escort lämppärinkenno
escort lämppärinkenno
kuinka kova homma on vaihtaa -92 mallin escorttiin lämmityslaitteen kenno?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: escort lämppärinkenno
mk5:sta ei ole kokemusta, mutta mk6 mallissa joutuu purkamaan koko kojelaudan irti...
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: escort lämppärinkenno
Uskaltaisin melkein väittää, että Mk5 ei tee poikkeusta.Sierra2.3-16v kirjoitti:mk5:sta ei ole kokemusta, mutta mk6 mallissa joutuu purkamaan koko kojelaudan irti...
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: escort lämppärinkenno
Samaa mieltä oon itsekin, mutta kun ei oo siitä mallista kokemusta niin en uskaltanut ihan varmaks sanoa.. 

1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: escort lämppärinkenno
kiitti vastauksista,taitaa olla liian työläs homma mulle
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:06
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Re: escort lämppärinkenno
Jos vaihdat, niin korvaa vanha laatuosalla. Omassa pirssissä motonettiosa rupes fuskaamaan
reilun puolen vuoden sisään vaihdosta.
Edit. Nyt tuli sitten vaihdettua aito Ford-osa Motonettiosan tilalle. Eipä tarvi purkaa koko koje-
lautaa. Ensin keskikonsoli pois tieltä, sitten tuhkis ja radio pois. Tämän jälkeen kojelaudan keski-
kannatinrauta irti, mutta pois ei tarvitse ottaa. Sen jälkeen lämppäristä vaijerit ja ilmatötteröt
irti. Konehuoneen puolelta pitää irrottaa lämppärille menevät vesiletkut ja tulipellissä oleva
kaulus tiivisteineen. Sitten vaan kaksi lämppärin kannatinmutteria pois, niin lämppäriä pystyy
liikuttamaan siten että kennon putket tulevat kokonaan kabiinin puolelle. Sitten vaan kaksi
kennon "luukku" pois ja kenno vaihtoon. Niin ja tietysti nesteet pitää laskea ennen koko
operaatiota.
Ja aikaa mulla meni tähän vaihtoon 4½ tuntia (pois lukien ylimääräinen työ konehuoneessa tehdyn
nestevuodon syyn etsinnän ja vesipumpun vaihdon takia!)
reilun puolen vuoden sisään vaihdosta.

Edit. Nyt tuli sitten vaihdettua aito Ford-osa Motonettiosan tilalle. Eipä tarvi purkaa koko koje-
lautaa. Ensin keskikonsoli pois tieltä, sitten tuhkis ja radio pois. Tämän jälkeen kojelaudan keski-
kannatinrauta irti, mutta pois ei tarvitse ottaa. Sen jälkeen lämppäristä vaijerit ja ilmatötteröt
irti. Konehuoneen puolelta pitää irrottaa lämppärille menevät vesiletkut ja tulipellissä oleva
kaulus tiivisteineen. Sitten vaan kaksi lämppärin kannatinmutteria pois, niin lämppäriä pystyy
liikuttamaan siten että kennon putket tulevat kokonaan kabiinin puolelle. Sitten vaan kaksi
kennon "luukku" pois ja kenno vaihtoon. Niin ja tietysti nesteet pitää laskea ennen koko
operaatiota.
Ja aikaa mulla meni tähän vaihtoon 4½ tuntia (pois lukien ylimääräinen työ konehuoneessa tehdyn
nestevuodon syyn etsinnän ja vesipumpun vaihdon takia!)
