Ilmastoinnin korjaus (mondeo mk1)

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
paspe
Viestit: 39
Liittynyt: 03 Huhti 2005 19:16
Paikkakunta: Tampere

Ilmastoinnin korjaus (mondeo mk1)

Viesti Kirjoittaja paspe »

Mistähän löytäisi mk1 mondeon ilmastoinnin sähkökuvat??Mikäli jollain on kokemusta kyseisen ilmastoinnin korjauksesta....ottaisin neuvoja kernaasti vastaan.Kiitos! :lol:
kakallakin on tekijänsä :D (sensuuri iskee näköjään p.ska sanaan :D)
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

mikä on vikana?? millos on kylmä aine viimeksi vaihdettu??
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
paspe
Viestit: 39
Liittynyt: 03 Huhti 2005 19:16
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja paspe »

ZyaS kirjoitti:mikä on vikana?? millos on kylmä aine viimeksi vaihdettu??
Ongelmana ei jäähdytysaineen määrä vaan sähköpuolella jotain häikkää...kompressori ei "käynnisty" ollenkaan...virta ei tule kompuralle asti...kun ei ole täydellistä käsitystä ilmastoinnin toiminnasta....vian haku vaikeaa...sähkökuvista olisi paljon apua....
kakallakin on tekijänsä :D (sensuuri iskee näköjään p.ska sanaan :D)
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

joskus ollut ko. ongelmassa (en muista missä autossa) liian vähäinen kylmäaine mutta oli kyllä joku uudempi auto.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

paspe kirjoitti: Ongelmana ei jäähdytysaineen määrä vaan sähköpuolella jotain häikkää...kompressori ei "käynnisty" ollenkaan...virta ei tule kompuralle asti...kun ei ole täydellistä käsitystä ilmastoinnin toiminnasta....vian haku vaikeaa...sähkökuvista olisi paljon apua....
Painekytkin? Jos liian alhainen paine, niin kompura ei käynnisty. Jos paine ok, mutta kytkin rikki, niin ei lähde käyntiin. Liian kylmällä ei myöskään lähde käyntiin.
paspe
Viestit: 39
Liittynyt: 03 Huhti 2005 19:16
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja paspe »

kiitos neuvosta!täytyypä seuraavaksi tutkia kytkimet.Onkos noiden painekytkinten kunto mitattavissa...resistanssi?
kakallakin on tekijänsä :D (sensuuri iskee näköjään p.ska sanaan :D)
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Pitäs olla ihan ON/OFF kytkin.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Nii ja tsekkaa ne kylmäaineet ja ensimmäiseks. Yleensä talven jälkeen niitä on päässy karkuun jos ei oo käytetty välillä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Teknokekko
Viestit: 83
Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja Teknokekko »

sen paine kytkimen voit ohittaa kun suoraan akulta otat plussan ja miinuksen mutta kovin kauaa en uskailtas pyörittää sillä tavalla sitä kompuraa!
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Seuraa johtoja kompuralta... mittaa mihin sähköt tyssää... kaksoispaine kytkin, ice-deteck kytkin... mihin virta tulee...

Onkos kylmäaineiden määrät mitattu?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Vastaa Viestiin