
Kannaattaako ostaa sierraa?
Mä en ole niin Ford-friikki että voin vähän haukkuakkin...
Ajettavuus on ihan ok lukuunottamatta etupäätä, mun käsittääkseni Sierra ei uutenakaan ollu mikään hirveen suuntavakaa keksintö. Vakiovikoja etupäässä taitaa olla puslat finaalissa ja jarrulevyt kierot. Se mistä mä en myöskään Sierrassa tykkää on muovinen sisusta, millon mikäkin paikka nitisee ja rämisee jatkuvasti. Mätäpaikat vissiin lueteltiin jo, plus farkussa takaluukku ja takaluukun ympärys. Soppaa menee taajamassa ainakin mulla kympin verran, maantiellä pääsee alle kasin. Kyseessä siis 2-litranen kaasari-OHC.

Entinen autoni oli vm.-90 2.0i dohc jonka myin syyskuussa(ja on taas myynnissä!) Kulutus oli MAX. 9.9l/100km ja kaasua sai kyllä rankalla kädellä silloin.. kone toimi kuin kello.. keittikin pari kertaa eikä mitään vikoja ilmennyt
.. ei kulunut öljyä, ei vettä.. oli ihan hyvä ajaa ->edessä vakio iskarit, takana kaasut, motonet madallusjouset.. 100km/h vauhdissa hieman vemppoi(johtui osaksi huonoista renkaista, uusiot).. 180 vauhdissa meni kuin juna..jarrulevyä, palaa, niveltä ja tankoo vaihtelin eteen.. siinä se suurimmaksi osaksi olikin.. muutama pikkuvika.. ja 90 000km...(kok. ~270 000km).. Kaikin puolin kiva auto ja vähäruosteinen 15v vanhaksi autoksi..
Tässä biili

Tässä biili
Jaa että kannattaako?? Kyllä, suosittelen... Omaan Taunukseeni on uponnu pelkkiin korjauksiin ja varaosiin 2.vuoden aikana n.2500€ (kuitit tallella), mutta kaiken kaikkiaan olen ollut enemmän kuin tyytyväinen
...tosin kohta kyseinen pirssi lähtee vaihtoon... Kuhan saadaan vaihdettua kämppä ensix isompaan.. Mutta joo...

mk1 iiässässä on ainaki paremmat penkit, xr4i/xr4x4 malliset, sumuvalot eli ghia/xr tyylinen etupuskuri ja takapuskuri,jenkamittari, cossu-tyylinen kolmipuolaratti, ei nahkainen,ja lisäpitkälliset umpiot, pieni kuminen takaspoileri, korin alaosa musta, erilaiset pölykapselit ja peltivanteet ku tavallisessa (hynkkeli kirjoitti: Eli mitä varusteita noin niinkuin listattuna? En vielä ole perillä näistä systeemeistä

näin mun muistikuvien mukaan. jotain unohtu taatusti
´86 Sierra 2.0 Ghia 16V Cosworth
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´90 Sierra 2.0 GL
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´90 Sierra 2.0 GL
Samat kanget ja mukit ku muissaki 205 lohkoisissa sierroissa pl. Cossu...cossu2 kirjoitti:Olihan se 85-86 is matalampi 2cm + kaasuiskarit ja lisäksi motissa oli teräskanget ja takomukit paikoillaan. 70A laturi ja parempi flekti (2 remminen) ja sisustassa oli myös digitaalinen kello noiden aikaisemmin mainittujen lisäksi, 87 jälkeen se is menettikin merkityksensä...
Sierra RS Cosworth -86
Ei, ei, ja ei.cossu2 kirjoitti: 70A laturi ja parempi flekti (2 remminen) ja sisustassa oli myös digitaalinen kello noiden aikaisemmin mainittujen lisäksi.
Mun '86 ex- iiässäs ei ollu mitään noista.
Näin olen ymmärtänyt että oli jonkinlainen lista josta is:ään sai rastittaa kaksi varustetta veloituksetta.
Omastani löytyi lukkoperä ja lasikattoluukku.
sierra
Joo kyllä sierra ihan kiva peli sierra on. Hyvä ja halpa tekniikka. Kuvassa koneella ajettu 30tkm. Yksi setä halusi väkisin ostaa auton...
http://i4.photobucket.com/albums/y104/t ... ra0008.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y104/t ... ra0009.jpg
Kuvat linkkeinä kiitos! -lalli69-
http://i4.photobucket.com/albums/y104/t ... ra0008.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y104/t ... ra0009.jpg
Kuvat linkkeinä kiitos! -lalli69-
Itse ostin vähän vastaavan lailla palaneen sierran tuossa toissa kesänä, ehkei ihan ollu noin paha. Koneella oli ajettu 2000km täyden remontin jälkeen (kansi kokonaan uusiksi, poraus ekaa ylikokoo yms.). Sen verran katsoin et onko kone pahassa kunnos palon jäljiltä et vena kopan käytin pois. Nokka näytti ettei ole sinistynyt eli varmaan kone ihan ok, löin 300€ kaverille kouraan ja vein pois. vaati tietenkin perusteellisen puhdistamisen kun mäntien päällä sammutusjauhetta. Sen koneen voimalla sitä on tässä kohta 2v ajeltu... joskus se melkein uusi kone voi kävellä tuommoisessa vastaan ja paljon halvemmal kuin ite laittas.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
2,3 riisselin kone on täysin peugeotin tekemä kone, joka on suhteellisen kestävä paketti joskin täysin tehoton.hynkkeli kirjoitti:Mitä sanottavaa teillä on noista Diesel-sierroista? Lujia? Onnistuuko piristäminen?
1,8TD:ssä on joku tyypillinen vika joka hajottaa kannen(?), mutta en nyt paljoa jaksa kertoa, kun valehtelen kuitenkin. (viisaammat kertokoon)
Täällä jotain vääntöä virityksestä:
viewtopic.php?t=368