Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kaverilta jäisi 1,9tdi audista boschin virityssuuttimet ja kiinnostaisi tietää onko focuksessakin boschin suuttimet ja onko jollain kokemusta isompien suuttimien vaihdosta tiisseli focukseen ????
Asiaan liittyen, alkaisi ilmeisesti olla suutinrempan aika kun savutus on melko reipasta...Onko foorumilla kukaan teetättänyt remppaa ja mitähän nuo suuttimet maksanee?? Pystyykö vanhoja huoltamaan / korjaamaan?
Niin ja autohan on tuo 1.8 tci 90hp
Hehkut 67,20 ja työ 71,55. Olisin vaihtanut itse, jos olisin tiennyt vaihtotyön hinnan. Määrittelevät työajaksi 0,9 tuntia.
Motonetissä hehkut 15€ kappale
janne-p kirjoitti:Hehkut 67,20 ja työ 71,55. Olisin vaihtanut itse, jos olisin tiennyt vaihtotyön hinnan. Määrittelevät työajaksi 0,9 tuntia.
Motonetissä hehkut 15€ kappale
Aika kauan räpelsivät kun autodata ilmoittaa hehkujen (kaikki) irroitus ja asennus ohjeajaksi 0,40 tuntia
joo joo, mutta minkähän merkkisiä suuttimia sinne ollaan vaihtamassa, jotta tietäis käviskö noi boschit sinne. samalla vois tukkia sen egr:n ja putsata imusarjan. välijäähdytin tulikin jo kesällä putsattua
itse itselleni vastaten.
2000 malli 90hp. versiossa on käytetty delphi merkkisiä suuttimia.
Nyt täytyisi vain selvittää käykö boshit näiden tilalle tai löytyykö delphiltä viritys suuttimia....
Ainakaan 97 mondeon 1.8 kone ei ole suoraruiskutusdiesel. Jotain 1.8 koneita taitaa olla kyllä suoraruiskuna, niissä tietääkseni suutin on kiinni pulteilla. Focuksesta en tiedä.
Suoraruiskutusdieselin (Di) suutin ei käy mitenkään mihinkään etukammiokoneeseen.
Suorasuihkutus koneessa polttoaine sumutetaan suoraan palotilaan, etukammiokoneissa se menee etukammioon, jossa palaminen enimmäkseen tapahtuu ja josta on varsinaiseen palotilaan suhtkoht pieni reikä.
Suorasuihkutuskoneen "viritys" ja (myös vakio)suuttimissa vaikuttaa muutkin asiat kuin pelkästään polttoaineen määrä. Reikien lukumäärä ja se kulma jossa polttoaine ruiskutetaan palotilaan, ovat tärkeitä.
Väärillä suuttimilla huuhdellaan sylinterin seiniä ja palaminen tapahtuu muutenkin huonosti ja väärässä paikassa.
Kammiokoneeseen ja muihinkin diiseleihin se viritys kannattaa aloittaa pumpusta.