Sierran sisätilan lämmityslaite.
Sierran sisätilan lämmityslaite.
Kyseessä on Sierra 2.0i Doch vm.-91. Lämmityslaite puhaltaa vain "lehmän hengitystä". Elikkä ei tarkene kylmemmällä ilmalla ajella olkoon lämmönsäädin missä asennossa tahansa. Moottorin lämpötila nousee normaaliksi. Ei havaittavissa nestevuotoja. Jäähdytysneste on ylämerkissä. Puhallusilmamäärää ja sen suuntausta voi säätää normaalisti.
Missähän mahtaa olla vika?
Asia on "pihvi". Lämmityslaitteen kenno tukossa. Ei auttanut vastavirtaan huuhtelukaan. Vaihtoon meni.
Missähän mahtaa olla vika?
Asia on "pihvi". Lämmityslaitteen kenno tukossa. Ei auttanut vastavirtaan huuhtelukaan. Vaihtoon meni.
Viimeksi muokannut kranta, 27 Syys 2008 08:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.
Hanki uus sisätilanlämmittimen kenno. maksaa n:30e motonetissä. viime talvena piti ajaa melkein aina lapaset kourassa
Keväällä hankin tekniikan vaihdon yhteydessä uuden puhaltimen ja kennon ja nyt tarkenee.

Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.
epäilen kennovikaa, olenko oikeassa..
kun:
- 2000-3000 rpm väillä lotinaa kennossa
- lämmöt normaalit
- ei pyörteitä paisunnassa tms..
- ehkä vähän haisee pakkasneste, kun lämppäri päällä..
^^tosta en ihan varma, ku nenä vähä tukos ja kai se on sit erittäin lievä haju
ja autona 2.0i dohc sierra
kun:
- 2000-3000 rpm väillä lotinaa kennossa
- lämmöt normaalit
- ei pyörteitä paisunnassa tms..
- ehkä vähän haisee pakkasneste, kun lämppäri päällä..
^^tosta en ihan varma, ku nenä vähä tukos ja kai se on sit erittäin lievä haju
ja autona 2.0i dohc sierra
Ford Escort -73
Neljä kirjainta, jotka määräävät vauhtisi: F O R D.
Neljä kirjainta, jotka määräävät vauhtisi: F O R D.
Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.
Tuskin on kennossa mitään vikaa, siellä on vain ilmaa jäähdytysjärjestelmässä! On todella veemäinen saada ilmattua, mutta en tiedä sitten onko siitä haittaa vai ei? Jotkut väittää että menee kansi sen takia... Mulla pitää tällähetkellä käyttiksenä toimiva kaasari dokkilainen kans lotinaa, mutten ole jaksanut välitää ja hyvin on toiminut siitä huolimatta (tosin vasta 10tkm on ajettuna mun omistusaikana) Ruisku-dohcin aikanaan sain ilmattua melko hyvin, mutta silti pieni lotina jäi joka tosin loppui ajan kanssa kokonaan..mamu kirjoitti:epäilen kennovikaa, olenko oikeassa..
kun:
- 2000-3000 rpm väillä lotinaa kennossa
- lämmöt normaalit
- ei pyörteitä paisunnassa tms..
- ehkä vähän haisee pakkasneste, kun lämppäri päällä..
^^tosta en ihan varma, ku nenä vähä tukos ja kai se on sit erittäin lievä haju
ja autona 2.0i dohc sierra
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.
Ei kuulu kennosta mitään lorinoita. Ei myöskään minkäänlaista hajua tule. Epäilen kuitenkin vahvasti, että kennossa on ilmaa. Se selviää ensiviikolla, kun on enemmän aikaa paneutua asiaan.
Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.
Mulla ei kuulunu silloin minkäänlaisia lorinoita ku sammutti auton ku oli vanhalla kennolla. eli ei johtunu ilmauksesta. Saa nimittäin aika helvetisti jäädä ilmaa järjestelmään et johtus tuosta.. Mutta saa nyt sit nähdä. Miten työ oikeen yritätte ilmata tuota doch vempaita? mulla ei ole ollu minkäänlaista ongelmaa. 

-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:06
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.
Juu ei mitään motonettiosia! Mulla meni escortista motonettilämppärikenno vuodessa ja nyt on
pakko vaihtaa ihan laatuosaan.
Mutta tosta sierrasta. Jonkinverran tuli aiemmin painittua sierravainaan kanssa ja tuttavani
ford-huollosta kertoi sierran lämppärinkennon poikkeavan jotenki (en muista miten) tavan-
omaisista kennoista. Kuulemma järjestelmässä pitää olla painetta (?) että tuo vesi lähtee kennossa
kiertämään. Ja nyt vois joku asiaan enemmän perehtynyt korjata muistikuvani! Eli tuon
ilmaamisen onnistuminen ei ole mitenkään satavarmaa. Eli kaikki liitokset mistä tuo jäähdytys-
järjestelmä voi fuskata, pitää varmistaa.
pakko vaihtaa ihan laatuosaan.

Mutta tosta sierrasta. Jonkinverran tuli aiemmin painittua sierravainaan kanssa ja tuttavani
ford-huollosta kertoi sierran lämppärinkennon poikkeavan jotenki (en muista miten) tavan-
omaisista kennoista. Kuulemma järjestelmässä pitää olla painetta (?) että tuo vesi lähtee kennossa
kiertämään. Ja nyt vois joku asiaan enemmän perehtynyt korjata muistikuvani! Eli tuon
ilmaamisen onnistuminen ei ole mitenkään satavarmaa. Eli kaikki liitokset mistä tuo jäähdytys-
järjestelmä voi fuskata, pitää varmistaa.
Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.
no mites tuota ilamataan, sillee helpoiten? pitäis naapurin kans vaik koittaa..Riesa2.0 kirjoitti:Tuskin on kennossa mitään vikaa, siellä on vain ilmaa jäähdytysjärjestelmässä! On todella veemäinen saada ilmattua, mutta en tiedä sitten onko siitä haittaa vai ei? Jotkut väittää että menee kansi sen takia... Mulla pitää tällähetkellä käyttiksenä toimiva kaasari dokkilainen kans lotinaa, mutten ole jaksanut välitää ja hyvin on toiminut siitä huolimatta (tosin vasta 10tkm on ajettuna mun omistusaikana) Ruisku-dohcin aikanaan sain ilmattua melko hyvin, mutta silti pieni lotina jäi joka tosin loppui ajan kanssa kokonaan..
vai riesa2.0? annanko olla?

kyllä se lotina on hiljasempaa aina välillä..
ja täähän nyt ei sit oo mitenkää vaarallista, siis tää lotina, pidemmällä aikavälillä


EDIT:
ja onko tossa nyt sitte liitoksien lisäksi jtn muuta tarkistettavaa/kummasteltavaa, mikä olisi hyvä tehdä?
Ford Escort -73
Neljä kirjainta, jotka määräävät vauhtisi: F O R D.
Neljä kirjainta, jotka määräävät vauhtisi: F O R D.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.
Mulla oli ihan pienenpieni vuoto kennossa, välillä haisi glykoli ja lorisi kun auton käynnisti. Ei ollut myöskään mitään paineongelmia, eikä ollut kansivikaa. Auto oli myös ollut nipussa parivuotta, joten ilmaa ei ainakaan ollut jäänyt sinne mitenkään, vaan ilmeisesti jäähtyessään veti ilmaa siitä pienestä vuotokohdasta kennossa. Kennon vaihtamalla ongelmat loppui. Joten mamu, vaihda vaan se kenno niin ongelmat häipyy..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.
Tuo voi olla hyvinkin mahdollista, mulla kyllä lorinat loppui kun vain sain ilmattua kunnolla.. Tosin se alkoi koneen vaihdon jälkeen, joten oli varmaan ilmaa jäänyt sinne rempan takiaSierra2.3-16v kirjoitti:Mulla oli ihan pienenpieni vuoto kennossa, välillä haisi glykoli ja lorisi kun auton käynnisti. Ei ollut myöskään mitään paineongelmia, eikä ollut kansivikaa. Auto oli myös ollut nipussa parivuotta, joten ilmaa ei ainakaan ollut jäänyt sinne mitenkään, vaan ilmeisesti jäähtyessään veti ilmaa siitä pienestä vuotokohdasta kennossa. Kennon vaihtamalla ongelmat loppui. Joten mamu, vaihda vaan se kenno niin ongelmat häipyy..

Mä sanoisin että koita mamu ensin ilmata ja vaihda kenno vasta sitten jos ei lopu ilmaamalla! Laitan sulle yksärinä ohjeet

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.
joo kiitos, ford gurut! 

Ford Escort -73
Neljä kirjainta, jotka määräävät vauhtisi: F O R D.
Neljä kirjainta, jotka määräävät vauhtisi: F O R D.
Re: Sierran sisätilan lämmityslaite.
Nyt on lämmityslaitteen kenno vaihdettu. Johan alkoi autossa olemaan lämmintä.
Neste ei mennyt lämmityskennon lävitse oleenkaan vaan meno- ja tulopuoli olivat suorassa yhteydessä keskenään.
Neste ei mennyt lämmityskennon lävitse oleenkaan vaan meno- ja tulopuoli olivat suorassa yhteydessä keskenään.