Pohjan massaus?

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Perttirlz
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Tammi 2006 21:43
Paikkakunta: Espoo

Pohjan massaus?

Viesti Kirjoittaja Perttirlz »

Elikkäs nyt semmonen nätti tietopaketti olisi paikallaan :oops:
Mitä toimenpiteitä kuuluu pohjan massaukseen?
miten on helpoin puhdistaa pohja?
siis ihan koti konstein kiitos :) ei oo mikään proo kyseessä 8)
//))==Ford Escort 1.8D -96
Jooke
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Kesä 2006 01:28

Viesti Kirjoittaja Jooke »

Ite aikoinaan putsailin maksalaatikon pohjan semmosella käyrän mallisella teräsharjalla, porakoneeseen tulevalla teräsharjapäällä ja isolla taltalla suurimmat kasat.

Jos tekisin saman homman uudelleen koittaisin varmaankin tuollasta nailonlaikkaa teräsharjalaikan sijaan.

Sehän on sitte makuasia millä paskalla sitä pohjaa päällystää.

Ite oon suosinut öljy/terva/alustamassa sekotusta. Kaikkee pitää kokeilla :lol:

Tällä hetkellä testissä on terva/pellavaöljy sekotus paikkoihin joista massa oli paennut. Ei muuta sattunut kaapista löytymään. Saa nähä viekö talven tiesuolat sekotukset mennessään.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

plus että kaikki sisälokasuojat pois ja massaa sinnekkin alle
Focus 1.0 edition a6 2017
Perttirlz
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Tammi 2006 21:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Perttirlz »

Mitenkä tarkkaa se on sen puhdistuksen kaa? riittääkö vaan että kunha suurimmat kakat on pois vai pitääkö ihan ruveta kirkkaalle pellille asti hinkkaamaan?
//))==Ford Escort 1.8D -96
Jooke
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Kesä 2006 01:28

Viesti Kirjoittaja Jooke »

Itse olen vaan puhdistellut kaiken irtomassan mikä on suosiolla irti lähtenyt sekä irtomassan alta paljastuvista ruoste-esiintymistä kaiken mikä helpolla irtoaa. Turha sitä on jynssätä irti muualta massoja, kun ovat kerta hyvin pysyneet!

Suurempia ruosteita voisi sitten koittaa putsailla vielä paremmin esim. n**k*rintukkalaikalla jos intoa riittää. Ruosteet jotka jäävät kannattaa varmaankin käsitellä jollain aineella ennen massausta.

Luulenpa, että ehkä yksi tuhannesta putsaa pellille asti ja yleensä silloin on kyseessä joku projektiauto josta haluaa tehdä täydellisen.

Pellille asti puhdistamiseen vaadittaisiin muutenkin jo hiekkapuhallusvehkeet ja paikka missä puhaltaa.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

kunnon painepesurikin riittää aika hyvin
Focus 1.0 edition a6 2017
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minä en juurikaan putsaile, liian työlästä! :D Tarkistan joka kevät pohjat molemmista ja tarvittaessa sumuttelen massaa paljaisiin kohtiin. Tietenkin jos jossain on massa "korkannut" irti, niin raaputan irtonaisen pois ja ruutaan uutta tilalle tai vetelen pensselillä paksumpaa paikasta riippuen. :roll:
Perttirlz
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Tammi 2006 21:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Perttirlz »

Kiitos vastanneille :) pitää vloppuna ottaa se asia projektiks ja kattoo mitä siitä tulle :)
//))==Ford Escort 1.8D -96
IC
Viestit: 161
Liittynyt: 08 Maalis 2005 10:03
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja IC »

Vähän Monteonistin tyyliin täälläkin. Keväällä katselin helmat ja alustan läpi, raaputtelin pahimpia vähän pois, mutta pääsääntöisesti vetelin vain suojausta tarvitseviin kohtiin spraypurkista massaa ja pahimpiin paikkoihin sitten pensselillä. Esim. etupään kukkimaan alkaneet palkit saivat kunnon kerroksen. Hyvin kelpasi leimassa, eikä huomautuksia tullut. Ensi keväänä taas uusi kierros. Pääasia, että pohja on kuiva, suht puhdas ja lämpötila sopiva, kun laittelee massaa, että ehtii kuivua kunnolla.
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Ruoste+massa on sitten kahta kauheampi, että sen mukaisesti sitten...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Sinulla luuloa, meillä kokemusta! :D
Arska123
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:53

Viesti Kirjoittaja Arska123 »

Tässä oikea tapa: Ensin lokarit ja muut suojukset pois, sitten pesuaineen ruiskutus koko pohjaan, sen jälkeen kunnon painepesuripesu vähintään 150 bar. muutama päivä kuivatusta jos ei ole kuivureita, jonka jälkeen koko pohjaan ja tietysti koteloihin ohuen koteloaineen ruiskutus, tämän jälkeen paksumpi alustasuoja-aine päälle.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Liian työlästä! :D
Vastaa Viestiin