escort lämppärinkenno

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
dartsa
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Elo 2008 12:25

escort lämppärinkenno

Viesti Kirjoittaja dartsa »

kuinka kova homma on vaihtaa -92 mallin escorttiin lämmityslaitteen kenno?
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: escort lämppärinkenno

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

mk5:sta ei ole kokemusta, mutta mk6 mallissa joutuu purkamaan koko kojelaudan irti...
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Re: escort lämppärinkenno

Viesti Kirjoittaja koskar »

Sierra2.3-16v kirjoitti:mk5:sta ei ole kokemusta, mutta mk6 mallissa joutuu purkamaan koko kojelaudan irti...
Uskaltaisin melkein väittää, että Mk5 ei tee poikkeusta.
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: escort lämppärinkenno

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Samaa mieltä oon itsekin, mutta kun ei oo siitä mallista kokemusta niin en uskaltanut ihan varmaks sanoa.. :lol:
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
dartsa
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Elo 2008 12:25

Re: escort lämppärinkenno

Viesti Kirjoittaja dartsa »

kiitti vastauksista,taitaa olla liian työläs homma mulle
doubletrouble
Viestit: 74
Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:06
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: escort lämppärinkenno

Viesti Kirjoittaja doubletrouble »

Jos vaihdat, niin korvaa vanha laatuosalla. Omassa pirssissä motonettiosa rupes fuskaamaan
reilun puolen vuoden sisään vaihdosta. :evil:

Edit. Nyt tuli sitten vaihdettua aito Ford-osa Motonettiosan tilalle. Eipä tarvi purkaa koko koje-
lautaa. Ensin keskikonsoli pois tieltä, sitten tuhkis ja radio pois. Tämän jälkeen kojelaudan keski-
kannatinrauta irti, mutta pois ei tarvitse ottaa. Sen jälkeen lämppäristä vaijerit ja ilmatötteröt
irti. Konehuoneen puolelta pitää irrottaa lämppärille menevät vesiletkut ja tulipellissä oleva
kaulus tiivisteineen. Sitten vaan kaksi lämppärin kannatinmutteria pois, niin lämppäriä pystyy
liikuttamaan siten että kennon putket tulevat kokonaan kabiinin puolelle. Sitten vaan kaksi
kennon "luukku" pois ja kenno vaihtoon. Niin ja tietysti nesteet pitää laskea ennen koko
operaatiota.
Ja aikaa mulla meni tähän vaihtoon 4½ tuntia (pois lukien ylimääräinen työ konehuoneessa tehdyn
nestevuodon syyn etsinnän ja vesipumpun vaihdon takia!) :evil:
Vastaa Viestiin