuhtelukaan. Vaihtoon meni.
Viimeksi muokannut kranta, 27 Syys 2008 08:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

Hanki uus sisätilanlämmittimen kenno. maksaa n:30e motonetissä. viime talvena piti ajaa melkein aina lapaset kourassa :twisted: Keväällä hankin tekniikan vaihdon yhteydessä uuden puhaltimen ja kennon ja nyt tarkenee.
Avatar
mamu
Viestit: 70
Liittynyt: 04 Maalis 2007 13:23
Paikkakunta: Nastola

Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.

Viesti Kirjoittaja mamu »

epäilen kennovikaa, olenko oikeassa..
kun:

- 2000-3000 rpm väillä lotinaa kennossa
- lämmöt normaalit
- ei pyörteitä paisunnassa tms..
- ehkä vähän haisee pakkasneste, kun lämppäri päällä..

^^tosta en ihan varma, ku nenä vähä tukos ja kai se on sit erittäin lievä haju


ja autona 2.0i dohc sierra
Ford Escort -73
Neljä kirjainta, jotka määräävät vauhtisi: F O R D.
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

mamu kirjoitti:epäilen kennovikaa, olenko oikeassa..
kun:

- 2000-3000 rpm väillä lotinaa kennossa
- lämmöt normaalit
- ei pyörteitä paisunnassa tms..
- ehkä vähän haisee pakkasneste, kun lämppäri päällä..

^^tosta en ihan varma, ku nenä vähä tukos ja kai se on sit erittäin lievä haju


ja autona 2.0i dohc sierra
Tuskin on kennossa mitään vikaa, siellä on vain ilmaa jäähdytysjärjestelmässä! On todella veemäinen saada ilmattua, mutta en tiedä sitten onko siitä haittaa vai ei? Jotkut väittää että menee kansi sen takia... Mulla pitää tällähetkellä käyttiksenä toimiva kaasari dokkilainen kans lotinaa, mutten ole jaksanut välitää ja hyvin on toiminut siitä huolimatta (tosin vasta 10tkm on ajettuna mun omistusaikana) Ruisku-dohcin aikanaan sain ilmattua melko hyvin, mutta silti pieni lotina jäi joka tosin loppui ajan kanssa kokonaan..
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
kranta
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Helmi 2005 07:49
Paikkakunta: Raahe

Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.

Viesti Kirjoittaja kranta »

Ei kuulu kennosta mitään lorinoita. Ei myöskään minkäänlaista hajua tule. Epäilen kuitenkin vahvasti, että kennossa on ilmaa. Se selviää ensiviikolla, kun on enemmän aikaa paneutua asiaan.
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

Mulla ei kuulunu silloin minkäänlaisia lorinoita ku sammutti auton ku oli vanhalla kennolla. eli ei johtunu ilmauksesta. Saa nimittäin aika helvetisti jäädä ilmaa järjestelmään et johtus tuosta.. Mutta saa nyt sit nähdä. Miten työ oikeen yritätte ilmata tuota doch vempaita? mulla ei ole ollu minkäänlaista ongelmaa. :twisted:
doubletrouble
Viestit: 74
Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:06
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.

Viesti Kirjoittaja doubletrouble »

Juu ei mitään motonettiosia! Mulla meni escortista motonettilämppärikenno vuodessa ja nyt on
pakko vaihtaa ihan laatuosaan. :evil:

Mutta tosta sierrasta. Jonkinverran tuli aiemmin painittua sierravainaan kanssa ja tuttavani
ford-huollosta kertoi sierran lämppärinkennon poikkeavan jotenki (en muista miten) tavan-
omaisista kennoista. Kuulemma järjestelmässä pitää olla painetta (?) että tuo vesi lähtee kennossa
kiertämään. Ja nyt vois joku asiaan enemmän perehtynyt korjata muistikuvani! Eli tuon
ilmaamisen onnistuminen ei ole mitenkään satavarmaa. Eli kaikki liitokset mistä tuo jäähdytys-
järjestelmä voi fuskata, pitää varmistaa.
Avatar
mamu
Viestit: 70
Liittynyt: 04 Maalis 2007 13:23
Paikkakunta: Nastola

Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.

Viesti Kirjoittaja mamu »

Riesa2.0 kirjoitti:Tuskin on kennossa mitään vikaa, siellä on vain ilmaa jäähdytysjärjestelmässä! On todella veemäinen saada ilmattua, mutta en tiedä sitten onko siitä haittaa vai ei? Jotkut väittää että menee kansi sen takia... Mulla pitää tällähetkellä käyttiksenä toimiva kaasari dokkilainen kans lotinaa, mutten ole jaksanut välitää ja hyvin on toiminut siitä huolimatta (tosin vasta 10tkm on ajettuna mun omistusaikana) Ruisku-dohcin aikanaan sain ilmattua melko hyvin, mutta silti pieni lotina jäi joka tosin loppui ajan kanssa kokonaan..
no mites tuota ilamataan, sillee helpoiten? pitäis naapurin kans vaik koittaa..

vai riesa2.0? annanko olla? :mrgreen:

kyllä se lotina on hiljasempaa aina välillä..

ja täähän nyt ei sit oo mitenkää vaarallista, siis tää lotina, pidemmällä aikavälillä :? :wink:

EDIT:

ja onko tossa nyt sitte liitoksien lisäksi jtn muuta tarkistettavaa/kummasteltavaa, mikä olisi hyvä tehdä?
Ford Escort -73
Neljä kirjainta, jotka määräävät vauhtisi: F O R D.
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Mulla oli ihan pienenpieni vuoto kennossa, välillä haisi glykoli ja lorisi kun auton käynnisti. Ei ollut myöskään mitään paineongelmia, eikä ollut kansivikaa. Auto oli myös ollut nipussa parivuotta, joten ilmaa ei ainakaan ollut jäänyt sinne mitenkään, vaan ilmeisesti jäähtyessään veti ilmaa siitä pienestä vuotokohdasta kennossa. Kennon vaihtamalla ongelmat loppui. Joten mamu, vaihda vaan se kenno niin ongelmat häipyy..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Sierra2.3-16v kirjoitti:Mulla oli ihan pienenpieni vuoto kennossa, välillä haisi glykoli ja lorisi kun auton käynnisti. Ei ollut myöskään mitään paineongelmia, eikä ollut kansivikaa. Auto oli myös ollut nipussa parivuotta, joten ilmaa ei ainakaan ollut jäänyt sinne mitenkään, vaan ilmeisesti jäähtyessään veti ilmaa siitä pienestä vuotokohdasta kennossa. Kennon vaihtamalla ongelmat loppui. Joten mamu, vaihda vaan se kenno niin ongelmat häipyy..
Tuo voi olla hyvinkin mahdollista, mulla kyllä lorinat loppui kun vain sain ilmattua kunnolla.. Tosin se alkoi koneen vaihdon jälkeen, joten oli varmaan ilmaa jäänyt sinne rempan takia :) Tuosta kaasari pelistä en ole sen kummemmin tutkinut kun hyvin toimii muuten..

Mä sanoisin että koita mamu ensin ilmata ja vaihda kenno vasta sitten jos ei lopu ilmaamalla! Laitan sulle yksärinä ohjeet :wink:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Avatar
mamu
Viestit: 70
Liittynyt: 04 Maalis 2007 13:23
Paikkakunta: Nastola

Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.

Viesti Kirjoittaja mamu »

joo kiitos, ford gurut! :wink:
Ford Escort -73
Neljä kirjainta, jotka määräävät vauhtisi: F O R D.
kranta
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Helmi 2005 07:49
Paikkakunta: Raahe

Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.

Viesti Kirjoittaja kranta »

Nyt on lämmityslaitteen kenno vaihdettu. Johan alkoi autossa olemaan lämmintä.
Neste ei mennyt lämmityskennon lävitse oleenkaan vaan meno- ja tulopuoli olivat suorassa yhteydessä keskenään.
Vastaa Viestiin