vanteet sierraan

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
toniviktor

vanteet sierraan

Viesti Kirjoittaja toniviktor »

eli mitkä pyörii vielä raapimatta is sierrassa jossa 30 mm madallukset.. auto on takapotku ja vm-92
17` ET 15 otti etu renkaat kiinni ,kumit oli 205/45 mm .. haluan fakta tietoa!! kiitos niille ketkä vastaavat. :lol:
FordRS

Re: vanteet sierraan

Viesti Kirjoittaja FordRS »

Ongelmitta omassa ex-sierrassa pyöri 17*7 vanteet et 35 205/45 kumeilla ja auto oli -40mm alustalla. Ei missään tilanteessa ottaneet renkaat mihinkään kiinni....siinä henk.kohtaista faktaa
Vanteet tällä hetkellä tuossa allekirjoituksessa olevassa mondeossa alla.
Ford Mondeo 2.2 Titanium S wagon -09
Foorrtti

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

toniviktor kirjoitti:eli mitkä pyörii vielä raapimatta is sierrassa jossa 30 mm madallukset.. auto on takapotku ja vm-92
17` ET 15 otti etu renkaat kiinni ,kumit oli 205/45 mm .. haluan fakta tietoa!! kiitos niille ketkä vastaavat. :lol:
itsellä eessä oli 15" tuuman et35 iskaira raapi ja puskuri meni mutta takana mahtuu jopa 16" tuuman? en tiiä mikä on ku muilla mahtuu paremmin :D
FordRS

Viesti Kirjoittaja FordRS »

Jeps, kokemusta on sierrasta myös mulla 15 tuuman vanteista jossa et oli luokkaa 35 tjsp. Niin kyllähän ne edessä otti iskarin varteen kiinni. Mutta noilla 17:lla ei tietystikkään ota enään iskarin varteen kiinni koska vanteen halkaisija kasvaa, ja iskarihan ei ole pystysuorassa vaan viettää yläpäästä hieman autoon päin jolloin vanne ei ota iskarin runkoon.

(Veikkaisin että soppeli ET 15" vanteelle olis 25-30 riippuen tietysti kuin ulos vanteet haluaa...pienempikin siis käy...kommenttia Foorrttille)
Ford Mondeo 2.2 Titanium S wagon -09
AKl

Viesti Kirjoittaja AKl »

Eikös vanteen leveys vaikuta myös ET:n lisäksi. Kommenttina vaan tuohon 15" sopivuuteen, että nyt tilapäisesti alla et49 ja 6" vanne 195/50 rengastuksella, eikä ongelmia.
Foorrtti

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

FordRS kirjoitti:Jeps, kokemusta on sierrasta myös mulla 15 tuuman vanteista jossa et oli luokkaa 35 tjsp. Niin kyllähän ne edessä otti iskarin varteen kiinni. Mutta noilla 17:lla ei tietystikkään ota enään iskarin varteen kiinni koska vanteen halkaisija kasvaa, ja iskarihan ei ole pystysuorassa vaan viettää yläpäästä hieman autoon päin jolloin vanne ei ota iskarin runkoon.

(Veikkaisin että soppeli ET 15" vanteelle olis 25-30 riippuen tietysti kuin ulos vanteet haluaa...pienempikin siis käy...kommenttia Foorrttille)
mulla ottaa myös puskuriin kiinni eessä 15" :?: :?:
AKl kirjoitti:Eikös vanteen leveys vaikuta myös ET:n lisäksi. Kommenttina vaan tuohon 15" sopivuuteen, että nyt tilapäisesti alla et49 ja 6" vanne 195/50 rengastuksella, eikä ongelmia.
mulla oli samanlainen rengas mut 6½" vanteel
pynski-89

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

pitäähän itsekkin kertoa faktoja. itsellä omassa sierrassa on talvella 15" alupallot et35 vanteiden leveys 7" ja rengastus 195-50-15 ja kesällä on 16" leveys 7" ja renkaat 205-45-16 ja auto -40mm madalluksella. ja ei ole koskaan raapinu kiinni mihinkään vaikka on tullu ajettua täydellä kuormalla jos jonkinlaista pätkää :twisted: ja alle olen koittanu 16" 9" leveät et15 ja takana 25 ja nekin pyörivät mainiosti.
Vastaa Viestiin