paineet pitäs säätyä ahtojen mukaan, eli sähköpumppu ja paineensäädin siihen kaveriksPutkiKarhu kirjoitti:eikö tuo sähköinen bensa pumppu hoida sen riittävän bensan saannin? mutta pitää noita linkkejä katsellapitää sitä ruiskunoneen hommaamistakin miettiä.
escortin turbotus
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
Olet väärässä.PutkiKarhu kirjoitti:nyt tulee taas muutama kysymys. eli kun ruiskukone on kyseessä niin siinä on koneen ohjausyksikkö ja sähköpumppu niin säätääkö se bensan saannin automaattisesti oikeaksi? eli paineen säädintä ei tarvitse jos se menee niin? sanokaa jos olen väärässä.
Jos kone on K-jetillä niin enpä tiedä siitä helppoudesta.PutkiKarhu kirjoitti:noniin, suunnitelmiin tuli muutos. laitan sittenkin 1.6 litaren ruisku koneen orionista, kun ainakin mitä olen lueskellut niin ruiskut ovat helpompia turbottaa.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
Kun on olemassa säädettäväpaineensäädin, niin pystyy bensanpainetta nostamalla kikkailemaan hieman enemmän bensaa koneeseen. Tämä ruiskumootoreissa vakiona oleva säädin on harvemmin säädettävää mallia, vaan rajaa paineen sinne 2,5-3barin tuntumaanPutkiKarhu kirjoitti:joo. muttakun käsitin tämän nyt näin kun antti r sanoi että olen väärässä niin luulin että sitä ei tarvitse asentaa. mutta hyvä jos on vakiona. sitä tässä lähinnä hainkin.

Voipi olla edelleenkin se rst:n tekniikka sulle se kaikkesta helpoin ja halvin ratkasu

-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
Ja jos kone kestää vain 5 minsaa ni varmasti herää ajatuksia missä mennyt pieleen eli taas opitaan uuttaPutkiKarhu kirjoitti:mahdollisimman paljon tietenkin olisi tarkotuspitää vaan etukäteen otella asioista selvää kun monia juttuja olen lukenut missä kone on kestänyt 5 minuuttia ja sen jälkeen kaikki sulanut : D

Escort 1.8 sport -97
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
- Paikkakunta: kajjjaani
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
Special Tuning Harinen OyPutkiKarhu kirjoitti: tietöökä kukaan hämeenlinnan seudulta missä ois penkkejä muutakun hauholla?
Helmuntie 83
37600 Valkeakoski
puh 03-584 9777
fax 03-447 9777
info@hestec.fi
http://www.hestec.fi/
Focus 1.0 edition a6 2017
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
Puhutaanko vielä siitä bensanpaineen säätimestä, vai tarkoitatko turboruuvia=bleed venttiiliä??PutkiKarhu kirjoitti:mites ne sellaiset paineen säätimet toimii? jostain katselin sellaisia.
Bensanpaineen säädin sijaitsee polttoainelinjan paluuputkessa, eli tällöin säätimen avulla bensan takaisin virtausta kuristamalla pystytään bensan syöttöpainetta nostamaan... Turbo käytössä tuon säätimen tulee olla imusarjan paineen mukaan säätyvä

Mikäli kysymys koski turboruuvia, niin sillä yksinkertaisesti kuristetaan hukkaportin ohjauspainetta..