Osaisiko joku kertoa paljonko nämä vaihdelaatikon poskilaakerit ja vaihdelaatikkoon vaihdettavat rattaat suunnilleen maksaisivat? Mietin vaan, että kannattaako autoa enää katsastaakkaan, mikäli korjauskustannukset nousevat kovin korkeiksi


Poskettoman hyviä ideoita!lakari kirjoitti:Suosittelen että asennat autoosi Sigmasport1200 digitaalimittarin. Nämä on alunperin polkupyöriin tarkoitettu, mutta ovat suosittuja esim. moottoripyöräkäytössä. Ja maksaa muistaakseni alle 20€ Motonetissa. Ainoa vaiva on johdon pidentäminen, jollain metrillä muistaakseni, ja yksinkertaisten asennusosien valmistaminen.
Itse asensin anturin vaihdelaatikon kyljessä olevaan vahvikkeeseen ja pulssia antavan magneetin vetoakselin kuoreen tekemääni halkaistavaan teräsrinkulaan. Ja vot! Mittarissahan on ominaisuuksia vaikka mitä :nopeus, 2 trippiä, huippunopeus, keskinopeus, ajoaika ja muita mitä en muista. ja ohjelmoitavia rengaskokoja siinä on 2, mikä on kätevää jos talvirenkaita käyttää.
Helpompi keino on käyttää kierroslukumittaria, niinkuin itse tein noin vuoden ennen Sigmaa. Katsastukseen sitten laittaa aina uuden kierän puoli kilometriä ennen konttoria. Upouusi kierä kestää paskoillakin laakereilla n. kilometrin, mutta jämät on syytä poistaa käytön jälkeen. Eräs gti-golffi kuulemma imaisi ko. osan rattaisiinsavälitykset väheni.
kaikilla ei vaan oo rahkeita saati paikkaa ruveta repimään askia irti autosta! itselläni kesti nykästä moottori ja aski irti noin 3 päivää kun en oo mikään x-pertti! kyllähän se TIETENKIN olis parempi koko aski vaihtaa!!!! jotkut vaan tykkää odottaa kunnes laatikko leviää ennen kun ryhtyy toimeen 8)Hannu kirjoitti:No sillälaillaToiset korjaa vian syyn, toisen näköjään seurauksen... Ihan sellainen tyhmä kysymys, että minkä ihmeen takia pitää käyttää muutama tunti jonkin ylimääräisen mittarin virittelyyn kun senkin ajan voisi käyttää vaihdelaatikon vaihtamiseen?? Eihän se varmaan kuitenkaan (ainakaan neuvojaa) haittaa, että laatikossa on poskilaakerit loppu kunhan on hieno "ajotietokone" ja vieläpä oikein digitaalinen, vau
Niin kestikö se uusi nopeusmittarin ratas peräti kilometrin?? Olihan tämä juttu vitsi, olihan?