Sierra käy kolmella kylmänä!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Sierra käy kolmella kylmänä!

Viesti Kirjoittaja jucca »

Auto on 2.0 OCH kaasari -88.

Mikä on vikana kun käy aina kylmänä kolmella? Lämpimänä toimii normaalisti.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Vanhat sytkän osat?
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Viesti Kirjoittaja jucca »

Tulpat, johdot, jakajan kansi ja pyörijä vaihdettu vähän aikaa sitten.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Toimiikos ryyppy ja onko kaasari ja imusarja tiiviisti kiinni?
ei sieltä mitään junia t...
Jukka T
Viestit: 115
Liittynyt: 16 Tammi 2007 12:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Asennettu huonosti/huonoja osia.
Tarkista vielä kerran.
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Viesti Kirjoittaja jucca »

Ryyppy toimi kun viimeksi tarkistin.
Kummallisinta on kun kylmänä laittaa käyntiin niin ensin käy 5 sekuntia kaikilla, sitten alkaa käydä kolmella! Muutaman minuutin kuluttua käy taas kaikilla.
Kaasari on kunnolla kiinni, imusarjaa en ole koskaan irroittanut. Pitääpä vaihtaa tiiviste kunhan kerkeän.
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Oletko varma että käy kolmella, testannut jotenkin esim. ottamalla tulpanjohtoja irti? Meinaan kyllä tuo munkin 1.6:nen sierra käynnistyksen jälkeen alkaa näillä keleillä röpöttelemään ja yskimään kun automaatti ryyppy tuntuu olevan vähän liikaa päällä ->mustaa savua lykkää putkesta.. Vähän kun antaa varovasti kierroksia niin alkaa käydä paljon paremmin :wink:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

ettei vaan nyt olis kevennin kalvo rikki, silloin ei käy kunnolla kylmänä ja lykkää mustaa
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
Focus_2.0
Viestit: 737
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Samaa tekee itselläkin Sierra. Tosin on -85 mutta samalla koneella. Käynnistyy mainiosti mutta hetken kuluttua alkaa käydä röpöttämällä. Hetken kun antaa käydä niin käynti tasaantuu. Itse kanssa ihmetellyt mistä johtuu mutta eipä tuo haittaa kun muuten pelittää vaikka lähtee heti ajamaan. Veikkaisin että liittyy jotenkin tuohon automaattiryyppyyn. Itselläni tekee vielä sitä, että ei lähde käymään jos käyttää lohkolämppäriä. Epäilen, että ryyppy päällä vaikka ei tarvitsis olla.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

evolution kirjoitti:ettei vaan nyt olis kevennin kalvo rikki, silloin ei käy kunnolla kylmänä ja lykkää mustaa
Kevenninkalvo? Aivan uusi sana mulle, tosin en ole kuin vanhojen kadettien kaasareiden sielunelämään tutustunut. Onko tuosta rikkinäisestä kalvosta sitten kenties muuta haittaa kuin nuo kylmäkäynti ongelmat?
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

Taitaa olla toi käynnissä pysyminen sierrojen ongelma näin talvisin itelläni on kaasari huollettu ja putsattu ym mut silti se ei oikeen jaksa toi automaatti ryyppy toimii mut sit ku jaksoi laittaa manuaaliseksi ni johan toimi heti paremmin..Suosittelen teillekin niin ei tarvii pumppailla kaasua :lol:

Ja eiköhän se vaikuta se kalvo vähän muuhunkin,,Luulisin ainakin jos näin maalaisjärjellä ajattelee...Viisaammat tarkentakoon
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

ryypyn kevennin kalvo vetää ryyppyläppää auki jolloin kone käy isommilla kierroksilla ja ei savuta koska saa ilmaa. ja kun kalvo on rikki niin imee sitä kautta myös bensaa läpi

kuluttaa jonkin verran, tuhoaa tulpat, lykkää bensat öljyjen joukkoon(voitelukyky katoaa), ei kulje kylmänä, eiköhän noita tossa jo ollutkin noita haittoja.
Taitaa olla toi käynnissä pysyminen sierrojen ongelma näin talvisin itelläni on kaasari huollettu ja putsattu ym mut silti se ei oikeen jaksa toi automaatti ryyppy toimii mut sit ku jaksoi laittaa manuaaliseksi ni johan toimi heti paremmin..Suosittelen teillekin niin ei tarvii pumppailla kaasua Laughing
automaattiryypyn akselin muovi hela hirttää jota läheskään kaikki ei tiedä korjata vaikka kaasari on pöydällä :wink:
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Viesti Kirjoittaja jucca »

Tutkin tänään tuota ryyppyä, ja huomasin että ryyppyläppä ei aukea tarpeeksi. Toimii paremmin kun sormella raottaa läppää. Pitää katsoa onko tuo kevenninkalvo rikki. Bensa ainakin haisee voimakkaasti kylmänä käytellessä.
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mikä kevenninkalvo...se on se automaattiryypyn jousi, mikä sitä ryyppyläppää keinuttaa...kun ryyppy on kiinni(pois päältä), niin läppä on pystyssä(auki) kone lämpimänä....kannattaa pistää hakuun sana automaattiryyppy... :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

Mikä kevenninkalvo...se on se automaattiryypyn jousi, mikä sitä ryyppyläppää keinuttaa...kun ryyppy on kiinni(pois päältä), niin läppä on pystyssä(auki) kone lämpimänä....kannattaa pistää hakuun sana automaattiryyppy... Rolling Eyes
mitä mahdoin selvittää tuossa ylempänä

mahtaisko olla jotain tämän tapaista:
ryypyn kevennin kalvo vetää ryyppyläppää auki jolloin kone käy isommilla kierroksilla ja ei savuta koska saa ilmaa. ja kun kalvo on rikki niin imee sitä kautta myös bensaa läpi
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Mullakin on joku Sierrasta otettu kaasari Taunuksessa
ja siitä lähti koko ryyppykoneisto heti pois :)
Sen mitä kestää lämmetä voi jarrutella vasemmallakin jalalla ja oikea pysyy koko ajan kaasulla. Tosin kun on tuo tolppa-paikka ei oo sitäkään huolta,sen kun ajelee menemään.
Yksinkertaisuus on valttia :wink:
(Tai sitten liian vaikeeta mulle..heh.)
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Täytyypä avata se kaasari ja tutkia sitä kalvoa jonakin päivänä, jos vaikka pienentäisi vähän kulutustakin sitten samalla..
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Viesti Kirjoittaja jucca »

Avasin tänään kaasarin..
Eipä ollut kalvo rikki. jostain syystä ei vain aukea tarpeeksi. Alipaine tulee kalvolle niinkuin pitääkin, eikä ota rajoitinruuviinkaan. Ei vain aukea.. Pitää yrittää jotain säätää..
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

se ryyppykello on säädettävä (se musta mötikkä kaasarin kyljessä)
ootko sitä katellu?
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Viesti Kirjoittaja jucca »

Jep yritän säätää siitä kohdalleen, katsotaan saanko toimimaan..
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

jaska74 kirjoitti:se ryyppykello on säädettävä (se musta mötikkä kaasarin kyljessä)
ootko sitä katellu?
Kuinka muuten muilla tulee siihen mustaan "mötikkään" se sähköjohto, kun mulla on joku tehnyt itse sen johdon "kevi" johdosta ja se on liitetty rosvoliittimellä puolalta lähtevään vihreään piuhaan.. Toimiiko tuo oikein tuolla tavalla? Ei jaksa millään muistaa kuinka tuo kuuluu mennä kun pari vuotta on mennyt kun oli viimeksi kaasari riesa pihassa.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Focus_2.0
Viestit: 737
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Omassa 2.0 oharissa tulee ryypylle 7v jännite laturilta.
Täytyy myös tarkistaa tuo läpän asento kun pistää koneen kylmänä käymään. Tosin jokunen aika sitten vaihdettiin koko automaattiryyppy systeemi mutta ei oikein vaikuttanut kylmäkäyntiin. Mulla ei ainakaan haise bensa kun tuntuu et käy vajaalla.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

onko se jousi siellä sisällä ehjä?
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Viesti Kirjoittaja jucca »

Nyt toimii vähän paremmin kun säädin ryyppykelloa. Kestää käynnissä kylmänäkin :lol:
tomipee
Viestit: 115
Liittynyt: 04 Helmi 2007 20:43

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Mulla taas 2.0doch kaasari, kylmänä kun käynnistää tarvii pitää kokoajan kytkin pohjassa, jos laitat vapaalle se sammuu, tosin vapaallakin pysyy jos pumppaa kaasua
Sierra
Vastaa Viestiin