Pohjan massaus?
Pohjan massaus?
Elikkäs nyt semmonen nätti tietopaketti olisi paikallaan
Mitä toimenpiteitä kuuluu pohjan massaukseen?
miten on helpoin puhdistaa pohja?
siis ihan koti konstein kiitos ei oo mikään proo kyseessä 8)
Mitä toimenpiteitä kuuluu pohjan massaukseen?
miten on helpoin puhdistaa pohja?
siis ihan koti konstein kiitos ei oo mikään proo kyseessä 8)
//))==Ford Escort 1.8D -96
Ite aikoinaan putsailin maksalaatikon pohjan semmosella käyrän mallisella teräsharjalla, porakoneeseen tulevalla teräsharjapäällä ja isolla taltalla suurimmat kasat.
Jos tekisin saman homman uudelleen koittaisin varmaankin tuollasta nailonlaikkaa teräsharjalaikan sijaan.
Sehän on sitte makuasia millä paskalla sitä pohjaa päällystää.
Ite oon suosinut öljy/terva/alustamassa sekotusta. Kaikkee pitää kokeilla
Tällä hetkellä testissä on terva/pellavaöljy sekotus paikkoihin joista massa oli paennut. Ei muuta sattunut kaapista löytymään. Saa nähä viekö talven tiesuolat sekotukset mennessään.
Jos tekisin saman homman uudelleen koittaisin varmaankin tuollasta nailonlaikkaa teräsharjalaikan sijaan.
Sehän on sitte makuasia millä paskalla sitä pohjaa päällystää.
Ite oon suosinut öljy/terva/alustamassa sekotusta. Kaikkee pitää kokeilla
Tällä hetkellä testissä on terva/pellavaöljy sekotus paikkoihin joista massa oli paennut. Ei muuta sattunut kaapista löytymään. Saa nähä viekö talven tiesuolat sekotukset mennessään.
Itse olen vaan puhdistellut kaiken irtomassan mikä on suosiolla irti lähtenyt sekä irtomassan alta paljastuvista ruoste-esiintymistä kaiken mikä helpolla irtoaa. Turha sitä on jynssätä irti muualta massoja, kun ovat kerta hyvin pysyneet!
Suurempia ruosteita voisi sitten koittaa putsailla vielä paremmin esim. n**k*rintukkalaikalla jos intoa riittää. Ruosteet jotka jäävät kannattaa varmaankin käsitellä jollain aineella ennen massausta.
Luulenpa, että ehkä yksi tuhannesta putsaa pellille asti ja yleensä silloin on kyseessä joku projektiauto josta haluaa tehdä täydellisen.
Pellille asti puhdistamiseen vaadittaisiin muutenkin jo hiekkapuhallusvehkeet ja paikka missä puhaltaa.
Suurempia ruosteita voisi sitten koittaa putsailla vielä paremmin esim. n**k*rintukkalaikalla jos intoa riittää. Ruosteet jotka jäävät kannattaa varmaankin käsitellä jollain aineella ennen massausta.
Luulenpa, että ehkä yksi tuhannesta putsaa pellille asti ja yleensä silloin on kyseessä joku projektiauto josta haluaa tehdä täydellisen.
Pellille asti puhdistamiseen vaadittaisiin muutenkin jo hiekkapuhallusvehkeet ja paikka missä puhaltaa.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Vähän Monteonistin tyyliin täälläkin. Keväällä katselin helmat ja alustan läpi, raaputtelin pahimpia vähän pois, mutta pääsääntöisesti vetelin vain suojausta tarvitseviin kohtiin spraypurkista massaa ja pahimpiin paikkoihin sitten pensselillä. Esim. etupään kukkimaan alkaneet palkit saivat kunnon kerroksen. Hyvin kelpasi leimassa, eikä huomautuksia tullut. Ensi keväänä taas uusi kierros. Pääasia, että pohja on kuiva, suht puhdas ja lämpötila sopiva, kun laittelee massaa, että ehtii kuivua kunnolla.
Tässä oikea tapa: Ensin lokarit ja muut suojukset pois, sitten pesuaineen ruiskutus koko pohjaan, sen jälkeen kunnon painepesuripesu vähintään 150 bar. muutama päivä kuivatusta jos ei ole kuivureita, jonka jälkeen koko pohjaan ja tietysti koteloihin ohuen koteloaineen ruiskutus, tämän jälkeen paksumpi alustasuoja-aine päälle.