-98 TD Eskon puhallin temppuilee

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

-98 TD Eskon puhallin temppuilee

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Eli pelaa YLEENSÄ ok. Satunnaisesti muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen puhallus hiipuu: puhallin kyllä tohottaa mutta mistään läpästä ei tule kuin vieno henkäys. Kun ajon jälkeen antaa auton seistä jonkin aikaa toimii taas ok.

Eikös näissä toimi läppien ohjaus alipaineella? Eli säädinhässäkkä vuotaa? Pumppu pelaa ok, alipaine tuntuu myös kuumassa koneessa eli pumppua en epäilisi ainakaan ensimmäisenä.

Mites tuon säädinsysteemin saa purettua irti kojelaudasta?
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

eiköhän tuossa ole ihan vaijeritoimiset läpät, niin ainakin olettaisin. joskus on ollut niin että edellinen kodin sähköviisas on kytkenyt puhaltimen johdot väärinpäin -> ropelli pyörii väärinpäin -> puhaltaa mutta vain vähän..
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Viesti Kirjoittaja Omppu »

samiharju kirjoitti:eiköhän tuossa ole ihan vaijeritoimiset läpät, niin ainakin olettaisin. joskus on ollut niin että edellinen kodin sähköviisas on kytkenyt puhaltimen johdot väärinpäin -> ropelli pyörii väärinpäin -> puhaltaa mutta vain vähän..
Siis puhaltaa YLEENSÄ kuten pitääkin kunnes kaikista räppänöistä lakkaa ilman tulo vaikka puhallin pyörii OK :shock:
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Onko ilmastointia? Silloin sisäilmankiertoa ohjataan alipaineella.
Yhtä kovaa sen pitäisi kuitenkin puhaltaa, ottaako ilmaa sisältä tai ulkoa.
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Viesti Kirjoittaja Omppu »

overboost kirjoitti:Onko ilmastointia? Silloin sisäilmankiertoa ohjataan alipaineella.
Yhtä kovaa sen pitäisi kuitenkin puhaltaa, ottaako ilmaa sisältä tai ulkoa.
Jep, on ilmastointi ja nimenomaan sen päällä ollessa tulee tuo ilmiö esiin. Unohtui tuosta alkuperäisestä avauksesta vaikka piti se siihen laittaa... :(
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Omppu kirjoitti: Jep, on ilmastointi ja nimenomaan sen päällä ollessa tulee tuo ilmiö esiin. Unohtui tuosta alkuperäisestä avauksesta vaikka piti se siihen laittaa... :(
Käytätkö ilmastoinnin päällä ollessa sitä vasemman puolen numerointia vai oikeapuoleista? Yksi vaihtoehto voi olla se että siellä on putke päässy vähä irtoamaan ja puhaltaa sinne kojalaudan sisään.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Megado kirjoitti: Käytätkö ilmastoinnin päällä ollessa sitä vasemman puolen numerointia vai oikeapuoleista? Yksi vaihtoehto voi olla se että siellä on putke päässy vähä irtoamaan ja puhaltaa sinne kojalaudan sisään.
Oikeanpuoleista. Vasenhan on sisäkierto. Tänään muuten sattui jännä homma kun tuo puhallus taas hiipui: käänsin säätimen millä ohjataan puhallusta ylös/alas/sinnesuntänne laitimmaiseen asentoon vasemmalle eli siihen missä on se pelkkä valkoinen pallo -> puhallus palasi :shock: jotain tuolla siis on mutta ainakin nyt toimii... :D
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Ettei olis se säätövaijeri päässyt irti sieltä mistä se liikuttaa niitä läppiä.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Vastaa Viestiin