Samaa mieltä mennyt aivan liian kauan. Mutta en usko että se vieläkään on kunnossa. Paskin homma on että täys takuut on ekoissa jo loppu ja lisäkate ei korvaa tämmösen vian korjailua..ei edes akkua.Jeipii kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 17:49No ei kyllä pitäisi vaatia ylläpitolaturin asentamista ja käyttöä että voi Webastoa käyttää. Väitän että tuo koko virranhallintafiasko johtuu Fordin paskasta ohjelmisto-osaamisesta. Tuohan haittaa myös sellaisten Focusten toimintaa joissa ei edes ole Webastoa mutta auto menee silti sleep modeen koska akussa on alhainen varaus. Ihan naurettavaa että tuon korjaamiseen on mennyt noin pitkään ja uutta Focusta on myyty jo vuodesta 2018 asti.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei se myyjän vastuu siihen takuuseen pääty. Vika on selkeästi perustavaa laatua oleva ja ollut alusta alkaen. Minulle ilmoitettiin Laakkoselta, että vian korjaus hoidetaan loppuun oli takuuta tai ei. Tällä tahdilla tosin auto on paalissa ennen kuin korjaus tulee.focst kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 18:18Samaa mieltä mennyt aivan liian kauan. Mutta en usko että se vieläkään on kunnossa. Paskin homma on että täys takuut on ekoissa jo loppu ja lisäkate ei korvaa tämmösen vian korjailua..ei edes akkua.Jeipii kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 17:49
No ei kyllä pitäisi vaatia ylläpitolaturin asentamista ja käyttöä että voi Webastoa käyttää. Väitän että tuo koko virranhallintafiasko johtuu Fordin paskasta ohjelmisto-osaamisesta. Tuohan haittaa myös sellaisten Focusten toimintaa joissa ei edes ole Webastoa mutta auto menee silti sleep modeen koska akussa on alhainen varaus. Ihan naurettavaa että tuon korjaamiseen on mennyt noin pitkään ja uutta Focusta on myyty jo vuodesta 2018 asti.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Parkkitutkien äänet siirtyi mittaristoon Onko tuohon korjaus vai tuleeko joskus takaisin kaiuttimiin?
Ihme vehje muutenkin, naksuu jotain kokoajan ja 15A laturi tuuppaa ihan tosissaan kun auto tallissa. Mk3.5 ei koskaan minuuttia pidempään ota täydellä virralla vaan siirtyy nopeasti ylläpitolataukseen.
Ihme vehje muutenkin, naksuu jotain kokoajan ja 15A laturi tuuppaa ihan tosissaan kun auto tallissa. Mk3.5 ei koskaan minuuttia pidempään ota täydellä virralla vaan siirtyy nopeasti ylläpitolataukseen.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eikös tuo ole yksi vaiva ja kerro siitä virran vähyydestä, kun tulee nuo "PC-speaker" äänet.EeroH kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 21:11 Parkkitutkien äänet siirtyi mittaristoon Onko tuohon korjaus vai tuleeko joskus takaisin kaiuttimiin?
Ihme vehje muutenkin, naksuu jotain kokoajan ja 15A laturi tuuppaa ihan tosissaan kun auto tallissa. Mk3.5 ei koskaan minuuttia pidempään ota täydellä virralla vaan siirtyy nopeasti ylläpitolataukseen.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itse etenin tuolla taktiikalla. Reilu 3kk taisin ajaa Focuksella jonka jälkeen riitti ja tilasin Mondeon.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 18:16 Tämä latausvikakeskustelu oli tarkoitus puida tuolla toisessa ketjussa mutta...
Tässä minun mielestäni kysymys kahdesta eri asiasta.
1. Latausvika. (Mahdollisesti korjattu viimeisillä päivityksillä ja valvontamoduulin vaihdolla)
2. Typerästi suunniteltu ja alimitoitettu käytettävissä oleva akkukapasiteetti.
Kohdasta yksi voi ja pitää valittaa.
Kohdasta kaksi voi valittaa mutta sille ei oikein voi mitään muuta kuin vaihtaa autoa.
Vai voiko?
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Niinhän se taitaa olla. No yhden päivän virta siis riitti. Saa olla yön laturissa lämpimässä tallissa niin ehkä huomisen taas toimii.Ishvan kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 22:00Eikös tuo ole yksi vaiva ja kerro siitä virran vähyydestä, kun tulee nuo "PC-speaker" äänet.EeroH kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 21:11 Parkkitutkien äänet siirtyi mittaristoon Onko tuohon korjaus vai tuleeko joskus takaisin kaiuttimiin?
Ihme vehje muutenkin, naksuu jotain kokoajan ja 15A laturi tuuppaa ihan tosissaan kun auto tallissa. Mk3.5 ei koskaan minuuttia pidempään ota täydellä virralla vaan siirtyy nopeasti ylläpitolataukseen.
Myös tuo adblue ihmetyttää, range putosi 9000->6500 120km matkalla. Näytti että olisi täynnä, meni kuitenkin 2,5l mutta näyttää edelleen 6500km.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Se ei muutu heti ainakaan transitissa. Pitää olla paikallaan useampi tunti eli nyt aamulla pitäis näyttää oikea range.EeroH kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 22:27Niinhän se taitaa olla. No yhden päivän virta siis riitti. Saa olla yön laturissa lämpimässä tallissa niin ehkä huomisen taas toimii.
Myös tuo adblue ihmetyttää, range putosi 9000->6500 120km matkalla. Näytti että olisi täynnä, meni kuitenkin 2,5l mutta näyttää edelleen 6500km.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko sun auto 1.5 dieseli? Mulla kans tippui adblue range nopeasti. Ekalla säiliöllisellä pääs n. 2600km ennen ku pyys täyttöö. 6.5l meni sisään. Nyt toisella säiliöllisessä menty 1200km ja 1/4 adbluesta mittariston mukaan kulunut. Range oli täytön jälkeen 3500km ja täl hetkel näyttää 3000km et säiliöllisellä pääsis.
Re: Uusi Focus mk4 2018
On joo pikkudiesel. Nyt yön seisonnan jälkeen näytti 7000km. Eli sillä lisätyllä 2.5litralla pääsisi 1000km. Ohjekirja sanoo kulutukseksi 1-6% polttoaineesta, jos vie 5,5l satasella menisi pahimmillaan 3,3l/1000km.JMH81 kirjoitti: ↑09 Tammi 2021 08:51Onko sun auto 1.5 dieseli? Mulla kans tippui adblue range nopeasti. Ekalla säiliöllisellä pääs n. 2600km ennen ku pyys täyttöö. 6.5l meni sisään. Nyt toisella säiliöllisessä menty 1200km ja 1/4 adbluesta mittariston mukaan kulunut. Range oli täytön jälkeen 3500km ja täl hetkel näyttää 3000km et säiliöllisellä pääsis.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jotain hyvää 2018 Foccarissani, kun siinä ei tuota pissapömttöä ole. Yksi ongelma vähemmän, alkaa vaikuttaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla on täystakuu loppunut viime syyskuussa jolloin autolle tuli 2vuotta ikää.Fixu kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 18:33Ei se myyjän vastuu siihen takuuseen pääty. Vika on selkeästi perustavaa laatua oleva ja ollut alusta alkaen. Minulle ilmoitettiin Laakkoselta, että vian korjaus hoidetaan loppuun oli takuuta tai ei. Tällä tahdilla tosin auto on paalissa ennen kuin korjaus tulee.
Akku vaihdettiin toisen kerran juuri äskettäin eikä huollossa ole muutenkaan asian hoidossa nikoteltu.Siitä pisteet maahantuojalle/tehtaalle että yritystä korjata ongelma on.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Re: Uusi Focus mk4 2018
Taikasana on 20-asteinen talli. Kun lähtee liikkeelle, ottaa lämmin akku kaiken tarvittavan varauksen vastaan ja tunnin ajossa latautuukin jo hyvin. Myöskään lisälämmitintä ei tarvitse käyttää tallilähdön jälkeen.Ishvan kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 17:36 Ei niissä nyt niin kovin iso ollut. 80Ah jos oikein muistan. Jos autolla ajetaan päivittäin niin ylläpitolaturia ei pitäisi joutua käyttämään ikinä. Normi käytössä ilman laturia pitäisi tulla webastollisessa autossa aina toimeen. Itse ajelin keskimäärin aina 20-120km päivässä ja käytännössä koskaan ei webasto lähtenyt Fordissa tulille. Yötkin vietty 20-asteisessa tallissa.
Jos vakituisesti pakkasessa etukäteen lämmittää lisälämmittimellä ja ajaa parikymmentä minuuttia, niin akku on tosi tiukoilla.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Re: Uusi Focus mk4 2018
No mutta kun se Webasto ei nimenomaan koskaan toiminut siitä huolimatta, että oli ne yöt sillä lämpimässä tallissa.ynjevi kirjoitti: ↑09 Tammi 2021 19:56Taikasana on 20-asteinen talli. Kun lähtee liikkeelle, ottaa lämmin akku kaiken tarvittavan varauksen vastaan ja tunnin ajossa latautuukin jo hyvin. Myöskään lisälämmitintä ei tarvitse käyttää tallilähdön jälkeen.Ishvan kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 17:36 Ei niissä nyt niin kovin iso ollut. 80Ah jos oikein muistan. Jos autolla ajetaan päivittäin niin ylläpitolaturia ei pitäisi joutua käyttämään ikinä. Normi käytössä ilman laturia pitäisi tulla webastollisessa autossa aina toimeen. Itse ajelin keskimäärin aina 20-120km päivässä ja käytännössä koskaan ei webasto lähtenyt Fordissa tulille. Yötkin vietty 20-asteisessa tallissa.
Jos vakituisesti pakkasessa etukäteen lämmittää lisälämmittimellä ja ajaa parikymmentä minuuttia, niin akku on tosi tiukoilla.
Lähdit aamulla lämpimästä tallista ja ajoit töihin 60km. Ehtoopäivällä ilmoitti aina että varaus alhaalla, kun piti Webaston olla käynyt kun olit lähdössä duunista takasin himaan.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
300km ja 0,7l meni tankkiin.EeroH kirjoitti: ↑09 Tammi 2021 09:07On joo pikkudiesel. Nyt yön seisonnan jälkeen näytti 7000km. Eli sillä lisätyllä 2.5litralla pääsisi 1000km. Ohjekirja sanoo kulutukseksi 1-6% polttoaineesta, jos vie 5,5l satasella menisi pahimmillaan 3,3l/1000km.JMH81 kirjoitti: ↑09 Tammi 2021 08:51
Onko sun auto 1.5 dieseli? Mulla kans tippui adblue range nopeasti. Ekalla säiliöllisellä pääs n. 2600km ennen ku pyys täyttöö. 6.5l meni sisään. Nyt toisella säiliöllisessä menty 1200km ja 1/4 adbluesta mittariston mukaan kulunut. Range oli täytön jälkeen 3500km ja täl hetkel näyttää 3000km et säiliöllisellä pääsis.
Re: Uusi Focus mk4 2018
No tuohan on tietysti viallisen systeemin syytä. Muuten olosuhteet olivat optimaaliset.Ishvan kirjoitti: ↑09 Tammi 2021 20:27No mutta kun se Webasto ei nimenomaan koskaan toiminut siitä huolimatta, että oli ne yöt sillä lämpimässä tallissa.ynjevi kirjoitti: ↑09 Tammi 2021 19:56
Taikasana on 20-asteinen talli. Kun lähtee liikkeelle, ottaa lämmin akku kaiken tarvittavan varauksen vastaan ja tunnin ajossa latautuukin jo hyvin. Myöskään lisälämmitintä ei tarvitse käyttää tallilähdön jälkeen.
Jos vakituisesti pakkasessa etukäteen lämmittää lisälämmittimellä ja ajaa parikymmentä minuuttia, niin akku on tosi tiukoilla.
Lähdit aamulla lämpimästä tallista ja ajoit töihin 60km. Ehtoopäivällä ilmoitti aina että varaus alhaalla, kun piti Webaston olla käynyt kun olit lähdössä duunista takasin himaan.
Kyllä harmittaa lukea tätä ketjua, kun pohdinnoissa on ollut Focukseen siirtyminen. Aivan liikaa kaikkea sähköön liittyvää ongelmaa, ettei kaupassa osaa edes huomioida niitä.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Re: Uusi Focus mk4 2018
Moi !
Itselläni Kesäkuussa ostettu Ford Focus Vignale 1.5 Wepasto ongelmat hävisi huoltokäynissä.
Itselläni Kesäkuussa ostettu Ford Focus Vignale 1.5 Wepasto ongelmat hävisi huoltokäynissä.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Aloin kurillani seuraamaan tuota Range-näyttöä ja totesin että se elää ihan omissa maailmoissaan.JMH81 kirjoitti: ↑09 Tammi 2021 08:51 Mulla kans tippui adblue range nopeasti. Ekalla säiliöllisellä pääs n. 2600km ennen ku pyys täyttöö. 6.5l meni sisään. Nyt toisella säiliöllisessä menty 1200km ja 1/4 adbluesta mittariston mukaan kulunut. Range oli täytön jälkeen 3500km ja täl hetkel näyttää 3000km et säiliöllisellä pääsis.
Täytin säiliön ennen lapin matkaa. Range näytti odotetusti 12000km
Perillä ja parin kauppareissun jälkeen jolloin oli ajetu 1250km se näytti enää 8500km
Sitten kotimatkalla 500km myähemmin range oli enää 6500km
Nyt äsken kun täytön jälkeen on ajettu 3000km range on taas 8000km.
Adblue mittari on ollut koko tämän ajan maksimissa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama fiilis itsellä. Focus kiinnostaisi mutta laatuongelmat ja maahantuojan paska asiakaspalvelu vähentää ostohaluja kummasti.ynjevi kirjoitti: ↑10 Tammi 2021 09:13No tuohan on tietysti viallisen systeemin syytä. Muuten olosuhteet olivat optimaaliset.Ishvan kirjoitti: ↑09 Tammi 2021 20:27
No mutta kun se Webasto ei nimenomaan koskaan toiminut siitä huolimatta, että oli ne yöt sillä lämpimässä tallissa.
Lähdit aamulla lämpimästä tallista ja ajoit töihin 60km. Ehtoopäivällä ilmoitti aina että varaus alhaalla, kun piti Webaston olla käynyt kun olit lähdössä duunista takasin himaan.
Kyllä harmittaa lukea tätä ketjua, kun pohdinnoissa on ollut Focukseen siirtyminen. Aivan liikaa kaikkea sähköön liittyvää ongelmaa, ettei kaupassa osaa edes huomioida niitä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Käytin tällä viikolla auton 30tkm huollossa. Tähän väliin en ole käynyt takuukorjauksissa, mutta nyt annoin pienen listan täälläkin esiintyneistä syistä. Webasto on pari kertaa jäänyt menemättä päälle. S&S en osaa sanoa kun se on pois päältä. Pari kertaa mittaristosta tutkien äänet, hätäpuhelinvika kuittaantui sulakkeen pois käyttämisellä. Nyt sitten tehtiin BCM päivitys (johtosarja) joka liittyy siihen alhaiseen virtatasoon.
Auto valmistunut kesällä 2019.
Aikasemmin kokemusta maahantuojan asiakaspalvelusta, tai tarkemmin tietotasosta, ja se ei kyllä vakuuttanut, eli en epäile jos joutuu tappelemaan maahantuojan kanssa.
En ole katunut Focuksen hankintaa, mutta enpä kyllä pysty vertailemaankaan oikeisiin autoihin, tai näihin missä täällä on toistuvasti ongelmia, niin mulla leipoisi samantien kiinni.
Siispä nykyisellä kokemuksella uusi tulossa samoilla varusteilla.
Auto valmistunut kesällä 2019.
Aikasemmin kokemusta maahantuojan asiakaspalvelusta, tai tarkemmin tietotasosta, ja se ei kyllä vakuuttanut, eli en epäile jos joutuu tappelemaan maahantuojan kanssa.
En ole katunut Focuksen hankintaa, mutta enpä kyllä pysty vertailemaankaan oikeisiin autoihin, tai näihin missä täällä on toistuvasti ongelmia, niin mulla leipoisi samantien kiinni.
Siispä nykyisellä kokemuksella uusi tulossa samoilla varusteilla.
Ajossa: 2024 Kuga ST-line X AWD,
Ex: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Ex: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sehän jäätyy pakkasella ja näyttää mitä sattuu kunnes sulaa kunnolla.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑10 Tammi 2021 10:35Aloin kurillani seuraamaan tuota Range-näyttöä ja totesin että se elää ihan omissa maailmoissaan.JMH81 kirjoitti: ↑09 Tammi 2021 08:51 Mulla kans tippui adblue range nopeasti. Ekalla säiliöllisellä pääs n. 2600km ennen ku pyys täyttöö. 6.5l meni sisään. Nyt toisella säiliöllisessä menty 1200km ja 1/4 adbluesta mittariston mukaan kulunut. Range oli täytön jälkeen 3500km ja täl hetkel näyttää 3000km et säiliöllisellä pääsis.
Täytin säiliön ennen lapin matkaa. Range näytti odotetusti 12000km
Perillä ja parin kauppareissun jälkeen jolloin oli ajetu 1250km se näytti enää 8500km
Sitten kotimatkalla 500km myähemmin range oli enää 6500km
Nyt äsken kun täytön jälkeen on ajettu 3000km range on taas 8000km.
Adblue mittari on ollut koko tämän ajan maksimissa.
Vaikka oli yön taas lämpimässä näyttää täydellä pöntöllä 4500km rangea. No pitää ottaa pohjoisen reissuun litran pullo mukaan varuiksi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
https://www.apu.fi/artikkelit/pakkanen- ... -korjaamonPiuhaPoikki kirjoitti: ↑28 Syys 2019 19:00Yleensä lähtee kyllä.
Meillä on kuitenkin pohjoisessa tilanteita, joissä on päästävä liikkeelle esimerkiksi -37'C pakkasessa.
Kyllä silloin mielellään lämmittää moottoria ensin vähän aikaa sähkövastuksella ennen kuin viitsii edes kokeilla avaimesta kääntämistä.
Noissa lämpötiloissa webastokaan ei aina jaksa lähteä pöhisemään. Varsinkaan näissä nykyajan keksinnöissä, joissa akkua ei auton toimesta ladata kuin 80% varaustilaan.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jäätyy mutta tosin vasta -11'C pakkasessa ja säiliötä lämmitetään ajon aikana. Lyhyillä matkoilla se ei tietysti ehdi sulaa.EeroH kirjoitti: ↑10 Tammi 2021 12:40Sehän jäätyy pakkasella ja näyttää mitä sattuu kunnes sulaa kunnolla.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑10 Tammi 2021 10:35
Aloin kurillani seuraamaan tuota Range-näyttöä ja totesin että se elää ihan omissa maailmoissaan.
Täytin säiliön ennen lapin matkaa. Range näytti odotetusti 12000km
Perillä ja parin kauppareissun jälkeen jolloin oli ajetu 1250km se näytti enää 8500km
Sitten kotimatkalla 500km myähemmin range oli enää 6500km
Nyt äsken kun täytön jälkeen on ajettu 3000km range on taas 8000km.
Adblue mittari on ollut koko tämän ajan maksimissa.
Vaikka oli yön taas lämpimässä näyttää täydellä pöntöllä 4500km rangea. No pitää ottaa pohjoisen reissuun litran pullo mukaan varuiksi.
Forscanilla näkee säiliön lämpötilan.
Jostain luin, että liuos laajenee melko voimakkaasti jäätyessään joka myös ehkä sotkee mittausta
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko hätäpuhelinvikakin virta ongelmasta johtuva? Jo tässä alkaa olla kaikki koettu ekan viikon aikana
Tulee vanhat hyvät ajat mieleen kun oli käsiryyppy ja talveksi piti kääntää ilmanputsari talviasentoon yms puuhastelua auton kanssa. Kyllä Ford on klassikko
Tulee vanhat hyvät ajat mieleen kun oli käsiryyppy ja talveksi piti kääntää ilmanputsari talviasentoon yms puuhastelua auton kanssa. Kyllä Ford on klassikko
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Softavika. Mutta ekös se pitäisi olla jo historiaa.
Mulla ei ainakaan ole herjannut puoleen vuoteen. Taisi kadota jo viime keväänä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci