escortin turbotus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

PutkiKarhu kirjoitti:eikö tuo sähköinen bensa pumppu hoida sen riittävän bensan saannin? mutta pitää noita linkkejä katsella :P pitää sitä ruiskunoneen hommaamistakin miettiä.
paineet pitäs säätyä ahtojen mukaan, eli sähköpumppu ja paineensäädin siihen kaveriks
Focus 1.0 edition a6 2017
PutkiKarhu
Viestit: 54
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja PutkiKarhu »

noniin, suunnitelmiin tuli muutos. laitan sittenkin 1.6 litaren ruisku koneen orionista, kun ainakin mitä olen lueskellut niin ruiskut ovat helpompia turbottaa.
PutkiKarhu
Viestit: 54
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja PutkiKarhu »

nyt tulee taas muutama kysymys. eli kun ruiskukone on kyseessä niin siinä on koneen ohjausyksikkö ja sähköpumppu niin säätääkö se bensan saannin automaattisesti oikeaksi? eli paineen säädintä ei tarvitse jos se menee niin? sanokaa jos olen väärässä.
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

PutkiKarhu kirjoitti:nyt tulee taas muutama kysymys. eli kun ruiskukone on kyseessä niin siinä on koneen ohjausyksikkö ja sähköpumppu niin säätääkö se bensan saannin automaattisesti oikeaksi? eli paineen säädintä ei tarvitse jos se menee niin? sanokaa jos olen väärässä.
Olet väärässä.
PutkiKarhu kirjoitti:noniin, suunnitelmiin tuli muutos. laitan sittenkin 1.6 litaren ruisku koneen orionista, kun ainakin mitä olen lueskellut niin ruiskut ovat helpompia turbottaa.
Jos kone on K-jetillä niin enpä tiedä siitä helppoudesta.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
PutkiKarhu
Viestit: 54
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja PutkiKarhu »

eli tarvitsee paineen säätimen?
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

PutkiKarhu kirjoitti:eli tarvitsee paineen säätimen?
Tarvitsee ja ruiskuautoissa se on kaikissa jo vakiona.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

PutkiKarhu kirjoitti:eli tarvitsee paineen säätimen?
johan mä sen tuolla sivun alussa sanoin... luetko sä näitä juttuja ollenkaan?
Focus 1.0 edition a6 2017
PutkiKarhu
Viestit: 54
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja PutkiKarhu »

joo. muttakun käsitin tämän nyt näin kun antti r sanoi että olen väärässä niin luulin että sitä ei tarvitse asentaa. mutta hyvä jos on vakiona. sitä tässä lähinnä hainkin.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

PutkiKarhu kirjoitti:joo. muttakun käsitin tämän nyt näin kun antti r sanoi että olen väärässä niin luulin että sitä ei tarvitse asentaa. mutta hyvä jos on vakiona. sitä tässä lähinnä hainkin.
Kun on olemassa säädettäväpaineensäädin, niin pystyy bensanpainetta nostamalla kikkailemaan hieman enemmän bensaa koneeseen. Tämä ruiskumootoreissa vakiona oleva säädin on harvemmin säädettävää mallia, vaan rajaa paineen sinne 2,5-3barin tuntumaan :wink: ... Bensan tarpeen lisääntyessä turbon myötä kykenee moottorinohjausyksikkö vastaamaan tuohon tarpeeseen rajallisesti... Eli ecuun tulee pystyä ohjelmoimaan uudet bensakartat joiden mukaan sitten ecu pyrkii säätämään seoksen kohdalleen...

Voipi olla edelleenkin se rst:n tekniikka sulle se kaikkesta helpoin ja halvin ratkasu :wink: ... Siinä ei tarvii murehtia seoksista, ahtopaineista, moottorin ohjausyksiköistä yms. kun on kaikki tehtaanjäljiltä paketissa....
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
PutkiKarhu
Viestit: 54
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja PutkiKarhu »

joo. ehkäpä se helpoin olisi. mutta siinä kun ei tuppaa oppimaan niin paljoa. kun tarkotus ois kuitenkin ihan harraste pohjalta rakennella.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

PutkiKarhu kirjoitti:joo. ehkäpä se helpoin olisi. mutta siinä kun ei tuppaa oppimaan niin paljoa. kun tarkotus ois kuitenkin ihan harraste pohjalta rakennella.
Koita ottaa 200hv renkailta potkua siitä rs turbosta ja jos onnistut olet oppinut ja paljon.
Escort 1.8 sport -97
PutkiKarhu
Viestit: 54
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja PutkiKarhu »

mahdollisimman paljon tietenkin olisi tarkotus :D pitää vaan etukäteen otella asioista selvää kun monia juttuja olen lukenut missä kone on kestänyt 5 minuuttia ja sen jälkeen kaikki sulanut : D
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

PutkiKarhu kirjoitti:mahdollisimman paljon tietenkin olisi tarkotus :D pitää vaan etukäteen otella asioista selvää kun monia juttuja olen lukenut missä kone on kestänyt 5 minuuttia ja sen jälkeen kaikki sulanut : D
Ja jos kone kestää vain 5 minsaa ni varmasti herää ajatuksia missä mennyt pieleen eli taas opitaan uutta :wink:
Escort 1.8 sport -97
PutkiKarhu
Viestit: 54
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja PutkiKarhu »

kyllä vain : D mutta mielummin otan selvää etukäteen missä niitä virheitä voi tulla että niin ei kävisi : D
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

PutkiKarhu kirjoitti:kyllä vain : D mutta mielummin otan selvää etukäteen missä niitä virheitä voi tulla että niin ei kävisi : D
Sinänsä hyvä joo, mut vain tekemällä oppii..
Teknokekko
Viestit: 83
Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja Teknokekko »

mites venttiilit ja männät? kestääkö vakiot?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Teknokekko kirjoitti:mites venttiilit ja männät? kestääkö vakiot?
riippuu luonnollisesti ahtopaineista ja tehotavotteista...
Focus 1.0 edition a6 2017
PutkiKarhu
Viestit: 54
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja PutkiKarhu »

no paineiksi ajattelin jotain 0.5-0.7 (ei pitäisi olla liian suuret?) ja mitäköhän sillä tulisi tehoja? niin ja muuten. mites ne sellaiset paineen säätimet toimii? jostain katselin sellaisia.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

joku 0,3-0,5 paineet menee helposti hyväkuntoisella vakionkoneella, kunhan vaan kansipahviin panostaa
Focus 1.0 edition a6 2017
PutkiKarhu
Viestit: 54
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja PutkiKarhu »

jeps, mites puristuksia on helpoin laskea? laittamalla paksumman kasipahvin? vaiko sorvaamalla männistä? ja sitten että kun tuossa orionin koneessa on vakiona 90-100 hummaaa niin paljonko tuollaisilla 0.5 baarin paineilla saisi lisää hummia?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

PutkiKarhu kirjoitti: kun tuossa orionin koneessa on vakiona 90-100 hummaaa niin paljonko tuollaisilla 0.5 baarin paineilla saisi lisää hummia?
stockmann turbo sierroihin tuli noilla paineilla noin 40-50 heppaa lisää
Focus 1.0 edition a6 2017
PutkiKarhu
Viestit: 54
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja PutkiKarhu »

jeps. lain mukaanhan tuohon saisi laittaa 132 hv + 20% eli 158.4 hv. noh pitää käydä penkittämässä sitten että saa paperit konntorille. tietöökä kukaan hämeenlinnan seudulta missä ois penkkejä muutakun hauholla?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

PutkiKarhu kirjoitti: tietöökä kukaan hämeenlinnan seudulta missä ois penkkejä muutakun hauholla?
Special Tuning Harinen Oy
Helmuntie 83
37600 Valkeakoski
puh 03-584 9777
fax 03-447 9777
info@hestec.fi
http://www.hestec.fi/
Focus 1.0 edition a6 2017
PutkiKarhu
Viestit: 54
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja PutkiKarhu »

selvä : P kiitoksia!
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

PutkiKarhu kirjoitti:mites ne sellaiset paineen säätimet toimii? jostain katselin sellaisia.
Puhutaanko vielä siitä bensanpaineen säätimestä, vai tarkoitatko turboruuvia=bleed venttiiliä??

Bensanpaineen säädin sijaitsee polttoainelinjan paluuputkessa, eli tällöin säätimen avulla bensan takaisin virtausta kuristamalla pystytään bensan syöttöpainetta nostamaan... Turbo käytössä tuon säätimen tulee olla imusarjan paineen mukaan säätyvä :wink: ...

Mikäli kysymys koski turboruuvia, niin sillä yksinkertaisesti kuristetaan hukkaportin ohjauspainetta..
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Vastaa Viestiin