Focuksen jarruongelmat?
Focuksen jarruongelmat?
Elikkä syttyi palamaan sekä ABS:n ja käsijarrun merkkivalo. Syttyvät aina lyhyen (muutama sata metriä) ajon jälkeen. Jarrunestetaso on maksimissa. Eteen on kaikki jarruhilut vaihdettu 10 tkm sitten. Takana varmaan aika kuluneet kengät ja rummut, voisiko johtua niistä ? Eihän siellä mitään tunnistimiä ole kuitenkaan
Jarrut ei puolla ja tuntuvat muutenkin normaaleilta. No vinkkejä kaivataan ja remppa aloitetaan jokatapauksessa vaihtamalla jarrukengät... Niin, ja Autohan oli 00 - mallin 1.8 TCI farkku, mittarilukema 280 tkm

-Arttu
Re: Focuksen jarruongelmat?
Kyllä siellä takanakin on ABS- anturit ja kalliit onkin....
Fordilla 160€, motonetissä 105€....

Fordilla 160€, motonetissä 105€....
Hidas, mutta kankea....
S-Max 2.0 Tdci - 10
S-Max 2.0 Tdci - 10
Jarrukengät vaihdettu ja samalla putsattu ABS-anturien pinnat. Ei toivottua vaikutusta,
käsijarru- ja ABS valo palavat edelleen. Noh, täytyy viedä seuraavaksi vikakoodien lukuun jos sieltä selviäisi jotakin.
käsijarru- ja ABS valo palavat edelleen. Noh, täytyy viedä seuraavaksi vikakoodien lukuun jos sieltä selviäisi jotakin.
-
Keksitkö ongelmaan ratkaisua? Emännän autossa vähän samaa ongelmaa. Oli pari viikkoa sitten liukkaalla painanut jarrua niin, että ABSi oli raksuttanut. Tässä yhteydessä jäi ABSin valo myös palamaan. En ole ehtinyt perehtyä asiaan paremmin, kun emäntä autoineen lomailemassa. Olisi kuitenkin kiva saada vinkkejä, missä vika voisi piillä. Autona -99 Focus.
Minulla on ongelma sähköisessä jarrupaineensäädössä etu- ja takapään välillä. Sen verran kertoi lähikorjaamon "yleisdiagnostiikka" testeri. En ole vaan kiireiltäni eestynyt sen pidemmälle vikaa jäljittämään.
Mutta, tuossa sinun tapauksessa veikkaisin että jonkun pyörän ABS-anturi on mennyt rikki. Sitä voinee tutkia mittaamalla antureiden vastusta. Poikkeava arvo => rikkonainen anturi
Mutta, tuossa sinun tapauksessa veikkaisin että jonkun pyörän ABS-anturi on mennyt rikki. Sitä voinee tutkia mittaamalla antureiden vastusta. Poikkeava arvo => rikkonainen anturi
-Arttu
Vika viimeinkin korjattu! Eipä se ollutkaan jarrupaineen säädössä, vaan ABS -boksille menevässä johtosarjassa. Piuhat olivat vain hapettuneet, ei sen kummempaa... Tällä kertaa selvittiin vähällä 

-Arttu
Moi,
Sama ongelma ilmeisesti täälläkin 03 tddi focuksessa ja itse epäilen johtojen hapettumista, koska apparin jalkatilaan pääsi lasinvaihdon jälkeen vettä... Huoltoliike väittää, että vika olisi abs-yksikössä, ja kaiken huipuksi yksikön johtopistokkeen lukitusvipu on rikki. Huollossa sanottiin, että jos pistoke rikkoutuu väkisin avattaessa, koko johtosarja on uusittava... great... Pahimmassa tapauksessa kustannukset kuulemma 2000-3000 eskoa
Eli mitä tässä tapauksessa hapettuneille johdoille tehtiin ja kuinka vika saatiin korjattua?
Sama ongelma ilmeisesti täälläkin 03 tddi focuksessa ja itse epäilen johtojen hapettumista, koska apparin jalkatilaan pääsi lasinvaihdon jälkeen vettä... Huoltoliike väittää, että vika olisi abs-yksikössä, ja kaiken huipuksi yksikön johtopistokkeen lukitusvipu on rikki. Huollossa sanottiin, että jos pistoke rikkoutuu väkisin avattaessa, koko johtosarja on uusittava... great... Pahimmassa tapauksessa kustannukset kuulemma 2000-3000 eskoa

Eli mitä tässä tapauksessa hapettuneille johdoille tehtiin ja kuinka vika saatiin korjattua?
Vastaan itse itselleni. Eli sain itse korjattua vian. Mittarit irti ja mittareiden takana olevan piirilevyn putsaus molemmin puolin auttoi. Liittimen toisella puolella oli selvää hapettumista, joka veti ilmeisesti oikoseen. Elektroniikkaspray ja hammasharja tehosi.