En tiedä kuka sitä oli viritellyt ja miksi, mutta sieltä se tuli puolan siltä vihdeältä johdolta, joku oli itse "ke-vi" johdosta sen vääntänyt ja rosvoliittimellä liittänyt sinne liitänyt Luulen että tuo on joskus aikanaan vähän liekehtinyt koska suurin osa johdoista + apulaitteista konehuoneessa on uusittu varsinkin se johtonippu joka kulkee koneen takaa. Myös alkuperäisen moottorin venttiilikoppasta on maalit palaneet ja öljykorkki on vain sellainen sulanut möykkyjanzamar kirjoitti:No joo,sille ryypylle on oma anturi jossain apparin puolella kai..
ei varmasti toimi oikein jos on tuollaisesta paikasta rosvottu
Sierra käy kolmella kylmänä!
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Re: Sierra käy kolmella kylmänä!
Terve
Tuli tuossa hommattua toinen fiesta 1.4 kaasarilla ja samanlaisia ongelmia on mulla nyt kesällä, kun sierrakaverilla talvella.
Eli käy ryyppypäällä hienosti idlailee aina 2500-1000rpm hienosti riipuen siis ryypyn asennosta. No kun otan ryypyn pois ja moottori on lämmennyt niin kierrokset laskee 500 tietämille ja sammuu jos ei pumppaa kaasua. Antaa enemmän kenkää ja huudattelee konetta niin tuntuu toimivan OK, mutta tyhjäkäynti siis uupuu täysin. Ilmanputsari on puhdistettu ja tulpatkaan ei vielä pahoilta näyttäneet.
Missä on vika? ja mitä suosittelette tarkistamaan ennen kuin lähtee koko kaasaria purkamaan autosta irti.
Tuli tuossa hommattua toinen fiesta 1.4 kaasarilla ja samanlaisia ongelmia on mulla nyt kesällä, kun sierrakaverilla talvella.
Eli käy ryyppypäällä hienosti idlailee aina 2500-1000rpm hienosti riipuen siis ryypyn asennosta. No kun otan ryypyn pois ja moottori on lämmennyt niin kierrokset laskee 500 tietämille ja sammuu jos ei pumppaa kaasua. Antaa enemmän kenkää ja huudattelee konetta niin tuntuu toimivan OK, mutta tyhjäkäynti siis uupuu täysin. Ilmanputsari on puhdistettu ja tulpatkaan ei vielä pahoilta näyttäneet.
Missä on vika? ja mitä suosittelette tarkistamaan ennen kuin lähtee koko kaasaria purkamaan autosta irti.
Sierra 2.0i S '86, Sierra 1.6 Sx '87
Fiesta Mk3 '89
Fiesta Mk3 '89
Re: Sierra käy kolmella kylmänä!
Tarkista aluksi ettei ole ilmavuotoja. Sitten voit säätää kaasuttimen uudelleen:Gona kirjoitti:Terve
Tuli tuossa hommattua toinen fiesta 1.4 kaasarilla ja samanlaisia ongelmia on mulla nyt kesällä, kun sierrakaverilla talvella.
Eli käy ryyppypäällä hienosti idlailee aina 2500-1000rpm hienosti riipuen siis ryypyn asennosta. No kun otan ryypyn pois ja moottori on lämmennyt niin kierrokset laskee 500 tietämille ja sammuu jos ei pumppaa kaasua. Antaa enemmän kenkää ja huudattelee konetta niin tuntuu toimivan OK, mutta tyhjäkäynti siis uupuu täysin. Ilmanputsari on puhdistettu ja tulpatkaan ei vielä pahoilta näyttäneet.
Missä on vika? ja mitä suosittelette tarkistamaan ennen kuin lähtee koko kaasaria purkamaan autosta irti.
-Käytä moottori lämpimäksi.
-Kierrä kaasuttimen tyhjäkäynnin seosruuvi kiinni (siten että se juuri ja juuri menee pohjaan, älä käytä voimaa!). Avaa noin 1-1.5 kierrosta.
-Säädä tyhjäkäynnin nopeusruuvia (säätää kaasuläppää). Kierrä auki siihen asti ettei se kosketa kaasuläpän mekanismia eli välys tasan nolla. Kierrä kiinni 1 kierros jolloin kaasuläppä avautuu hieman.
-Käynnistä moottori. jos ei käy tyhjäkäyntiä, kierrä nopeusruuvia kiinni kunnes tyhjäkäynti on 800-900rpm
-Säädä seosruuvia auki. Tällä haetaan mahdollisimman tasainen tyhjäkäynti. Jos kierrosluku nousee liikaa, korjaa nopeusruuvilla ja säädä seosruuvia taas siten että kone käy mahdollisimman tasaisesti mahdollisimman laihalla seoksella. Eli kun sitä seosruuvia säätelet niin siitä löytyy noin 1 kierroksen kokoinen alue jossa käy nätisti, niin säädä se mieluummin sinne laihemmalle puolelle eli kiinnipäin.
Sellaset perusohjeet. Tällä menetelmällä säätämällä on menny jokainen autoni päästöistä läpi heittämäl
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: Sierra käy kolmella kylmänä!
Tuota, minkäköhän vuoden Fiesta ja millä kaasarilla, se tieto auttaa, että löytää oikeat ruuvit, tuolla kuvia Escojen kaasareista: http://www.siipicossu.com/manuaaleja/0686-04a.pdf
Mutta vaikka sen tyhjäkäynnin noilla hyvillä ohjeilla saiskin kohalleen hakisin ennen katsastusta päästölapun jostain, jossa ne ruuvaa ne säädöt oikein pakokaasutesterin avulla ja pistää päästölapun kouraan, Sierraan se makso viimeksi 32 €, siis ja jos on kohallaan valmiiksi, 18 € 8)
Ai niin, eihän siinä vaan ole se imuilman esilämmitys päällä kesälläkin, tappokohan sekin joutokäynnin vai päinvastoin, kuumat ilmat tulis pakosarjalta...
Mutta vaikka sen tyhjäkäynnin noilla hyvillä ohjeilla saiskin kohalleen hakisin ennen katsastusta päästölapun jostain, jossa ne ruuvaa ne säädöt oikein pakokaasutesterin avulla ja pistää päästölapun kouraan, Sierraan se makso viimeksi 32 €, siis ja jos on kohallaan valmiiksi, 18 € 8)
Ai niin, eihän siinä vaan ole se imuilman esilämmitys päällä kesälläkin, tappokohan sekin joutokäynnin vai päinvastoin, kuumat ilmat tulis pakosarjalta...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Sierra käy kolmella kylmänä!
Veikkaisin ilmavuotoa tai roskaa tyhjäkäynti suuttimessa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierra käy kolmella kylmänä!
Mä olen aina säätäny kaasarin noilla perusohjeilla ja käynyt sen jälkeen hakemassa päästölapun 10eurolla. Ei ole tarvinnut säätää siellä enää.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: Sierra käy kolmella kylmänä!
Täällä kun nyt puhutaan Fiestoista ja Sierroista, niin lainaanpa topiccia omaan käyttöön... Vaihdoin tuossa iltapäivällä juuri uuden karhean vesipumpun ohc:n päätyyn, ja ennen koekäyttämisiä kiinnostaa tietää tästä vesipumpun ilmaamisesta ja siitä onko se tarpeen? Eikö neste kulkeudu samalla lailla pumpuun normaalia reittiä, eli paisuntasäiliön kautta? Näkemyksiä..
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierra käy kolmella kylmänä!
Kiitoksia hyvistä vastauksista!
Kumminkin tein tuossa pientä perusputsailuja kaasarin ollessa autossa kiinni kun kurkut oli aika paskaset. Nyt tuon operaation jälkeen antaessa enemmän kierroksia vaikka 4500 ja antaa laskea niin enää harvoin kierrokset laskee 500 tietämille, välillä kyllä. Suuttimet ajattelin paineilmalla vetästä ja jos auttaisi mitään asiaan.
Auto siis ei ole kilvissä joten mitään päästöhommia ei kiinnosta säätää, kuhan toimii:)
Ja auto on 1.4 sillä webberin 2-kurkkusella.
Kumminkin tein tuossa pientä perusputsailuja kaasarin ollessa autossa kiinni kun kurkut oli aika paskaset. Nyt tuon operaation jälkeen antaessa enemmän kierroksia vaikka 4500 ja antaa laskea niin enää harvoin kierrokset laskee 500 tietämille, välillä kyllä. Suuttimet ajattelin paineilmalla vetästä ja jos auttaisi mitään asiaan.
Auto siis ei ole kilvissä joten mitään päästöhommia ei kiinnosta säätää, kuhan toimii:)
Ja auto on 1.4 sillä webberin 2-kurkkusella.
Sierra 2.0i S '86, Sierra 1.6 Sx '87
Fiesta Mk3 '89
Fiesta Mk3 '89
Re: Sierra käy kolmella kylmänä!
venttiilit kannattaa myös joskus säätää.
Re: Sierra käy kolmella kylmänä!
Ei siellä mitään tarvii ilmailla, niinkun oot varmaan jo huomannu, nestettä paisariin, niin paljon ku menee, käyntiin, lisäystä ja tarkistus jonkun ajan/ ajon kuluttua...duckworth kirjoitti:Täällä kun nyt puhutaan Fiestoista ja Sierroista, niin lainaanpa topiccia omaan käyttöön... Vaihdoin tuossa iltapäivällä juuri uuden karhean vesipumpun ohc:n päätyyn, ja ennen koekäyttämisiä kiinnostaa tietää tästä vesipumpun ilmaamisesta ja siitä onko se tarpeen? Eikö neste kulkeudu samalla lailla pumpuun normaalia reittiä, eli paisuntasäiliön kautta? Näkemyksiä..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
Re: Sierra käy kolmella kylmänä!
Heh, tähän vois vetästä vitsinkin, kaveri lohkas kuorma-auton jarruja säätäessä, että josko siellä on ilmaa jarruissa.
Re: Sierra käy kolmella kylmänä!
Termari kotelos on se tulpattu letkunpaikka, sen avaat kun kaadat nestettä niin menee ainakin nopeammin, eikä pakosta tarvi lisäilläkkään enää.duckworth kirjoitti:Täällä kun nyt puhutaan Fiestoista ja Sierroista, niin lainaanpa topiccia omaan käyttöön... Vaihdoin tuossa iltapäivällä juuri uuden karhean vesipumpun ohc:n päätyyn, ja ennen koekäyttämisiä kiinnostaa tietää tästä vesipumpun ilmaamisesta ja siitä onko se tarpeen? Eikö neste kulkeudu samalla lailla pumpuun normaalia reittiä, eli paisuntasäiliön kautta? Näkemyksiä..
Toivottavasti oli edes muutama kiloxtaaviankka kirjoitti: Heh, tähän vois vetästä vitsinkin, kaveri lohkas kuorma-auton jarruja säätäessä, että josko siellä on ilmaa jarruissa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierra käy kolmella kylmänä!
Noniin elikkä apua kaivataan edelleen.
Koitin noita tonskulusen antamia ohjeita ja kyllä se tuntui vähän paremmin käyvän. No kumminkin kun parin päivän jälkeen käynnistin ja otin ryypyn pois niin sama ongelma jatkui. Kaasua saa pumpata, että pysyy käynnissä. Koitin vähän ajaakin autolla, mutta pakko pitää ryyppyä päällä. Ne pitkät ruuvisuuttimet kurkkujen välissä on vielä ainakin puhdistamatta kun millään en ole niitä saannut sieltä rakosesta kunnolla pois.
Koitin noita tonskulusen antamia ohjeita ja kyllä se tuntui vähän paremmin käyvän. No kumminkin kun parin päivän jälkeen käynnistin ja otin ryypyn pois niin sama ongelma jatkui. Kaasua saa pumpata, että pysyy käynnissä. Koitin vähän ajaakin autolla, mutta pakko pitää ryyppyä päällä. Ne pitkät ruuvisuuttimet kurkkujen välissä on vielä ainakin puhdistamatta kun millään en ole niitä saannut sieltä rakosesta kunnolla pois.
Sierra 2.0i S '86, Sierra 1.6 Sx '87
Fiesta Mk3 '89
Fiesta Mk3 '89