NYT ON KIIRE
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
- Paikkakunta: kajjjaani
NYT ON KIIRE
Eilen rupes mondeo tekemään sellaista että, kun vaihteen vaihtaa ja nostaa kytkimen ylös niin nykäsee niin pirusti että pitäs melkein kaulatuki hommata... ja sit kun ajaa jonkun aikaa tasaisella kaasulla niin aina välissä nykäisee. ja kaikista hankalinta on kaupunki ajo, kun yrittää ejellä esim. 40km h jaa löysät kaasua ja hetken päästä painaa kaasua vaikka edes vähän niin hirvee nykäisy!! huomenna ois reissuun lähtö joten kiire ois viikaa korjailla! onkohan joku imu vuoto?bensansaannissa vai missäkä??
MUOKS.ja tulpat on vasta vaihdettu
MUOKS.ja tulpat on vasta vaihdettu
- lakritsimies
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
- Paikkakunta: Muhos
Toimiiko tyhjäkäynti moitteettomasti? Onko siinä Mondeossa EGR tai lisäilmapulssihärdelli? Katso että ne toimii, ettei ainakaan pakokaasut pääse imusarjaan aiheuttamaan katkoksia... Mulla oli Sierrassa samanlaiset oireet ku oli/on vieläki takaiskuventtiilit siitä lisäilmapulssi jutusta pökäleenä, pääsee pakokaasut kiertämään väärään suuntaan ku ohjaus on alipaineella. (Tulee kaasut koko ajan imusarjaan suoraan kolmospyttyyn ja pätkii sitä aika ankarasti tasasesti ajaessa ja pienellä kaasulla).
- Siitä se ajatus sit lähti... -
Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
- Paikkakunta: kajjjaani
- lakritsimies
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
- Paikkakunta: Muhos
Nykiikö se sit jos painat reilusti kaasua ja lähdet vedättämään vai kiihtyykö sit ihan tasaisesti? Jos polkimen asento vaikuttaa, niin sit vois mahdollisesti olla kaasuläpän potentiometrissä katkoksia siel alkupäässä ja siksi nykisi...
- Siitä se ajatus sit lähti... -
Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
- Paikkakunta: kajjjaani
- lakritsimies
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
- Paikkakunta: Muhos
No saaks sä tutkia onko aina sama kaasupolkimen asento vai enemmänki moottorijarrutus mikä aiheuttaa sen nykimisen? Enemmän uskoisin että anturivika jos kerran muuten tyhjäkäynti pelaa ja käy muutenki nätisti... Kokeile viel sit silleen, että lähdet liikkeelle pelkkää kytkintä nostamalla että kierrokset laskee alle tyhjäkäynnin... miten sit kierrokset nousee takasin?
- Siitä se ajatus sit lähti... -
Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
- Paikkakunta: kajjjaani
- lakritsimies
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
- Paikkakunta: Muhos
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
Lämpötilan anturi
Jospa sulla ei toimi tuo lämpötilaa mittaava anturi, joten kone luulee aina käyvänsä kylmänä ja syöttää liikaa polttoainetta. Voi olla myös lamda rikki. Mittauta pakokaasut kun on lämpöisenä niin selviää aika paljon.
Olikos viereiset tulpat öljysiä? Syynä voi olla kansipahvin vuoto tai kannen halkeamakin. Puristuksien mittaus voi auttaa selvittämään ongelmaa.
Olikos viereiset tulpat öljysiä? Syynä voi olla kansipahvin vuoto tai kannen halkeamakin. Puristuksien mittaus voi auttaa selvittämään ongelmaa.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
- Paikkakunta: kajjjaani
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
Niin mutta...
Niin mutta, olivatko ne viereiset tulpat kuten 2 ja 3 sylinterin tulpat?
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
- Paikkakunta: kajjjaani
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
- Paikkakunta: kajjjaani
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
Jeps
8) No nyt sun auttaa mitata puristukset sylintereistä varmistaaksesi asia, luulen että on vähintäänkin kansipahvin vaihto edessä jos viereiset sylinterien tulpat öljyyntyy. On mahdollista että kansikin olisi halki.
8) Niin, ne sylinterit tuppaa olemaan rivimoottorissa järjestyksessä, 1,2,3,4
8) Niin, ne sylinterit tuppaa olemaan rivimoottorissa järjestyksessä, 1,2,3,4
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
- Paikkakunta: kajjjaani
- lakritsimies
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
- Paikkakunta: Muhos
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
Öljyyntyminen
Yleensä jos 1 tulppa öljyyntyy jatkuvasti, voi veikkailla venttiilivuotoa. Jos 2 vierekkäistä öljyyntyy jatkuvasti voi veikkailla kansivikaa tai pahvia. Jos kone on joskus keittänyt ei välttämättä auta pelkkä kansipahvin vaihto vaan kannen tiivistepinta pitää oikaista hiomalla. Tuohon öljyyntymiseen vaikuttaa myös venttiilivarsien ohjareiden kunto ja öljymännänrenkaat. Joskus kuluneessa koneessa saattaa öljymännän rengas mennä rikki, tai huollon yhteydessä tulppia vaihdettaessa voi joutua sylinteriin jotain sinne kuulumatonta roinaa joka rikkoo sitten jotain.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
- Paikkakunta: kajjjaani
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
- Paikkakunta: kajjjaani
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
Lamda
8) Aja johkiin nyrkkipajalle jossa päästömittaukset. Sielä selviää heti toimiiko lamda ollenkaan. Noita lamdoi menee aina silloin tällöin. Täällä päin oli kait 10€ se tarkistus kun ei vaatinut kuittia eikä sitä lappua.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
- Paikkakunta: kajjjaani