ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Kyseessä siis vm. 2000 1.6 bensa farmari focus.
Piti tulla voorumeilta kyselee ongelmaa, eli pikkutiellä jouduin tekemään pienen jarrutuksen ja absit naksahti pari kertaa. Jarrutuksen jälkeen ABS ja käsijarruvalo syttyivät ja ovat palaneet siitä asti. Kävin paikallisella nyrkkipajalla tarkistuttamassa vikakoodit, mitään ei löytynyt ja korjaaja sano et johtuu kuluneista paloista tai rispaantuneista johdoista.
Nyt on käyty takarummut läpi, palat olivat kuin uudet vaikka jo 4 vuotta vanhat, minulla oli siis uudet palat joihin verrattiin ja ei ollu kulumaa juurikaan. Abs-anturin ympärys putsattiin ja katottiin anturin johdot ja putsailtiin.
Tämä kun ei auttanut niin etupää ilmaan ja vaihdoin himpun verran kuluneet palat ja levyt ja putsasin etuantureiden johdot, nuo eturenkaiden vaihtoanturin irrotin mutta mikä niissä mittaa sitä nopeutta?
Missä konehuoneen puolella nuo anturien johdot tulee kiinni? Josko sen vielä yrittäisi putsata ennen kuin lähtee marmoritiskiltä kyselee
Sulakkeet katsoin tietenkin ensimmäisenä läpi.
Kiitos vastauksista!
-Mika
Piti tulla voorumeilta kyselee ongelmaa, eli pikkutiellä jouduin tekemään pienen jarrutuksen ja absit naksahti pari kertaa. Jarrutuksen jälkeen ABS ja käsijarruvalo syttyivät ja ovat palaneet siitä asti. Kävin paikallisella nyrkkipajalla tarkistuttamassa vikakoodit, mitään ei löytynyt ja korjaaja sano et johtuu kuluneista paloista tai rispaantuneista johdoista.
Nyt on käyty takarummut läpi, palat olivat kuin uudet vaikka jo 4 vuotta vanhat, minulla oli siis uudet palat joihin verrattiin ja ei ollu kulumaa juurikaan. Abs-anturin ympärys putsattiin ja katottiin anturin johdot ja putsailtiin.
Tämä kun ei auttanut niin etupää ilmaan ja vaihdoin himpun verran kuluneet palat ja levyt ja putsasin etuantureiden johdot, nuo eturenkaiden vaihtoanturin irrotin mutta mikä niissä mittaa sitä nopeutta?
Missä konehuoneen puolella nuo anturien johdot tulee kiinni? Josko sen vielä yrittäisi putsata ennen kuin lähtee marmoritiskiltä kyselee
Sulakkeet katsoin tietenkin ensimmäisenä läpi.
Kiitos vastauksista!
-Mika
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Minun ymmärtääkseni tuo molempien valojen palaminen viittaisi anturivikaan, eli joku antureista on kaput tai piuha nirhautunut jostain välistä.
Focuksen ABS kehä on tietääkseni integroitu laakeriin ja tuo anturi on vähän yksinkertaistettuna elektroniikalla ryyditetty "kela" jonka jännitteen tai virran vaihtelua ABS ecu tarkkailee.
Omatoimisesta mittaamisesta Focuksessa ei mitään hajua, veisin pajalle katsottavaksi.
Focuksen ABS kehä on tietääkseni integroitu laakeriin ja tuo anturi on vähän yksinkertaistettuna elektroniikalla ryyditetty "kela" jonka jännitteen tai virran vaihtelua ABS ecu tarkkailee.
Omatoimisesta mittaamisesta Focuksessa ei mitään hajua, veisin pajalle katsottavaksi.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Katsottiinko koodit Fordin ohjelmalla vai jollain yleisohjelmalla? Yleisohjelmat ei tajua tuon taivaallista koko ABS-yksikön olemassaolosta. Sen sijaan esim. ilmainen ForScan löytää ainakin vm. 2000 Mondeosta ABS-yksikön ja näyttää vikakoodit.
Focus 1.8 TDCI -03
Ex. -Mondeo 1.8 STW -00, 1.8 STW -95, Transit 2,5D -90, Focus 1.6 - 00
Ex. -Mondeo 1.8 STW -00, 1.8 STW -95, Transit 2,5D -90, Focus 1.6 - 00
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
En tiedä minkätyyppisestä "nyrkkikorjaamosta" on kyse, mutta Jyde puhuu selvästi nyt näistä markettien vikakoodileluista. Kyllä ammattilaisten yleistestereillä päästään abs-vikoja tutkimaan, mm. anturidatat jokaiselta pyörätunnistimelta, jota tuollakaan ForDiag -ilmaisohjelmalla ei kyetä näkemään. Kokemusta on.
Kuitenkin vian ilmenemistilanne ja molempien valojen yhtäaikainen palaminen viittaa ennemminkin pumppuyksikön toimintahäiriöön, ilmeisesti harvoin toiminut (jarrutettu riittävän lujaa) ja ehkä nyt jumittunut tms. käytönpuutteen aiheuttamaa ongelmaa... Toimivatko abs:it tällä hetkellä, ilmeisesti ei?
Kuitenkin vian ilmenemistilanne ja molempien valojen yhtäaikainen palaminen viittaa ennemminkin pumppuyksikön toimintahäiriöön, ilmeisesti harvoin toiminut (jarrutettu riittävän lujaa) ja ehkä nyt jumittunut tms. käytönpuutteen aiheuttamaa ongelmaa... Toimivatko abs:it tällä hetkellä, ilmeisesti ei?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Ja jos suoraan johdoista mittaat niin ABSin anturit pitäis antaa noin 1.0 - 1.5 ohmin arvot ku on kunnos. Jos oikein muistan...
"harder" is not a very good safeword
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Markettilukijoita tarkoitin juu kun viestissä mainittiin "nyrkkipaja", ja mitään vikakoodia ei löytynyt. Ja ajattelin vaan vinkata että ilmaisillakin softilla koodit saa esille ettei tarvi koko autoa käydä läpi...
Focus 1.8 TDCI -03
Ex. -Mondeo 1.8 STW -00, 1.8 STW -95, Transit 2,5D -90, Focus 1.6 - 00
Ex. -Mondeo 1.8 STW -00, 1.8 STW -95, Transit 2,5D -90, Focus 1.6 - 00
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Jos nyt kuitenkin haluat koittaa halpaa konstia tohon niin vaihda akun kengät uusiin. Omassani Airbakin ja ABS merkkivalo ei suostunut toimimaan niin vika löytyi maakengästä (etsittiin 3kk vikaa). Kummatkin toimi kuitenkin normaalisti. Ja anturit pystyy takistamaan ottamalla irti ja maadoittamalla suoraan akun maanapaan.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Eivät tosiaan toimi,pvdriver kirjoitti: Kuitenkin vian ilmenemistilanne ja molempien valojen yhtäaikainen palaminen viittaa ennemminkin pumppuyksikön toimintahäiriöön, ilmeisesti harvoin toiminut (jarrutettu riittävän lujaa) ja ehkä nyt jumittunut tms. käytönpuutteen aiheuttamaa ongelmaa... Toimivatko abs:it tällä hetkellä, ilmeisesti ei?
Pitää kokeilla tuota akun kenkien vaihtamista. Kyseessä oli siis paikallinen nyrkkipaja jossa ilmeisesti yleiskäyttöinen ohjelma. Jos sitä pääsisi järkevällä hinnallafordin huoltoon tarkistamaan koodit, pitää kysellä.
Jos sitä viikonloppuna innostuisi kokeilemaan ABS antureiden antamia lukemia, harmi vaan että pakkanen on vähän turhan kova
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Kyllä sieltä ihan oikeasti pitäisi vikakoodeja tulla jos järjetelmässä häiriö ja valot palavat. Jos vikakoodeja ei oikeasti ole, (reaaliaikaista dataa pitäisi päästä seuraamaan, varmistutaan diagnostiikan toiminta). Jos siis vikakoodeja ei saada ulos ja järjestelmä toimimaton, tarkastetaan yksikön jännitesyötöt ja maadoitukset. Ohjainlaitteen irroitettuun liittimeen pitäisi napoihin 25 ja 9 tulla jatkuva akkujännite. Napa 8 maadoittaa.
Huom, järjestelmään vaikuttaa ainakin kahdesan eri sulaketta autossa, kaikki varmasti tarkastettu?
F11, F20, F21, F30, F50, F54, F59, F61
Huom, järjestelmään vaikuttaa ainakin kahdesan eri sulaketta autossa, kaikki varmasti tarkastettu?
F11, F20, F21, F30, F50, F54, F59, F61
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Olin aikaisemmin käynyt läpi ohjekirjan perusteella abseihin liittyvät, kävin nyt kaikki läpi piipperin kanssa ja kunnossa näyttäisi olevan.pvdriver kirjoitti:Kyllä sieltä ihan oikeasti pitäisi vikakoodeja tulla jos järjetelmässä häiriö ja valot palavat. Jos vikakoodeja ei oikeasti ole, (reaaliaikaista dataa pitäisi päästä seuraamaan, varmistutaan diagnostiikan toiminta). Jos siis vikakoodeja ei saada ulos ja järjestelmä toimimaton, tarkastetaan yksikön jännitesyötöt ja maadoitukset. Ohjainlaitteen irroitettuun liittimeen pitäisi napoihin 25 ja 9 tulla jatkuva akkujännite. Napa 8 maadoittaa.
Huom, järjestelmään vaikuttaa ainakin kahdesan eri sulaketta autossa, kaikki varmasti tarkastettu?
F11, F20, F21, F30, F50, F54, F59, F61
Onko ietoa tahi kokemuksia noista ilmaisista vikakoodiohjelmistoista jotka sattaisi osata lukea tähän ongelmaan liitttyyviä koodeja? Jos sitä hankkisi tuon obd-usb kaapelin, ei tarvitsisi maksaa montaa kymppiä tyhjästä:)
Oliko kellään ollut abseissa ongelmia niin että vain abs valo olisi palanut? Jos saisi vähän karsittua sillä perusteella että kässärivalo palaa myös..
Pitää tuota jarrukenkävaihtoa vielä kokeilla, jahka ehtii motonettiin...
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Tuossa jo kertaalleen mainitsin ilmaisesta Fordille suunnatusta ohjelmasta:
www.forscan.org
www.forscan.org
Focus 1.8 TDCI -03
Ex. -Mondeo 1.8 STW -00, 1.8 STW -95, Transit 2,5D -90, Focus 1.6 - 00
Ex. -Mondeo 1.8 STW -00, 1.8 STW -95, Transit 2,5D -90, Focus 1.6 - 00
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Kiitos linkistä, laitoin kaapelin tilauseen, katotaan josko sitä pääsisi silloin viimeistään asiassa eteenpäin:) Jos kenelläkään kokeilemisenarvoista ideaa niin olen kiitollinen ehdotuksista. Ilmoittelen miten homma etenee!Jyde kirjoitti:Tuossa jo kertaalleen mainitsin ilmaisesta Fordille suunnatusta ohjelmasta:
http://www.forscan.org
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Vielä tähän liittyen, kyllä sitä jarruja on tullut käytettyä, ei siis mitään hätäjarrutuksia kylläkään. Tilanne jossa valot syttyivät oli siis sellainen että vauhtia n. 20kmh, Jäinen tie ja abst aktivoitui kun vähän luisti. Eikös pumppuyksikköön liittyvien vikojen pitäisi näkyä jo melkein millä vaan ohjelmistolla? Onko kokemusta pystyykö ForScanin kaltainen ilmaisohjelma lukemaan koodit jos vika pumppuyksikössä?pvdriver kirjoitti:En tiedä minkätyyppisestä "nyrkkikorjaamosta" on kyse, mutta Jyde puhuu selvästi nyt näistä markettien vikakoodileluista. Kyllä ammattilaisten yleistestereillä päästään abs-vikoja tutkimaan, mm. anturidatat jokaiselta pyörätunnistimelta, jota tuollakaan ForDiag -ilmaisohjelmalla ei kyetä näkemään. Kokemusta on.
Kuitenkin vian ilmenemistilanne ja molempien valojen yhtäaikainen palaminen viittaa ennemminkin pumppuyksikön toimintahäiriöön, ilmeisesti harvoin toiminut (jarrutettu riittävän lujaa) ja ehkä nyt jumittunut tms. käytönpuutteen aiheuttamaa ongelmaa... Toimivatko abs:it tällä hetkellä, ilmeisesti ei?
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Lähinnä siis onko abseille ollut käyttöä, ovatko päässeet toimimaan pitkään aikaan ennen kyseistä jarrutusta. Ei ole kokemusta vikatilanteessa, mutta ForScanin pitäisi kyllä:
1. Löytää ohjainlaitehaussa ABS-yksikkö, ja
2. Näyttää sen mahdolliset vikakoodit.
Jos ohjainlaitetta ei löydy, pitää kääntää vianetsintä edellämainittuihin ohjainlaitteen virransyöttöihin ja maadoituksiin. Jos taas sieltä joku vikakoodi saadaan ulos tarkentuu vianhaku mahdollisesti roimasti.
Jarrukenkien vaihtaminen tuskin saa lamppuja sammumaan...
1. Löytää ohjainlaitehaussa ABS-yksikkö, ja
2. Näyttää sen mahdolliset vikakoodit.
Jos ohjainlaitetta ei löydy, pitää kääntää vianetsintä edellämainittuihin ohjainlaitteen virransyöttöihin ja maadoituksiin. Jos taas sieltä joku vikakoodi saadaan ulos tarkentuu vianhaku mahdollisesti roimasti.
Jarrukenkien vaihtaminen tuskin saa lamppuja sammumaan...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Sain tuon pulikan käteen ja sieltä tosiaan löytyi seuraava vikakoodi: B1676: Battery Pack Voltage Out of Range, ja tuosta a.o. keskustelustA:
viewtopic.php?f=6&t=33054&p=173382&hilit=B1676#p173382
päätellen vika olisi johdoissa tai antureissa.
Yritettiin kaverin kanssa mittailla ABS-antureiden jännitettä mutta ei päästy puusta pitkään, vastukset saatiin, jokaisella anturilla vastus oli jotakuin 850Ohmia, mitähän tehtiin jännitteen mittauksessa väärin. Meillä oli siis yleismittarin päät anturin liittimessä kiinni ja pyöritettiin rengasta mutta jännitettä ei saatu?
Vien aamulla auton pajallejossa saavat käydä anturit läpi ja vaihtaa hajonneen, vähän jäi kuitenkin vaivaamaan tuo että mitä tehtiin väärin
viewtopic.php?f=6&t=33054&p=173382&hilit=B1676#p173382
päätellen vika olisi johdoissa tai antureissa.
Yritettiin kaverin kanssa mittailla ABS-antureiden jännitettä mutta ei päästy puusta pitkään, vastukset saatiin, jokaisella anturilla vastus oli jotakuin 850Ohmia, mitähän tehtiin jännitteen mittauksessa väärin. Meillä oli siis yleismittarin päät anturin liittimessä kiinni ja pyöritettiin rengasta mutta jännitettä ei saatu?
Vien aamulla auton pajallejossa saavat käydä anturit läpi ja vaihtaa hajonneen, vähän jäi kuitenkin vaivaamaan tuo että mitä tehtiin väärin
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Jos en nyt ihan väärin ymmärtänyt, niin ei kai sieltä anturista pitäisikään tulla jännitettä ulos kun pyörää pyöräyttää?
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Antureista tulee vaihtojännitettä kun pyörä pyörii. Ainakin oskilloskoopilla sitä saa mitattua, jos yleismittarin AC-asennolle se on liian hidasta.
Lisäys: Saab 900:n bosch abs 2E sytytti jarrujen hälytysvalon sekä ABS-merkkivalon, kun otti koko järjestelmän sulakkeen pois. Audi A3:n abs-järjestelmä (en muista tyyppiä) sytytti ABS-valon ja käsijarru/nestepinnan valon kun virtalukonpohja oli rikki.
Lisäys: Saab 900:n bosch abs 2E sytytti jarrujen hälytysvalon sekä ABS-merkkivalon, kun otti koko järjestelmän sulakkeen pois. Audi A3:n abs-järjestelmä (en muista tyyppiä) sytytti ABS-valon ja käsijarru/nestepinnan valon kun virtalukonpohja oli rikki.
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Käsijarrun/jarrun merkkivalo palaa luultavasti siksi koska laakerin magneettikehästä on irronnut palasia tai muuten rikkoontunut. Laakerin vaihdolla ongelma ratkeaa. Sama ongelma oli 2002 mallin Mondeossa, jossa oli aikalailla samat merkkivalon syttymishommat.
Palaako valo ennen ajoon lähtöä, vai vasta kun ajetaan tunnistimen vaatimat väh. 8km/h, jolloin se ilmoittaa mahdollisista vioista.
Palaako valo ennen ajoon lähtöä, vai vasta kun ajetaan tunnistimen vaatimat väh. 8km/h, jolloin se ilmoittaa mahdollisista vioista.
Mk1 Mondeo -94 2.0i GLX
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Valot siis jäävät palamaan virran päällelaiton jälkeen ja palavat jatkuvasti ja tasaisesti aina. Takajarruja ihmetellessä huomasin että toinen pyörä pyörii huomattavasti huonommin kuin toinen, eli jotain feelua toisen pyörän laakerissa on kuitenkin.FatsO kirjoitti:Käsijarrun/jarrun merkkivalo palaa luultavasti siksi koska laakerin magneettikehästä on irronnut palasia tai muuten rikkoontunut. Laakerin vaihdolla ongelma ratkeaa. Sama ongelma oli 2002 mallin Mondeossa, jossa oli aikalailla samat merkkivalon syttymishommat.
Palaako valo ennen ajoon lähtöä, vai vasta kun ajetaan tunnistimen vaatimat väh. 8km/h, jolloin se ilmoittaa mahdollisista vioista.
Käytin auton nyrkkipajalla ja käyttivät sieltä Helsingin Aditassa joka on ihan Fordin-korjaamo. Lukivat siellä vikakoodit mutta saivat saman koodin, ja sanoivat että ongelma on joko johdoissa, anturissa tai abs-yksikössä ja että tarvitsevat auton muutamaksi päiväksi vian korjaamiseksi.
Nyt päästäänkin itse asiaan, tyttären hoitokuvioiden takia ei pärjää muutamaa päivää ilman autoa ja jos sitä vielä itse koettaisi. Onko mitään hyvää tapaa todeta antureita ehjäksi? Muuta kuin kokeilemalla vaihtoa? Minne ABS-johdot menevät auton konehuoneessa? Voisin testata näiden johtojen kunnon yleismittarilla. Pitää vähän kysellä tuon käytetyn abs-yksikön hintaa, todennäköisesti maksaa maltaita.
ranglerin kommenttiin, sulakkeet ovat ehjät, ne on tullut jo testattua. Virtalukonpohjassa ei ole vielä ainakaan ollut mitään ongelmaa, mutta hyvä pitää mielessä. Sähköviathan ovat siitä mukavia että ongelma ei ole niin yksiselitteinen.
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Ei uskoisi miten helpoista asioista voikaan tehdä hankalia...
Mitä jos ihan oikeasti käyttäisit sitä autoa sellaisessa paikassa jos päästään anturidatat lukemaan, tulee helvetin paljon helpommaksi ja halvemmaksi kun yrittää korjailla tällaisia vikoja "yritys-erehdys" -menetelmällä... Jos jokaiselta anturilta tulee oikea nopeustieto on aivan turhaa kuluttaa niihin sen enempää aikaa...
Mitä jos ihan oikeasti käyttäisit sitä autoa sellaisessa paikassa jos päästään anturidatat lukemaan, tulee helvetin paljon helpommaksi ja halvemmaksi kun yrittää korjailla tällaisia vikoja "yritys-erehdys" -menetelmällä... Jos jokaiselta anturilta tulee oikea nopeustieto on aivan turhaa kuluttaa niihin sen enempää aikaa...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
pvdriver kirjoitti:Ei uskoisi miten helpoista asioista voikaan tehdä hankalia...
Mitä jos ihan oikeasti käyttäisit sitä autoa sellaisessa paikassa jos päästään anturidatat lukemaan, tulee helvetin paljon helpommaksi ja halvemmaksi kun yrittää korjailla tällaisia vikoja "yritys-erehdys" -menetelmällä... Jos jokaiselta anturilta tulee oikea nopeustieto on aivan turhaa kuluttaa niihin sen enempää aikaa...
OT: Eikö tuolla pvdriver lue aika selkeästi syy miksi autoa ei voi jättää korjaamolle pitkäksi aikaa... Lihavoin kyseisen kohdan, jotta olisi paremmin ymmärrettävissämikaf kirjoitti: Käytin auton nyrkkipajalla ja käyttivät sieltä Helsingin Aditassa joka on ihan Fordin-korjaamo. Lukivat siellä vikakoodit mutta saivat saman koodin, ja sanoivat että ongelma on joko johdoissa, anturissa tai abs-yksikössä ja että tarvitsevat auton muutamaksi päiväksi vian korjaamiseksi.
Nyt päästäänkin itse asiaan, tyttären hoitokuvioiden takia ei pärjää muutamaa päivää ilman autoa ja jos sitä vielä itse koettaisi. Onko mitään hyvää tapaa todeta antureita ehjäksi? Muuta kuin kokeilemalla vaihtoa? Minne ABS-johdot menevät auton konehuoneessa? Voisin testata näiden johtojen kunnon yleismittarilla. Pitää vähän kysellä tuon käytetyn abs-yksikön hintaa, todennäköisesti maksaa maltaita.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
"pitkä aika" on toki suhteellinen käsite, mut ainakaan meidän firmassa kuten myös meikäläisen kotitallissa ei mene viittä minuuttia pidempään varmistaa KAIKKIEN antureiden toiminta, siis niiden lähettämä data ohjausyksikölle, ei vikakoodien luku. takuulla joudut pidempään olemaan tyttärestäsi erossa jos itse niistä jotakin alat mittaamaan...
joten, jos vittuillaan niin vittuillaanko aiheesta?
joten, jos vittuillaan niin vittuillaanko aiheesta?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Joo, ihan miten vaan, pääsi tossa unohtumaan että tuo aiheesta vittuilu onkin sulle exclusive-juttupvdriver kirjoitti:"pitkä aika" on toki suhteellinen käsite, mut ainakaan meidän firmassa kuten myös meikäläisen kotitallissa ei mene viittä minuuttia pidempään varmistaa KAIKKIEN antureiden toiminta, siis niiden lähettämä data ohjausyksikölle, ei vikakoodien luku. takuulla joudut pidempään olemaan tyttärestäsi erossa jos itse niistä jotakin alat mittaamaan...
joten, jos vittuillaan niin vittuillaanko aiheesta?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
Vika löytyi sit vihdoinkin, johdon ryökälehän se oli poikki ilman putsarin alta. Piti vaan purkaa koko höskä pois että pääsi käsiksi.
- ReiluReiska
- Viestit: 530
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
- Paikkakunta: HelsingStad :)
- Viesti:
Re: ABS ja käsijarruvalo palavat jatkuvasti
>>>Vika löytyi sit vihdoinkin, johdon ryökälehän se oli poikki ilman putsarin alta. Piti vaan purkaa koko höskä pois että pääsi käsiksi.
Voisitko kuvailla tarkemmin johtoa? Itselläni focus 1.6 zetec bensa hatchback automaatti -00 ilmanputsarin kopan läheisyydessä oli piilossa muistaakseni 2 mustaa maadoitusjohtoa ja aivan ruosteessa kytkettynä runkoon. Ei lähtenyt ruuvit edes auki vaan menivät samantien poikki. Piti tehdä sitten uudet johdot ja maadoituspisteet. Puhutko kenties nyt samasta/samoista johdoista?
Voisitko kuvailla tarkemmin johtoa? Itselläni focus 1.6 zetec bensa hatchback automaatti -00 ilmanputsarin kopan läheisyydessä oli piilossa muistaakseni 2 mustaa maadoitusjohtoa ja aivan ruosteessa kytkettynä runkoon. Ei lähtenyt ruuvit edes auki vaan menivät samantien poikki. Piti tehdä sitten uudet johdot ja maadoituspisteet. Puhutko kenties nyt samasta/samoista johdoista?