Sierra käy kolmella kylmänä!
Sierra käy kolmella kylmänä!
Auto on 2.0 OCH kaasari -88.
Mikä on vikana kun käy aina kylmänä kolmella? Lämpimänä toimii normaalisti.
Mikä on vikana kun käy aina kylmänä kolmella? Lämpimänä toimii normaalisti.
Ryyppy toimi kun viimeksi tarkistin.
Kummallisinta on kun kylmänä laittaa käyntiin niin ensin käy 5 sekuntia kaikilla, sitten alkaa käydä kolmella! Muutaman minuutin kuluttua käy taas kaikilla.
Kaasari on kunnolla kiinni, imusarjaa en ole koskaan irroittanut. Pitääpä vaihtaa tiiviste kunhan kerkeän.
Kummallisinta on kun kylmänä laittaa käyntiin niin ensin käy 5 sekuntia kaikilla, sitten alkaa käydä kolmella! Muutaman minuutin kuluttua käy taas kaikilla.
Kaasari on kunnolla kiinni, imusarjaa en ole koskaan irroittanut. Pitääpä vaihtaa tiiviste kunhan kerkeän.
Oletko varma että käy kolmella, testannut jotenkin esim. ottamalla tulpanjohtoja irti? Meinaan kyllä tuo munkin 1.6:nen sierra käynnistyksen jälkeen alkaa näillä keleillä röpöttelemään ja yskimään kun automaatti ryyppy tuntuu olevan vähän liikaa päällä ->mustaa savua lykkää putkesta.. Vähän kun antaa varovasti kierroksia niin alkaa käydä paljon paremmin
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Samaa tekee itselläkin Sierra. Tosin on -85 mutta samalla koneella. Käynnistyy mainiosti mutta hetken kuluttua alkaa käydä röpöttämällä. Hetken kun antaa käydä niin käynti tasaantuu. Itse kanssa ihmetellyt mistä johtuu mutta eipä tuo haittaa kun muuten pelittää vaikka lähtee heti ajamaan. Veikkaisin että liittyy jotenkin tuohon automaattiryyppyyn. Itselläni tekee vielä sitä, että ei lähde käymään jos käyttää lohkolämppäriä. Epäilen, että ryyppy päällä vaikka ei tarvitsis olla.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Kevenninkalvo? Aivan uusi sana mulle, tosin en ole kuin vanhojen kadettien kaasareiden sielunelämään tutustunut. Onko tuosta rikkinäisestä kalvosta sitten kenties muuta haittaa kuin nuo kylmäkäynti ongelmat?evolution kirjoitti:ettei vaan nyt olis kevennin kalvo rikki, silloin ei käy kunnolla kylmänä ja lykkää mustaa
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
Taitaa olla toi käynnissä pysyminen sierrojen ongelma näin talvisin itelläni on kaasari huollettu ja putsattu ym mut silti se ei oikeen jaksa toi automaatti ryyppy toimii mut sit ku jaksoi laittaa manuaaliseksi ni johan toimi heti paremmin..Suosittelen teillekin niin ei tarvii pumppailla kaasua
Ja eiköhän se vaikuta se kalvo vähän muuhunkin,,Luulisin ainakin jos näin maalaisjärjellä ajattelee...Viisaammat tarkentakoon
Ja eiköhän se vaikuta se kalvo vähän muuhunkin,,Luulisin ainakin jos näin maalaisjärjellä ajattelee...Viisaammat tarkentakoon
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
ryypyn kevennin kalvo vetää ryyppyläppää auki jolloin kone käy isommilla kierroksilla ja ei savuta koska saa ilmaa. ja kun kalvo on rikki niin imee sitä kautta myös bensaa läpi
kuluttaa jonkin verran, tuhoaa tulpat, lykkää bensat öljyjen joukkoon(voitelukyky katoaa), ei kulje kylmänä, eiköhän noita tossa jo ollutkin noita haittoja.
kuluttaa jonkin verran, tuhoaa tulpat, lykkää bensat öljyjen joukkoon(voitelukyky katoaa), ei kulje kylmänä, eiköhän noita tossa jo ollutkin noita haittoja.
automaattiryypyn akselin muovi hela hirttää jota läheskään kaikki ei tiedä korjata vaikka kaasari on pöydälläTaitaa olla toi käynnissä pysyminen sierrojen ongelma näin talvisin itelläni on kaasari huollettu ja putsattu ym mut silti se ei oikeen jaksa toi automaatti ryyppy toimii mut sit ku jaksoi laittaa manuaaliseksi ni johan toimi heti paremmin..Suosittelen teillekin niin ei tarvii pumppailla kaasua Laughing
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
mitä mahdoin selvittää tuossa ylempänäMikä kevenninkalvo...se on se automaattiryypyn jousi, mikä sitä ryyppyläppää keinuttaa...kun ryyppy on kiinni(pois päältä), niin läppä on pystyssä(auki) kone lämpimänä....kannattaa pistää hakuun sana automaattiryyppy... Rolling Eyes
mahtaisko olla jotain tämän tapaista:
ryypyn kevennin kalvo vetää ryyppyläppää auki jolloin kone käy isommilla kierroksilla ja ei savuta koska saa ilmaa. ja kun kalvo on rikki niin imee sitä kautta myös bensaa läpi
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
Mullakin on joku Sierrasta otettu kaasari Taunuksessa
ja siitä lähti koko ryyppykoneisto heti pois
Sen mitä kestää lämmetä voi jarrutella vasemmallakin jalalla ja oikea pysyy koko ajan kaasulla. Tosin kun on tuo tolppa-paikka ei oo sitäkään huolta,sen kun ajelee menemään.
Yksinkertaisuus on valttia
(Tai sitten liian vaikeeta mulle..heh.)
ja siitä lähti koko ryyppykoneisto heti pois
Sen mitä kestää lämmetä voi jarrutella vasemmallakin jalalla ja oikea pysyy koko ajan kaasulla. Tosin kun on tuo tolppa-paikka ei oo sitäkään huolta,sen kun ajelee menemään.
Yksinkertaisuus on valttia
(Tai sitten liian vaikeeta mulle..heh.)
ei sieltä mitään junia t...
Täytyypä avata se kaasari ja tutkia sitä kalvoa jonakin päivänä, jos vaikka pienentäisi vähän kulutustakin sitten samalla..
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Kuinka muuten muilla tulee siihen mustaan "mötikkään" se sähköjohto, kun mulla on joku tehnyt itse sen johdon "kevi" johdosta ja se on liitetty rosvoliittimellä puolalta lähtevään vihreään piuhaan.. Toimiiko tuo oikein tuolla tavalla? Ei jaksa millään muistaa kuinka tuo kuuluu mennä kun pari vuotta on mennyt kun oli viimeksi kaasari riesa pihassa.jaska74 kirjoitti:se ryyppykello on säädettävä (se musta mötikkä kaasarin kyljessä)
ootko sitä katellu?
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Omassa 2.0 oharissa tulee ryypylle 7v jännite laturilta.
Täytyy myös tarkistaa tuo läpän asento kun pistää koneen kylmänä käymään. Tosin jokunen aika sitten vaihdettiin koko automaattiryyppy systeemi mutta ei oikein vaikuttanut kylmäkäyntiin. Mulla ei ainakaan haise bensa kun tuntuu et käy vajaalla.
Täytyy myös tarkistaa tuo läpän asento kun pistää koneen kylmänä käymään. Tosin jokunen aika sitten vaihdettiin koko automaattiryyppy systeemi mutta ei oikein vaikuttanut kylmäkäyntiin. Mulla ei ainakaan haise bensa kun tuntuu et käy vajaalla.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85