Kannattaa huomata että vakiot 18’ vanteet ovat mielestäni leveämmät kuin aiempien mallien vastaavat (8’ vs 7,5’). Itse laittaisin seuraavaksi jopa 245/40/18.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mitä suurempi säde, sen vaikeampi muuttaa nopeutta. Pienempi pyörä kiihtyy ja hidastuu paremmin. Pieni onneton diesel ei jaksa kiihtyä isolla renkaalla. Jopa tossa isossa dieselissä huomaa eron 225/50-17 ja 225/45-17 välillä. Pienellä renkaalla kevyen tuntuinen ja pirteämmän oloinen. Ja toki hintakin halvempi. Miinuspuolena tulee enemmän km mittariin mutta ajattelin kompensoida sen isolla talvirenkaalla. Mutta nämä nyt vaan teoreettista...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mikäs olisi hiljainen 235/40 R18 kesärengas? Aika jäätävän meluisat auton mukana tulleet Michelin Pilot Sport 3:t. Toki näissä enää pintaa 4,5/3,6mm.
Ford focus St-line Wagon 1.5 M6 182hp 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Ford ja kaikki muutkin maahantuojat pyrkivät kaikin keinoin välttämään vastuutaan. Siksi ei kannattaisi heille mahdollisuutta tähän antaa huollattamalla muualla kuin merkkiliikkeessä. Hinta-ero kun on pieni jos ollenkaan kun valitsee merkkihuollon oikein.huppumies kirjoitti: ↑07 Huhti 2021 18:58 On huollettu ajallaan, mutta huolto tehty muualla kuin merkkiliikkeessä. Tietenkin huolto-ohjelman mukaisesti ja ihan oikeilla öljyllä, mutta tiedän tän varmasti aiheuttavan maahantuojan kanssa ongelmia.
Öljyt hävinneet koneesta ja puristukset kadonneet yhdestä pytystä. Enempää eivät kertoneet tässä vaiheessa.
Parin päivän sisään pitäisi kuulua autokeskuksesta lisää.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Merkkihuolloillakin on käytännössä samat hinnat uusien autojen kohdalla. Aikalailla merkistä riippumatta löytyvät normi määräaikaishuoltojen hinnat nettisivuilta. Oliskohan Mondeon 20tkm huollon hinta ollut 340:- tuolla netissä. Toteutunut sitten karvan yli 300:-. Itsellä ollut tässä nyt useampaa merkkiä alla ja aikalailla samoissa nuo normihuollot tuntuvat menevän, vähän tietty eri kilometreillä. Pikkuhuolto n.300:- ja iso 500:-. Ei tulisi mieleenkään säästää uuden auton kohdalla satasta huollossa, ihan jo sen takia ettei vian kohdatessa tarvi alkaa vääntämään huoltoleimoista. Pikkurahoja nuo huollot autoilun koko kuvassa.Arski57 kirjoitti: ↑09 Huhti 2021 20:44Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Ford ja kaikki muutkin maahantuojat pyrkivät kaikin keinoin välttämään vastuutaan. Siksi ei kannattaisi heille mahdollisuutta tähän antaa huollattamalla muualla kuin merkkiliikkeessä. Hinta-ero kun on pieni jos ollenkaan kun valitsee merkkihuollon oikein.huppumies kirjoitti: ↑07 Huhti 2021 18:58 On huollettu ajallaan, mutta huolto tehty muualla kuin merkkiliikkeessä. Tietenkin huolto-ohjelman mukaisesti ja ihan oikeilla öljyllä, mutta tiedän tän varmasti aiheuttavan maahantuojan kanssa ongelmia.
Öljyt hävinneet koneesta ja puristukset kadonneet yhdestä pytystä. Enempää eivät kertoneet tässä vaiheessa.
Parin päivän sisään pitäisi kuulua autokeskuksesta lisää.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Huollatin tässä muutama viikko sitten 2019-mallisen Focuksen. "Kilpailutin" kaksi merkkihuoltoa pk-seudulla ja hintaa perushuollolle (eka huolto 2v kohdalla) tuli noin 290 EUR. Otin tuohon päälle vielä jarrunesteiden vaihdon josta joutui maksamaan muistaakseni noin 60 EUR. Sinällänsä kohtuullinen hinta, koska saman korjaamon tekemä jarrunesteen vaihto edustamalleen Baijerilaiselle maksoi pari kymppiä enemmän muutama kk sitten. Huolto sinällänsä oli täyden kympin arvoinen.
Kysyin sähköpostitse myös hintaa toisesta merkkiliikkeestä (eri ketju) ja sain jopa hieman halvemman hinnan mutta vastasivat sen verran myöhässä että olin ehtinyt jo varata huollon.
Kysyin sähköpostitse myös hintaa toisesta merkkiliikkeestä (eri ketju) ja sain jopa hieman halvemman hinnan mutta vastasivat sen verran myöhässä että olin ehtinyt jo varata huollon.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt on pakko nauraa tuolle adlue-mittarille.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑10 Tammi 2021 10:35Aloin kurillani seuraamaan tuota Range-näyttöä ja totesin että se elää ihan omissa maailmoissaan.JMH81 kirjoitti: ↑09 Tammi 2021 08:51 Mulla kans tippui adblue range nopeasti. Ekalla säiliöllisellä pääs n. 2600km ennen ku pyys täyttöö. 6.5l meni sisään. Nyt toisella säiliöllisessä menty 1200km ja 1/4 adbluesta mittariston mukaan kulunut. Range oli täytön jälkeen 3500km ja täl hetkel näyttää 3000km et säiliöllisellä pääsis.
Täytin säiliön ennen lapin matkaa. Range näytti odotetusti 12000km
Perillä ja parin kauppareissun jälkeen jolloin oli ajetu 1250km se näytti enää 8500km
Sitten kotimatkalla 500km myähemmin range oli enää 6500km
Nyt äsken kun täytön jälkeen on ajettu 3000km range on taas 8000km.
Adblue mittari on ollut koko tämän ajan maksimissa.
Olen liikkeellä edellee samalla täytöllä kuin tuossa edellä kerron. Eli siis ennen joulua tankattu täyteen.
Kävin nyt toistamiseen lapissa. Kotona adblue range näytti 14000km. Adblue täytön jälkeen ajettu 4500km
Eilen aamulla lähdin lapista kotiinpäin. Range näytti 8000km. 500km ajon jälkeen se näytti enää 6000km.
Nyt taas yön seistyään range näyttää 10000km ja 3/4 täyttöä.
Täytön jälkeen ajettu yhteensä 7500km
Range vaihtelee ihan käsittämättömästi mutta määrämittari tuntuu toimivan loogisesti.
Ja kulutus on hyvinkin maltillinen. Se on pääasia.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ford huolto maksaa mansikoita Helsingissä, Järvenpäässä huomattavasti edullisempi. Tampereella ihan eri hintataso. Kaikki merkkihuoltoja. Toki kyseessä pari vuotta vanhan auton huolto mutta Tampereelle kannattaisi ajaa ihan asioikseen ellei ajalle laske "palkkaa". Itse käyn työn puolesta Tampereella joka kuukausi ainakin kerran ja huollattamalla auton siellä säästän satasen joka huollossa.Ishvan kirjoitti: ↑10 Huhti 2021 09:08 Merkkihuolloillakin on käytännössä samat hinnat uusien autojen kohdalla. Aikalailla merkistä riippumatta löytyvät normi määräaikaishuoltojen hinnat nettisivuilta. Oliskohan Mondeon 20tkm huollon hinta ollut 340:- tuolla netissä. Toteutunut sitten karvan yli 300:-. Itsellä ollut tässä nyt useampaa merkkiä alla ja aikalailla samoissa nuo normihuollot tuntuvat menevän, vähän tietty eri kilometreillä. Pikkuhuolto n.300:- ja iso 500:-. Ei tulisi mieleenkään säästää uuden auton kohdalla satasta huollossa, ihan jo sen takia ettei vian kohdatessa tarvi alkaa vääntämään huoltoleimoista. Pikkurahoja nuo huollot autoilun koko kuvassa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oman kokemuksen mukaan foordien huollot merkkikorjaamoissa ovat suht kohtuullisen hintaisia, siksi tullutkin merkkihuoltoa käytettyä. Focuksen väliöljynvaihto tosin suhteessa 2v huoltoon hintava, eli 1v öljynvaihto noin 170eur ja 2v huolto about 270eur plus jarrunesteen vaihto sen about 60eur. En ole tsekannu mitä 2v huollossa öljyjen ja öljynsuodattimen lisäksi uusitaan, raitisilmasuodatin varmaan, ehkä ilmansuodatin myös, loput ehkä vaan valohoitoa/ tarkistuksiaFrnz kirjoitti: ↑10 Huhti 2021 10:12 Huollatin tässä muutama viikko sitten 2019-mallisen Focuksen. "Kilpailutin" kaksi merkkihuoltoa pk-seudulla ja hintaa perushuollolle (eka huolto 2v kohdalla) tuli noin 290 EUR. Otin tuohon päälle vielä jarrunesteiden vaihdon josta joutui maksamaan muistaakseni noin 60 EUR. Sinällänsä kohtuullinen hinta, koska saman korjaamon tekemä jarrunesteen vaihto edustamalleen Baijerilaiselle maksoi pari kymppiä enemmän muutama kk sitten. Huolto sinällänsä oli täyden kympin arvoinen.
Kysyin sähköpostitse myös hintaa toisesta merkkiliikkeestä (eri ketju) ja sain jopa hieman halvemman hinnan mutta vastasivat sen verran myöhässä että olin ehtinyt jo varata huollon.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pitää paikkansa,toki itse tehneenä duunia aikonaan maahantuojalla varaosissa/huollossa...se ns. valohuolto on kyllä ihan vaan legendaa,ei siellä asentajilla ollut aikaa ottaa "aurinkoa" Toki silloinkin oli "mätiä omppuja" mutta aika äkkiä duunit oli vähissä näillä viikareilla...Hode kirjoitti: ↑10 Huhti 2021 13:44Oman kokemuksen mukaan foordien huollot merkkikorjaamoissa ovat suht kohtuullisen hintaisia, siksi tullutkin merkkihuoltoa käytettyä. Focuksen väliöljynvaihto tosin suhteessa 2v huoltoon hintava, eli 1v öljynvaihto noin 170eur ja 2v huolto about 270eur plus jarrunesteen vaihto sen about 60eur. En ole tsekannu mitä 2v huollossa öljyjen ja öljynsuodattimen lisäksi uusitaan, raitisilmasuodatin varmaan, ehkä ilmansuodatin myös, loput ehkä vaan valohoitoa/ tarkistuksiaFrnz kirjoitti: ↑10 Huhti 2021 10:12 Huollatin tässä muutama viikko sitten 2019-mallisen Focuksen. "Kilpailutin" kaksi merkkihuoltoa pk-seudulla ja hintaa perushuollolle (eka huolto 2v kohdalla) tuli noin 290 EUR. Otin tuohon päälle vielä jarrunesteiden vaihdon josta joutui maksamaan muistaakseni noin 60 EUR. Sinällänsä kohtuullinen hinta, koska saman korjaamon tekemä jarrunesteen vaihto edustamalleen Baijerilaiselle maksoi pari kymppiä enemmän muutama kk sitten. Huolto sinällänsä oli täyden kympin arvoinen.
Kysyin sähköpostitse myös hintaa toisesta merkkiliikkeestä (eri ketju) ja sain jopa hieman halvemman hinnan mutta vastasivat sen verran myöhässä että olin ehtinyt jo varata huollon.
Paras tilanne on että et huuda ja mesoa että tää ajokki on täysi paska vaan esitä asia että miten ratkaisimme tämän asian...toki on poikkeuksia miten tietyt liikkeet suhtautuu asiaan...en nyt mainitse tiettyjä "korjaamoja",saati maahantuojia...
Kauppa se on mikä kannattaa,jälkimarkkinoinnista viis(tärkein asia kaupankäynnissä)oli sitten kyse vatkaimesta tai autosta usein unohtuu...
No se siitä
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tulipa ostettua toinenkin mk4
Vähän käytetty, miten saan fordpass aktivoitua. Sanoo että valtuutetun käyttäjän pitää hyväksyä pyyntöni?
Vähän käytetty, miten saan fordpass aktivoitua. Sanoo että valtuutetun käyttäjän pitää hyväksyä pyyntöni?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jahans, onnittelut!
Tee Syncille tehdasasetusten palautus niin pitäisi onnistua. Edellinen omistaja ei ole tainnut muistaa poistaa autoa ”tallistaan”...
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jees nyt sain sen aktivointi viestin ruudulle ja kuittasin ok. Pass sanoo silti että odottaa aktivointia.
Edit: nyt toimii kun teki reset uudestaan.
Hb koirakalterit tuli mukana jos tarvitsee ja orggis 16 titanium vanteilla nastarenkaat. Mulle ylimääräiset.
Edit: nyt toimii kun teki reset uudestaan.
Hb koirakalterit tuli mukana jos tarvitsee ja orggis 16 titanium vanteilla nastarenkaat. Mulle ylimääräiset.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jep sama homma, taidan ottaa pois näytöstä koko rangen. Kulutuskin on kohtuullinen pari-kolme litraa tonnille.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑10 Huhti 2021 11:21
Range vaihtelee ihan käsittämättömästi mutta määrämittari tuntuu toimivan loogisesti.
Ja kulutus on hyvinkin maltillinen. Se on pääasia.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Alkuun en innostunut MK4:sta, mutta kun vanhempi mk3.5 tuli vaihdettua uudempaan niin kummasti alkoi kiinnostamaan myös toisen vaihtaminen Täytyy toivoa että on yhtä hyviä kuin vanhakoriset. Pitää hiukan tuunata uudempaa tulokasta niin kehtaa laittaa kuvia jossain vaiheessa
Re: Uusi Focus mk4 2018
Reilu 2 vuotta tapellut mk4 kanssa nyt vihdoin alkaa toimimaan kunnolla. Tästä johtuen tilattiin vaimolle mk3 focuksen tilalle mk8 fiesta niissä kun ei juuri vikaa ole ollut.EeroH kirjoitti: ↑11 Huhti 2021 07:56 Alkuun en innostunut MK4:sta, mutta kun vanhempi mk3.5 tuli vaihdettua uudempaan niin kummasti alkoi kiinnostamaan myös toisen vaihtaminen Täytyy toivoa että on yhtä hyviä kuin vanhakoriset. Pitää hiukan tuunata uudempaa tulokasta niin kehtaa laittaa kuvia jossain vaiheessa
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onkos kukaan ehtinyt vaihdattamaan automaattivaihteiston öljyjä?
Kokemuksia siitä:
-"huuhtelemalla"/ropusta valuttamalla muutama litra?
-mitä maksoi?
-millä kilometreillä vaihdettu?
-muuttuiko vaihteiston toiminta?
-mikä moottori (jos allekirjoitus ei kerro)?
Mulla nyt 53 000 km täynnä ja ajattelin, että vaihdattais n. 60 tkm tai sitä seuraavassa huollossa. Vähän riippuu siitäkin, että paljonko sitä öljyä oikeasti vaihtuis käytännössä.
Kokemuksia siitä:
-"huuhtelemalla"/ropusta valuttamalla muutama litra?
-mitä maksoi?
-millä kilometreillä vaihdettu?
-muuttuiko vaihteiston toiminta?
-mikä moottori (jos allekirjoitus ei kerro)?
Mulla nyt 53 000 km täynnä ja ajattelin, että vaihdattais n. 60 tkm tai sitä seuraavassa huollossa. Vähän riippuu siitäkin, että paljonko sitä öljyä oikeasti vaihtuis käytännössä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tää kiinnostais itseäkin. Tuolla fb:n puolella tämä fordilla työskentelevä heppu mainitsi asiasta, ettei kuulu huolto-ohjelmaan, eikä suodatinta voi vaihtaa ilman laatikon irrottamista ja mainitsiko vielä, että hän itse vaihdattaisi 100tkm kohdilla. Tuo 60-80tkm kuullostaisi omaan korvaan paremmalta jos meinaa autoa pitää kauan.Rusakko_ kirjoitti: ↑13 Huhti 2021 11:55 Onkos kukaan ehtinyt vaihdattamaan automaattivaihteiston öljyjä?
Kokemuksia siitä:
-"huuhtelemalla"/ropusta valuttamalla muutama litra?
-mitä maksoi?
-millä kilometreillä vaihdettu?
-muuttuiko vaihteiston toiminta?
-mikä moottori (jos allekirjoitus ei kerro)?
Mulla nyt 53 000 km täynnä ja ajattelin, että vaihdattais n. 60 tkm tai sitä seuraavassa huollossa. Vähän riippuu siitäkin, että paljonko sitä öljyä oikeasti vaihtuis käytännössä.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Käytössäni oleva 1.0 trend autom. on nyt pääsemässä huoltoon. Taas vaihdetaan termostaatti, toimii välillä ok mutta mm. 0 keleillä vasta 15 km jälkeen normaalilämpö ja välillä 5-6km normaalilämmössä, kylmästä käyntiin.
Lämpö sisälle oikealle edelleen huomattavasti huono. On kuulemma tulossa uusi kenno lämmityslaitteelle. Tulisi vaan ennen joulua. Oisko automaatti-ilmastoinnilla ollut parempi
Ei oikein pelitä huolto hopan piirimyyjällä.
No pitää seuraava auto jos saa päättää valita joku muu.
Lämpö sisälle oikealle edelleen huomattavasti huono. On kuulemma tulossa uusi kenno lämmityslaitteelle. Tulisi vaan ennen joulua. Oisko automaatti-ilmastoinnilla ollut parempi
Ei oikein pelitä huolto hopan piirimyyjällä.
No pitää seuraava auto jos saa päättää valita joku muu.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tässä kohtaa tuli itsellä vain hätä käteen ja huolto jäi viime tinkaan. Ei ollut vapaita aikoja oikeastaan missään ja oli pakko valita joku, koska seuraavana päivänä piti lähteä vähän pidemmälle pelireissulle autolla.Arski57 kirjoitti: ↑09 Huhti 2021 20:44Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Ford ja kaikki muutkin maahantuojat pyrkivät kaikin keinoin välttämään vastuutaan. Siksi ei kannattaisi heille mahdollisuutta tähän antaa huollattamalla muualla kuin merkkiliikkeessä. Hinta-ero kun on pieni jos ollenkaan kun valitsee merkkihuollon oikein.huppumies kirjoitti: ↑07 Huhti 2021 18:58 On huollettu ajallaan, mutta huolto tehty muualla kuin merkkiliikkeessä. Tietenkin huolto-ohjelman mukaisesti ja ihan oikeilla öljyllä, mutta tiedän tän varmasti aiheuttavan maahantuojan kanssa ongelmia.
Öljyt hävinneet koneesta ja puristukset kadonneet yhdestä pytystä. Enempää eivät kertoneet tässä vaiheessa.
Parin päivän sisään pitäisi kuulua autokeskuksesta lisää.
Tänään tuli lisäinfoa. Maahantuoja nyt analysoi tilannetta. 1.sylinteristä hävinnyt puristus. Männänrenkaat päästäneet öljyn läpi palotilaan ja kun olivat ottaneet jäljellä jääneet öljyt ulos, oli öljyn seassa metallia. Toivottavasti huomenna tulisi joku päätös maahantuojalta, sillä autokeskus on jo tilannut uuden moottorin ja jos "osa" tulee ma-ti, saisivat auton ke alle ja torstaina se olisi ajossa.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jos arvata saa niin siellä on koko mäntä kappaleina eikä pelkästään rengasvaivaa.
Ei olisi ensimmäinen laatuaan.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei niitä ny 60tkm välein tartte kuitenkaa vaihtaa, ei tää mikää Powershift ole.Rusakko_ kirjoitti: ↑13 Huhti 2021 11:55 Onkos kukaan ehtinyt vaihdattamaan automaattivaihteiston öljyjä?
Kokemuksia siitä:
-"huuhtelemalla"/ropusta valuttamalla muutama litra?
-mitä maksoi?
-millä kilometreillä vaihdettu?
-muuttuiko vaihteiston toiminta?
-mikä moottori (jos allekirjoitus ei kerro)?
Mulla nyt 53 000 km täynnä ja ajattelin, että vaihdattais n. 60 tkm tai sitä seuraavassa huollossa. Vähän riippuu siitäkin, että paljonko sitä öljyä oikeasti vaihtuis käytännössä.
Joskaan se ny ei tietenkää haittaakaan..
Ite ajattelin vaihdattaa jossain 90tkm korvilla. Ja joo, ei kuulu huolto-ohjelmaan mutta se ei suinkaan tarkoita sitä etteikö niitä tarttis koskaa vaihtaa, koska näitäkin sankareita tuntuu tulevan välillä vastaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko tämä ollut pelkästään 1.0 ecoboostin ongelma?PiuhaPoikki kirjoitti: ↑15 Huhti 2021 18:04Jos arvata saa niin siellä on koko mäntä kappaleina eikä pelkästään rengasvaivaa.
Ei olisi ensimmäinen laatuaan.
Ford focus St-line Wagon 1.5 M6 182hp 2019
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ainakaan minulla mtään tilastoa ole.pätkä kirjoitti: ↑15 Huhti 2021 18:43Onko tämä ollut pelkästään 1.0 ecoboostin ongelma?PiuhaPoikki kirjoitti: ↑15 Huhti 2021 18:04
Jos arvata saa niin siellä on koko mäntä kappaleina eikä pelkästään rengasvaivaa.
Ei olisi ensimmäinen laatuaan.
Mutta sellainen mutu-käsitys on, että kyseinen moottori kuuluu siihen kategoriaan moottoreita, jossa kestävyyden kanssa on otettu tietoista riskiä.
Koneesta otetaan kokoon nähden suhteellisen paljon tehoa ja ennenkaikkea vääntöä matalilla kierroksilla.
Moottoria kuormitetaan normaalissakin ajossa melko isolla prosentilla ja vedätetään nakutuksen rajalla. Mekaainsen kestävyyden turvamarginaalit ovat pienet. Kone tuntuu kestävän melko hyvin niin kauan kun kaikki on kunnossa mutta toisaalta särkyykin sitten herkästi häiriöiden sattuessa.
Nuo mainitut mäntävauriot kielivät mielestäni juuri niistä mekaanisen lujuuden olemattomista turvamarginaaleista. Perinteisesti mäntävaurioita on syntynyt juuri nakutus-ilmiön johdosta.
Jostain luin,että joissan tapauksissa syynä saattaa olla jopa väärän tyyppinen öljy, joka palotilaan joutuessaan heikentää polttoaineseoksen nakutuksenkestävyyttä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onneksi dieselissä ei ole tuota ongelmaa.