td mondeo
Solenoidilla ei periaatteessa pitäisi olla eroa mitenpäin johdot ovat, kunhan laittaa samoihin mistä entisen ottaa irti. Alkuperäisen liittimen pinnien kanssa joutuu olemaan kärsivällinen että se saa siististi irti.
Oliko toimitusaika kymmenen vuorokautta kirjeenä? Maksu PayPalin kautta? Oma ennätykseni on ollut diagnostiikkaliitin neljässä päivässä Hong Kongista!!
Toivottavasti ongelma ratkeaa.
Oliko toimitusaika kymmenen vuorokautta kirjeenä? Maksu PayPalin kautta? Oma ennätykseni on ollut diagnostiikkaliitin neljässä päivässä Hong Kongista!!
Toivottavasti ongelma ratkeaa.
_____________________________________
MFG RiteCo
Mondeo 1.8 TD STW MK2
BMW 525 TDS E39
MFG RiteCo
Mondeo 1.8 TD STW MK2
BMW 525 TDS E39
Tasan viikko meni postissa...maksu meni PayPalin kautta.RiteCo kirjoitti:Solenoidilla ei periaatteessa pitäisi olla eroa mitenpäin johdot ovat, kunhan laittaa samoihin mistä entisen ottaa irti. Alkuperäisen liittimen pinnien kanssa joutuu olemaan kärsivällinen että se saa siististi irti.
Oliko toimitusaika kymmenen vuorokautta kirjeenä? Maksu PayPalin kautta? Oma ennätykseni on ollut diagnostiikkaliitin neljässä päivässä Hong Kongista!!
Toivottavasti ongelma ratkeaa.
Tuota liitintä tosiaan kattelinkin eilen, näyttää olevan aikas
"tiukka paketti". Vähän kävi jo mielessä, että josko katkasis piuhat
ja juottas uuden paikalleen.
Pitää yrittää viikonloppuna askarrella, jos vaan suinkin kerkiää...
Ford Focus, 1.6 -05
Nissan Micra, 1.4 -03
Fiat 127, 903 -74
Nissan Micra, 1.4 -03
Fiat 127, 903 -74
Liitin auki ja koukulla nostat punaisenlätkän pinnien ympäriltä pois.
Pienellä meisselillä pinninjuuresta nostat muovista haittaa niin pinni painuu takakautta pois.
Pientä verryttelyä suojamuovien kanssa ja uitat uudet johdot paikoilleen.
Ei kannata tehdä uusia liitoksia koska aina vikaantumisen vaara kasvaa lisä liitosten myötä.
Johtojen paikkojen vaihtumisella ei haittaa, minulla ainakin molemmat johdot olivat valkoisia.
Pienellä meisselillä pinninjuuresta nostat muovista haittaa niin pinni painuu takakautta pois.
Pientä verryttelyä suojamuovien kanssa ja uitat uudet johdot paikoilleen.
Ei kannata tehdä uusia liitoksia koska aina vikaantumisen vaara kasvaa lisä liitosten myötä.
Johtojen paikkojen vaihtumisella ei haittaa, minulla ainakin molemmat johdot olivat valkoisia.
Fix Or Repair Daily
No nyt on sitten ennakonsäätösolenoidi vaihdettu -> ei vaikutusta
Ennen tuon vaihtoa laitoin uuden letkun turbolta pumpulle ja myös
tuon hukkaportin letkunpätkän ja kun kerran innostuin, niin tukin
vielä EGR:nkin ja putsasin ilmamassamittarin.
Vedot edelleen hukassa
Voikos tuota ilmamassamittaria mitata jotenkin ?
Onko kukaan löytänyt ilmamassamittaria webistä halvemmalla ?
Mites tuo pumpussa olevan kalvon "kannen" saa auki ?
Keskellä kuusiokolo ja ympärillä mutteri. En uskaltanu vääntää,
tuntui olevan tiukassa ja eskossa on aika ahtaat paikatkin.
Alkaa taivaspaikka varmistua...
Ennen tuon vaihtoa laitoin uuden letkun turbolta pumpulle ja myös
tuon hukkaportin letkunpätkän ja kun kerran innostuin, niin tukin
vielä EGR:nkin ja putsasin ilmamassamittarin.
Vedot edelleen hukassa
Voikos tuota ilmamassamittaria mitata jotenkin ?
Onko kukaan löytänyt ilmamassamittaria webistä halvemmalla ?
Mites tuo pumpussa olevan kalvon "kannen" saa auki ?
Keskellä kuusiokolo ja ympärillä mutteri. En uskaltanu vääntää,
tuntui olevan tiukassa ja eskossa on aika ahtaat paikatkin.
Alkaa taivaspaikka varmistua...
Ford Focus, 1.6 -05
Nissan Micra, 1.4 -03
Fiat 127, 903 -74
Nissan Micra, 1.4 -03
Fiat 127, 903 -74
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0162470637
Toummosen löysin 49,95£ + 11,90£ postikulut = noin 100€
Toummosen löysin 49,95£ + 11,90£ postikulut = noin 100€
Ford Focus, 1.6 -05
Nissan Micra, 1.4 -03
Fiat 127, 903 -74
Nissan Micra, 1.4 -03
Fiat 127, 903 -74
Irroitin maffin ja mittailin navoista ja näkyvistä vastuksista, että mitä arvoja saadaan vai onko yhteys poikki. Kaiken ymmärtämyksen perusteella pitäisi toimia.
No kiinnosti vielä sen verran että kun koneen voimattomuus iskee niin mitkä ovat maffin arvot tuolloin. Työnsi nuppineulat liittimen takaa ja mittasin tyhjäkäynnillä jännitteet liittimennavoista.
4-napainen liitin oikeaan reunaan tulee akunnapajännite 14.4V.
Kahteen keskimmäiseen 0,7V Vasemman reunimmainen on muuttuva eli tyhjäkäynnillä 1,7V ja täyskierroksila 4,2V.
Vedin vielä jatkopiuhan kabiiniin ja seurasin muuttuvaa jännitettä ajonaikana. Vian ilmetessä maffin antama jännite ei poikennut normaalista, joten tällä perusteella uskaltaisin väittää ettei vika maffissa.
viewtopic.php?t=13965&highlight=voimattomuus
Tollaiset mittaustulokset omastani mittasin ja maf oli ehyt, koska minulla vika oli loppujenlopuksi ennakonsäätösolenoidissa.
No kiinnosti vielä sen verran että kun koneen voimattomuus iskee niin mitkä ovat maffin arvot tuolloin. Työnsi nuppineulat liittimen takaa ja mittasin tyhjäkäynnillä jännitteet liittimennavoista.
4-napainen liitin oikeaan reunaan tulee akunnapajännite 14.4V.
Kahteen keskimmäiseen 0,7V Vasemman reunimmainen on muuttuva eli tyhjäkäynnillä 1,7V ja täyskierroksila 4,2V.
Vedin vielä jatkopiuhan kabiiniin ja seurasin muuttuvaa jännitettä ajonaikana. Vian ilmetessä maffin antama jännite ei poikennut normaalista, joten tällä perusteella uskaltaisin väittää ettei vika maffissa.
viewtopic.php?t=13965&highlight=voimattomuus
Tollaiset mittaustulokset omastani mittasin ja maf oli ehyt, koska minulla vika oli loppujenlopuksi ennakonsäätösolenoidissa.
Fix Or Repair Daily
Mittailin tuota ilmamäärämittaria:
-oikea reuna ~14V
-2 keskimmäistä 0V
-vasen 1.95V - 4,jotain, en viittiny ihan täysiä huuattaa
Jätin tuon johdon irti ja pikkulenkin jälkeen tuntus pelaavan
paremmin johto irti kun johto paikallaan
Pitää vielä ajella vähän enemmän, ja mitata uudelleen
ennenkuin menee ostamaan...
Foortilla maksas ilmamäärämittari 140€, webistä sais 100€:lla.
Syöttöjäkin vois kokeilla vielä nostaa, ostin varalta sen muovisen
korkin siihen pumpun kylkeen jos sattus hajoomaan irrottaessa.
-oikea reuna ~14V
-2 keskimmäistä 0V
-vasen 1.95V - 4,jotain, en viittiny ihan täysiä huuattaa
Jätin tuon johdon irti ja pikkulenkin jälkeen tuntus pelaavan
paremmin johto irti kun johto paikallaan
Pitää vielä ajella vähän enemmän, ja mitata uudelleen
ennenkuin menee ostamaan...
Foortilla maksas ilmamäärämittari 140€, webistä sais 100€:lla.
Syöttöjäkin vois kokeilla vielä nostaa, ostin varalta sen muovisen
korkin siihen pumpun kylkeen jos sattus hajoomaan irrottaessa.
Ford Focus, 1.6 -05
Nissan Micra, 1.4 -03
Fiat 127, 903 -74
Nissan Micra, 1.4 -03
Fiat 127, 903 -74
No sehän äkkiseltään vaikuttaisi olevan kunnossa se maffi
Kampiakselin asentotunnistin moottorin takapuolella kannattaa käyttää irti ja puhdistaa metalli muruista. Liittimen jos irrottaa tästä anturista käydessä pitäisi käynnin huonontua. Kokeilla toimiiko kyseinen anturi?
Yhdessä suuttimessa on kyljessä sähköanturi tämänkin johdon irrottamalla käynnin pitäisi huonontua.
Tyhjäkäynnin jäädessä yli 1100kier/min voi epäillä kaasuakselin potentiometriä vialliseksi. Sijaitsee jakajapumpun päällä kaasuvivunakselissa. Merkitse anturin paikka runkoon ennen irrotusta, jotta saat sen takaisin alkuperäiseen asentoon.
Varmuudella en voi sanoa vaikuttaako kyseiset anturit millään tavalla ruiskutusennakon säätöön vai ei ?
Kokeilut tietenkin omalla vastuulla.
Onko sitä ahtopainetta mitattu nouseeko se normaalisti? jumitteleeko hukkaportti? ilmansuodattimen kunto? Onko pumppua ruuvattu perseelleen?
Kampiakselin asentotunnistin moottorin takapuolella kannattaa käyttää irti ja puhdistaa metalli muruista. Liittimen jos irrottaa tästä anturista käydessä pitäisi käynnin huonontua. Kokeilla toimiiko kyseinen anturi?
Yhdessä suuttimessa on kyljessä sähköanturi tämänkin johdon irrottamalla käynnin pitäisi huonontua.
Tyhjäkäynnin jäädessä yli 1100kier/min voi epäillä kaasuakselin potentiometriä vialliseksi. Sijaitsee jakajapumpun päällä kaasuvivunakselissa. Merkitse anturin paikka runkoon ennen irrotusta, jotta saat sen takaisin alkuperäiseen asentoon.
Varmuudella en voi sanoa vaikuttaako kyseiset anturit millään tavalla ruiskutusennakon säätöön vai ei ?
Kokeilut tietenkin omalla vastuulla.
Onko sitä ahtopainetta mitattu nouseeko se normaalisti? jumitteleeko hukkaportti? ilmansuodattimen kunto? Onko pumppua ruuvattu perseelleen?
Fix Or Repair Daily
Re: td mondeo
Juu... Pakkokait se on itselläkin alkaa rassailemaan tuota kotteroa. -98 1,8td mondeo luukkaan pumpulla. Oireet samoja, mitä monessa muussa samalla tekniikalla varustetussa ajopelissä näkynyt olevan. Eli välillä ryskyttää tyhjäkäyntiä oudosti. Välillä ei kiihdy mitenkään, vaikka ahdot nouseekin. Usein lähtee kiihtymään normaalisti, kun käyttää virtoja poikki ja kääntää takasin päälle vauhdissa. Aina oireillessa tulee siniharmaata löpönkatkuista savua.
Sellainen tuossa on vielä, että jos jättää keula ylämäkeen päin parkkiin niin ei lähde käymään kuin käsipumppua painelemalla. Tai lähtee käymään vähäksi aikaa, mutta sammuu ja sitten pumpataan. Miten lie laskee polttoaineet linjasta ylämäessä. Paljon on kyselty samanlaisista oireista, mutta tyhjentävä vastaus puuttuu. Itse epäilen vahvasti ennakonsäätö solenoidia.
Sellainen tuossa on vielä, että jos jättää keula ylämäkeen päin parkkiin niin ei lähde käymään kuin käsipumppua painelemalla. Tai lähtee käymään vähäksi aikaa, mutta sammuu ja sitten pumpataan. Miten lie laskee polttoaineet linjasta ylämäessä. Paljon on kyselty samanlaisista oireista, mutta tyhjentävä vastaus puuttuu. Itse epäilen vahvasti ennakonsäätö solenoidia.
-98td Mondeo
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 15 Heinä 2009 19:50
Re: td mondeo
Nostetaas vanhaa topiccia. Omassa kopissa samaa oiretta kuin muillakin. Välillä vetää nätisti ja välillä taas ei tapahdu muutakun savutusta. Ainoa ero mikä on, niin silloin kun voima puuttuu, niin kun kierrokset nousee 3000 päälle, niin veto tulee takaisin. Repäisee kunnolla kun tämä tapahtuu. Ja tuon oireen missä veto on hävöksissä saa esiin parhaiten silleen, että lähtee vaikka kolmosella vedättämään pienemmiltä kierroksilta. Ahtopaineet kyllä nousee nätisti 1500rpm jälkeen tappiin, ja kun kierrokset nousee päälle 3000 niin veto palautuu normaaliksi joka tuntuu repäisynä. Välillä myös auto yskii tyhjäkäynnillä, mutta sekin korjautuu kun antaa vähän kierroksia. Huomasin myös tuossa, ennekun kun tämä oireilu alkoin, niin virrat päälle laitettaessa jostainpäin konehuonetta kuului muutaman sekunnin ajan nopea napsutus. Nyt tätä napsutusta, ei enää kuulu kun kääntää virrat päälle.
Mondeo 1.8TD
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 15 Heinä 2009 19:50
Re: td mondeo
Jaahans. Rassailin sitten solenoidin irti pumpusta. Vetäsin karusti vaan johdot poikki, kun en jaksanut alkaa purkamaan liitintä mihin johdot menee. Testailin sitten solenoidia muuntajalla jolla voi syöttää porttaatomasti 0-20V. Solenoidi toimi suht hyvin 8 voltilla, muttakun jännitteen nosti 12V niin veti jumiin kokoajan itsensä. Ja tähän jumitukseen vaikutti kumminpäin johdot on! Putsailin solenoidin ja laitoin takaisin kiinni autoon ja liitin johdot sokeripalalla katkaistuihin johtoihin. Sitten kävin testiajolla ja totesin, että eipä toimi solenoidi edelleenkään. Vaihdoin sitten johdot toisinpäin sokeripalasta ja kappas, taas toimii suht normaalisti! Muutaman kerran on tehnyt tuota, että voima puuttuu mutta muuten on pelannut nätisti. Ennen johtojen vaihtoa solenoidi ei toiminut kun harvakseltaan. Nyt pelaa lähes kokoajan nätisti..
Mondeo 1.8TD
Re: td mondeo
Kyseessä -97 1,8td mondeo
Pumpun kyljessä on messinginvärinen kierteillä kiinni oleva mötikkä johon menee kaksi valkoista johtoa, kun virrat on päällä, toiseen tulee 12v ja toinen on maa.
Pumpun päädyssä on metallilevyn alla piilossa joku mötikkä, johon menee kolme mustaa johtoa.
Yhteen tulee maa, yhteen 12v ja yhteen 5v?
Pumpun päällä on joku ilmeisesti kaasun asennontunnistin, johon menee kolme johtoa.
Voisiko joku viisaampi kertoa mikä on minkäkin osan tarkoitus ja mitä jännitteitä niille kuuluu mennä? Itse en tajua dieseleistä juuri mitään.
Pumpun kyljessä on messinginvärinen kierteillä kiinni oleva mötikkä johon menee kaksi valkoista johtoa, kun virrat on päällä, toiseen tulee 12v ja toinen on maa.
Pumpun päädyssä on metallilevyn alla piilossa joku mötikkä, johon menee kolme mustaa johtoa.
Yhteen tulee maa, yhteen 12v ja yhteen 5v?
Pumpun päällä on joku ilmeisesti kaasun asennontunnistin, johon menee kolme johtoa.
Voisiko joku viisaampi kertoa mikä on minkäkin osan tarkoitus ja mitä jännitteitä niille kuuluu mennä? Itse en tajua dieseleistä juuri mitään.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm