Focus 1.8td -00 Suuttimet

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jörnis
Viestit: 15
Liittynyt: 26 Huhti 2006 17:20
Paikkakunta: Nokia

Focus 1.8td -00 Suuttimet

Viesti Kirjoittaja Jörnis »

Kaverilta jäisi 1,9tdi audista boschin virityssuuttimet ja kiinnostaisi tietää onko focuksessakin boschin suuttimet ja onko jollain kokemusta isompien suuttimien vaihdosta tiisseli focukseen ????
Arttu1
Viestit: 26
Liittynyt: 19 Touko 2005 15:20
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Arttu1 »

Asiaan liittyen, alkaisi ilmeisesti olla suutinrempan aika kun savutus on melko reipasta...Onko foorumilla kukaan teetättänyt remppaa ja mitähän nuo suuttimet maksanee?? Pystyykö vanhoja huoltamaan / korjaamaan?
Niin ja autohan on tuo 1.8 tci 90hp
-Arttu
janne-p

Viesti Kirjoittaja janne-p »

Hehkut 67,20 ja työ 71,55. Olisin vaihtanut itse, jos olisin tiennyt vaihtotyön hinnan. Määrittelevät työajaksi 0,9 tuntia.
Motonetissä hehkut 15€ kappale
qaz
Viestit: 35
Liittynyt: 18 Loka 2006 18:59
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja qaz »

janne-p kirjoitti:Hehkut 67,20 ja työ 71,55. Olisin vaihtanut itse, jos olisin tiennyt vaihtotyön hinnan. Määrittelevät työajaksi 0,9 tuntia.
Motonetissä hehkut 15€ kappale
Aika kauan räpelsivät kun autodata ilmoittaa hehkujen (kaikki) irroitus ja asennus ohjeajaksi 0,40 tuntia
escort -97 1.4
qaz
Viestit: 35
Liittynyt: 18 Loka 2006 18:59
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja qaz »

lapazu kirjoitti: 24 minuuttia.... muutaman harjoituskerran vaatinee kun tuollaista aikaa ehdotellaan.
No eipä kait noita aikoja huvikseen laiteta ja jos korjaamot noita ohjelmia käyttää niin eikö ammattimiehen pitäisi pystyä tuohon.
escort -97 1.4
janne-p

Viesti Kirjoittaja janne-p »

Olen kyllä huomannut, että Käyttöauto Jyväskylässä tarvitsee noin 1,5 kertaisen työajan "nyrkkipajoihin" verrattuna.
Masaman
Viestit: 118
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Sinistä savua puskee isännänkin tci focus varsinkin kylmänä. Eli suuttimien vaihto alkais varmaan olla ajankohtainen.
Jörnis
Viestit: 15
Liittynyt: 26 Huhti 2006 17:20
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jörnis »

joo joo, mutta minkähän merkkisiä suuttimia sinne ollaan vaihtamassa, jotta tietäis käviskö noi boschit sinne. samalla vois tukkia sen egr:n ja putsata imusarjan. välijäähdytin tulikin jo kesällä putsattua
Jörnis
Viestit: 15
Liittynyt: 26 Huhti 2006 17:20
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jörnis »

itse itselleni vastaten.
2000 malli 90hp. versiossa on käytetty delphi merkkisiä suuttimia.
Nyt täytyisi vain selvittää käykö boshit näiden tilalle tai löytyykö delphiltä viritys suuttimia....
olafu
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Heinä 2005 14:39

Viesti Kirjoittaja olafu »

Ainakaan 97 mondeon 1.8 kone ei ole suoraruiskutusdiesel. Jotain 1.8 koneita taitaa olla kyllä suoraruiskuna, niissä tietääkseni suutin on kiinni pulteilla. Focuksesta en tiedä.

Suoraruiskutusdieselin (Di) suutin ei käy mitenkään mihinkään etukammiokoneeseen.

Suorasuihkutus koneessa polttoaine sumutetaan suoraan palotilaan, etukammiokoneissa se menee etukammioon, jossa palaminen enimmäkseen tapahtuu ja josta on varsinaiseen palotilaan suhtkoht pieni reikä.

Suorasuihkutuskoneen "viritys" ja (myös vakio)suuttimissa vaikuttaa muutkin asiat kuin pelkästään polttoaineen määrä. Reikien lukumäärä ja se kulma jossa polttoaine ruiskutetaan palotilaan, ovat tärkeitä.

Väärillä suuttimilla huuhdellaan sylinterin seiniä ja palaminen tapahtuu muutenkin huonosti ja väärässä paikassa.

Kammiokoneeseen ja muihinkin diiseleihin se viritys kannattaa aloittaa pumpusta.
Vastaa Viestiin