Transit -90 100D 2.5 käynnistyy huonosti

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
takomo
Viestit: 7
Liittynyt: 23 Loka 2007 17:04

Transit -90 100D 2.5 käynnistyy huonosti

Viesti Kirjoittaja takomo »

Mistähän johtuu,että käynnistyy hieman ontuen viileällä ilmalla? Aivan kuin kävisi ensin kolmella pytyllä ja sitten muutaman sekunnin kuluttua neljäs tulee mukaan.Syöttöä on näemmä rassattu,kun näkyy sinetti puuttuvan. Voisiko liian pienellään oleva syöttö aiheuttaa ko. oireen?

Ai niin myös ilma webasto HL 18 oikuttelee. Käy 1.5 min haikuaa hetken ja sammuu.
trans9
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Loka 2007 16:08
Paikkakunta: Vammala

Re: Transit -90 100D 2.5 käynnistyy huonosti

Viesti Kirjoittaja trans9 »

takomo kirjoitti:Mistähän johtuu,että käynnistyy hieman ontuen viileällä ilmalla? Aivan kuin kävisi ensin kolmella pytyllä ja sitten muutaman sekunnin kuluttua neljäs tulee mukaan.Syöttöä on näemmä rassattu,kun näkyy sinetti puuttuvan. Voisiko liian pienellään oleva syöttö aiheuttaa ko. oireen?

Ai niin myös ilma webasto HL 18 oikuttelee. Käy 1.5 min haikuaa hetken ja sammuu.
Suutin ontuu, nokkaremmi venynyt. Pumpulta, nokalta tai kampiaxelilta jako sekaisin yhden pykälän. Lähteekö jos on lohkolämppäri päällä, esim. tunnin, heti kukkumaan

HL18
Liekkivahti sontanen TAI sit sama vika kuin minulla. Se keväällä lopetti toiminnan ja viimeviikolla aloitti ihan yhtäkkiä toimimaan, eli vika ei selvillä:(
Tietenkin jos lähellä hyvä merkkikorjaamo niin kysyvälle vastataan (ei aina)
Jos se käy, se savuaa....
Noo, ei se ny enää nii paljo
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

hehkut sökönä... Tai ainakin osa niistä?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
trans9
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Loka 2007 16:08
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja trans9 »

TeRoK kirjoitti:hehkut sökönä... Tai ainakin osa niistä?
Yhdestä! Montako??? :roll: :wink: :lol:
Jos se käy, se savuaa....
Noo, ei se ny enää nii paljo
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

trans9 kirjoitti: Yhdestä! Montako??? :roll: :wink: :lol:
:?: :shock: ..tä?

Eikö tommosessa ihan kansihehkut ole?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
trans9
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Loka 2007 16:08
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja trans9 »

TeRoK kirjoitti: :?: :shock: ..tä?

Eikö tommosessa ihan kansihehkut ole?
NOUP, sitä tykitetään vaan yhdellä imusarjahehkulla, ja vaatimustasosta riippuen ja vaihdettujen osien ominaisuuksia mukaillen joko lirutellaan siitä naftaa läpi tai ei, kokemusta vaan kahdesta ransusta -85 ja -91
Jos se käy, se savuaa....
Noo, ei se ny enää nii paljo
takomo
Viestit: 7
Liittynyt: 23 Loka 2007 17:04

Re: Transit -90 100D 2.5 käynnistyy huonosti

Viesti Kirjoittaja takomo »

Remmin ja kiristinpyörän vaihdoin helmikuulla ja jako on varmasti kohdallaan. Lähtee lämmityksestä normaalisti käyntiin. Missä se liekkivahti on,niin voin tarkistaa asian?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Vai on noinkin uudessa vielä silleen. No jos se yks ja ainoa hehku sitten olisi pimeänä?

Noihinhan saa vissiin aika helposti rakennettua kansihehkut? Tai ainakin ukko on johonkin 80 luvun koneeseen semmosen muutoksen tehnyt. Itellä ei asiasta tarkempaa tietoa ole.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Ei tarvi rakennella ylimääräisiä,
kunnossa oleva imusarja hehkuinen
lähtee helposti käyntiin vielä -20 asteessa,
ilman roikkaa.
Omat kokemukset vm-90 koneesta.

Wanhat Perkins ja york koneet ei lähde
ilman roikkaa,jos menee nollan seutuville :wink:
trans9
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Loka 2007 16:08
Paikkakunta: Vammala

Re: Transit -90 100D 2.5 käynnistyy huonosti

Viesti Kirjoittaja trans9 »

takomo kirjoitti:Remmin ja kiristinpyörän vaihdoin helmikuulla ja jako on varmasti kohdallaan. Lähtee lämmityksestä normaalisti käyntiin. Missä se liekkivahti on,niin voin tarkistaa asian?
Perskule kirjoitin pitkän litanian ja hukkasin sen, tässä tiivistelmä:
Mulla ON jako sekasi kampuralta ja lähtee huonosti käyntiin,uusi remmi kuiteski.
Weban ohjekirja sanoo että on kumitulpan alla hehkutulpan edessä siis poispäin johdontulosuunnasta. :?

Ja lisäys -85 mallin ransu ilman lohkista 28 astetta pakkasta uudet akut hehkutti NOIN 8 sek. ja väänsin avaimesta ja ei muuta kuin liikenteeseen, tosin perä oli umpijäässä ratti ei meinannu kääntyä ovi ei jäänyt kiinni mutta motti toimi kuin unelma, tuskin kukaan pystyy parempaan, ainakaan vanhalla ransulla, siinä meinaan ei ollut lohkolämppäriä että olis voinu laittaa lämpiään. Sininen (mörkö) pitkähkö ja korkeahko, tyroksit takakopissa ja meni tottijärvelle, sniif kaipuu on kova :oops: :cry:
Jos se käy, se savuaa....
Noo, ei se ny enää nii paljo
trans9
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Loka 2007 16:08
Paikkakunta: Vammala

Niin, ne muutkin pikkujutut, kuin vaan webasto(t):)

Viesti Kirjoittaja trans9 »

Siis, muistuttaisin kuskeja siitä, että, vaikka se oliskin virman auto, niin vois siitä kattella muutaman jutun, ja me muut omastapussistamaksajat tai me joilla pappa petaalar, vai miten se meni, katottais kuntoon, myös, pikkujuttuja, polttoainesuodatin ja lohkolämppärin toiminta, renkaathan kaikilla on hyvät ja ylimääräisiäkin nastoja kopallinen. Ostin meinaan lumiketjut ja senjälkeen en oo jäänyt mihinkään tasaselle jumiin, enkä kertaakaan käyttänyt niitä. Ehkä tänä talvena???? Näissä vanhemmissa kannattaa myös varmistella sammuttimen johdon liitäntä, (-91 mallissa, se vanhempi, va-jakajapumpulla) se on siellä pumpun takana hivenen piilossa, yksi johto. Pissapojan säiliöstä kannatta nyt jo valuttaa ne vetet pois ja pistää kunnon aineet, saattaa kannattaa mitata myös pakkaskestävyys tuolta jäähdytinnestesäiliöstä. Jos hehkun läpi lirisee polttoaine myös sen liitimet on syytä tarkistaa, muuten ei humahda. Öljyjähän ei kannata tietenkään vaihtaa, mitä suotta, antaa ollavaan ne samat kuin viimevuonnakin, lukkoperässä samajuttu, vanhoilla öljyillä vaan niin on aina lukko kiinni eikä asvaltilla ainakaan rasitu, noi vetarit, se pauke tulee ihan jostain muualta. :roll: Ehkä hiukan OFFia mut on siel muutama starttivinkkikin. Niin, tuli vielä mieleen, että, tavallinen ruosteenestospray käy aikashyvin starttipilotiksi, ei se taida rasittaa ihan niin kauheesti kuin se orginaali tuote. Ei muutakuin AHDOT ylös ja POLJIN alas, ei ne pysty isoo sakkoo kirjoittaan, ei se kuitenkaan niin lujaa kulje :wink: :P :lol: :o :D :shock:
Jos se käy, se savuaa....
Noo, ei se ny enää nii paljo
Vastaa Viestiin