Transit -90 100D 2.5 käynnistyy huonosti
Transit -90 100D 2.5 käynnistyy huonosti
Mistähän johtuu,että käynnistyy hieman ontuen viileällä ilmalla? Aivan kuin kävisi ensin kolmella pytyllä ja sitten muutaman sekunnin kuluttua neljäs tulee mukaan.Syöttöä on näemmä rassattu,kun näkyy sinetti puuttuvan. Voisiko liian pienellään oleva syöttö aiheuttaa ko. oireen?
Ai niin myös ilma webasto HL 18 oikuttelee. Käy 1.5 min haikuaa hetken ja sammuu.
Ai niin myös ilma webasto HL 18 oikuttelee. Käy 1.5 min haikuaa hetken ja sammuu.
Re: Transit -90 100D 2.5 käynnistyy huonosti
Suutin ontuu, nokkaremmi venynyt. Pumpulta, nokalta tai kampiaxelilta jako sekaisin yhden pykälän. Lähteekö jos on lohkolämppäri päällä, esim. tunnin, heti kukkumaantakomo kirjoitti:Mistähän johtuu,että käynnistyy hieman ontuen viileällä ilmalla? Aivan kuin kävisi ensin kolmella pytyllä ja sitten muutaman sekunnin kuluttua neljäs tulee mukaan.Syöttöä on näemmä rassattu,kun näkyy sinetti puuttuvan. Voisiko liian pienellään oleva syöttö aiheuttaa ko. oireen?
Ai niin myös ilma webasto HL 18 oikuttelee. Käy 1.5 min haikuaa hetken ja sammuu.
HL18
Liekkivahti sontanen TAI sit sama vika kuin minulla. Se keväällä lopetti toiminnan ja viimeviikolla aloitti ihan yhtäkkiä toimimaan, eli vika ei selvillä:(
Tietenkin jos lähellä hyvä merkkikorjaamo niin kysyvälle vastataan (ei aina)
Jos se käy, se savuaa....
Noo, ei se ny enää nii paljo
Noo, ei se ny enää nii paljo
NOUP, sitä tykitetään vaan yhdellä imusarjahehkulla, ja vaatimustasosta riippuen ja vaihdettujen osien ominaisuuksia mukaillen joko lirutellaan siitä naftaa läpi tai ei, kokemusta vaan kahdesta ransusta -85 ja -91TeRoK kirjoitti:![]()
..tä?
Eikö tommosessa ihan kansihehkut ole?
Jos se käy, se savuaa....
Noo, ei se ny enää nii paljo
Noo, ei se ny enää nii paljo
Re: Transit -90 100D 2.5 käynnistyy huonosti
Remmin ja kiristinpyörän vaihdoin helmikuulla ja jako on varmasti kohdallaan. Lähtee lämmityksestä normaalisti käyntiin. Missä se liekkivahti on,niin voin tarkistaa asian?
Vai on noinkin uudessa vielä silleen. No jos se yks ja ainoa hehku sitten olisi pimeänä?
Noihinhan saa vissiin aika helposti rakennettua kansihehkut? Tai ainakin ukko on johonkin 80 luvun koneeseen semmosen muutoksen tehnyt. Itellä ei asiasta tarkempaa tietoa ole.
Noihinhan saa vissiin aika helposti rakennettua kansihehkut? Tai ainakin ukko on johonkin 80 luvun koneeseen semmosen muutoksen tehnyt. Itellä ei asiasta tarkempaa tietoa ole.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Re: Transit -90 100D 2.5 käynnistyy huonosti
Perskule kirjoitin pitkän litanian ja hukkasin sen, tässä tiivistelmä:takomo kirjoitti:Remmin ja kiristinpyörän vaihdoin helmikuulla ja jako on varmasti kohdallaan. Lähtee lämmityksestä normaalisti käyntiin. Missä se liekkivahti on,niin voin tarkistaa asian?
Mulla ON jako sekasi kampuralta ja lähtee huonosti käyntiin,uusi remmi kuiteski.
Weban ohjekirja sanoo että on kumitulpan alla hehkutulpan edessä siis poispäin johdontulosuunnasta.

Ja lisäys -85 mallin ransu ilman lohkista 28 astetta pakkasta uudet akut hehkutti NOIN 8 sek. ja väänsin avaimesta ja ei muuta kuin liikenteeseen, tosin perä oli umpijäässä ratti ei meinannu kääntyä ovi ei jäänyt kiinni mutta motti toimi kuin unelma, tuskin kukaan pystyy parempaan, ainakaan vanhalla ransulla, siinä meinaan ei ollut lohkolämppäriä että olis voinu laittaa lämpiään. Sininen (mörkö) pitkähkö ja korkeahko, tyroksit takakopissa ja meni tottijärvelle, sniif kaipuu on kova


Jos se käy, se savuaa....
Noo, ei se ny enää nii paljo
Noo, ei se ny enää nii paljo
Niin, ne muutkin pikkujutut, kuin vaan webasto(t):)
Siis, muistuttaisin kuskeja siitä, että, vaikka se oliskin virman auto, niin vois siitä kattella muutaman jutun, ja me muut omastapussistamaksajat tai me joilla pappa petaalar, vai miten se meni, katottais kuntoon, myös, pikkujuttuja, polttoainesuodatin ja lohkolämppärin toiminta, renkaathan kaikilla on hyvät ja ylimääräisiäkin nastoja kopallinen. Ostin meinaan lumiketjut ja senjälkeen en oo jäänyt mihinkään tasaselle jumiin, enkä kertaakaan käyttänyt niitä. Ehkä tänä talvena???? Näissä vanhemmissa kannattaa myös varmistella sammuttimen johdon liitäntä, (-91 mallissa, se vanhempi, va-jakajapumpulla) se on siellä pumpun takana hivenen piilossa, yksi johto. Pissapojan säiliöstä kannatta nyt jo valuttaa ne vetet pois ja pistää kunnon aineet, saattaa kannattaa mitata myös pakkaskestävyys tuolta jäähdytinnestesäiliöstä. Jos hehkun läpi lirisee polttoaine myös sen liitimet on syytä tarkistaa, muuten ei humahda. Öljyjähän ei kannata tietenkään vaihtaa, mitä suotta, antaa ollavaan ne samat kuin viimevuonnakin, lukkoperässä samajuttu, vanhoilla öljyillä vaan niin on aina lukko kiinni eikä asvaltilla ainakaan rasitu, noi vetarit, se pauke tulee ihan jostain muualta.
Ehkä hiukan OFFia mut on siel muutama starttivinkkikin. Niin, tuli vielä mieleen, että, tavallinen ruosteenestospray käy aikashyvin starttipilotiksi, ei se taida rasittaa ihan niin kauheesti kuin se orginaali tuote. Ei muutakuin AHDOT ylös ja POLJIN alas, ei ne pysty isoo sakkoo kirjoittaan, ei se kuitenkaan niin lujaa kulje








Jos se käy, se savuaa....
Noo, ei se ny enää nii paljo
Noo, ei se ny enää nii paljo