Sivu 1/1
esco sammu! stna!
Lähetetty: 02 Joulu 2006 18:04
Kirjoittaja Pappa- igor
-92 1.8 esco teki tänään tenän, ajettiin yhteen soittoon noin 100km, pysähdyttiin ja oltiin parkissa n. puoli tuntia. väänsin avaimesta käymään, hyvin lähti, käänsin auton oikeeseen suuntaan ja siihen sitten sammu, eikä millään käymään!!!! Bensapumppu ei pyöri, varmuuskytkytin ei oo lauennut eikä sulake oo kypsyny

mitä teen

yks kaveri epäili sulake/rele rasian pohjaa, voiko rele/pumppu yhtäkkiä kypsyä olis luullu että oireilee vähän ennen hajoamistaan

Lähetetty: 03 Joulu 2006 00:03
Kirjoittaja Monteonisti
Jos pensapumppu ei surahda kun laitat virrat päälle niin kokeile "apuvirralla", vaikka akkulaturilla, jos ei surahda vieläkään niin kait sulakeboxissa hämminkiä? 8)
Lähetetty: 03 Joulu 2006 01:29
Kirjoittaja focusdiesel
Ja voit myös tehdä hätäratkaisun ja vetää esim takavalolta bensapumpulle "apuvirran" jos ei vieläkään surise on bensapumppu potslojo.
Lähetetty: 03 Joulu 2006 18:50
Kirjoittaja Pappa- igor
bensapumpun/mittarin liitin on 5-napainen, mihinkä niistä pitää vetää virta ja mihin maa, etten kärväyttäis pumppua/mittarin anturia

Lähetetty: 06 Joulu 2006 16:57
Kirjoittaja Pappa- igor
otin liittimen irti ja vedin maa/ virta johdon akulta, ei pyöri pumppu ei... minkähänlaisissa hinnois noi escojen pumput on? ja kuinka se vaihdetaan, tarviiko ottaa tankki pois vai sahalla ja saksilla vähän taka penkin alustaa pois....

Lähetetty: 06 Joulu 2006 19:43
Kirjoittaja focusdiesel
Joo kyllä kuullostaa siltä että bensapumppu tuli tiensä päähän. Sen pitäisi lähteä apuvirtaa annettaessa (maa ja syöttövirta) hurisemaan kyllä.
En oo purkanu escortista bensapumppua, mutta focuksessa se menee silleen, että irrotetaan tankki ja sitten siitä päältä se bensapumppu. Näin se meni muistaakseni sierrassakin, että uskoisin escortisssa olevan sama juttu. Ei kannata rälläköidä pohjapeltiin huoltoluukkua kun ei se niin kulutustavaraa ole
Ja pumppujen hintoja motonetistä:
16V-1,6i/1,8i --99 Ruiskupumppu jos imupää11mm/pituus115mm 28-1429 74.00 ???
16V-1,6i/1,8i --99 Ruiskupumppu jos imupää22mm/pituus133mm 28-1501 99.90 ???
Lähetetty: 06 Joulu 2006 20:20
Kirjoittaja wekku
Mulla oli jossain vaiheessa bensanpaineet alakantissa ja epäilin pumpun kuntoa.
Tilasin motonetistä pumpun ja tein peltisaksilla sellaiset mukavan pituiset leikkaukset säteittäin siitä anturin läpivientireijästä ja taivutin ne pois tieltä.
Hyvin pääsi käsiksi siihen korkkiin minkä alla pumppu on.
Letkutkin on pikaliittimillä kiinni.
Tosin tuo eka Motonetin pumppu ei käynyt tuohon mun Escorttiin.
Vika ei kylläkään ollut pumpussa.
Lähetetty: 06 Joulu 2006 21:48
Kirjoittaja focusdiesel
Mun mielestä on vähän tyhmää leikata auton koria että pääsee pumppuu käsiks, ellei ole joku ralliauto jossa täytyy pumppuja vaihdella korkean paineen takia suht usein. Tankin irrotus on suhteellisen helppoa kuitenkin. Auto nosturille jos sellanen on, jos ei niin vaikka ajopukkien päälle (vaikka kakkosnelosesta) ja sitten tankki ois toivottavaa olla suht tyhjä. Ei muutakun kiinnitysremmit ja täyttöputki ja bensalinjat irti ja tankki alas. Siitä sitten spekuloimaan ja takasin sama homma.
Lähetetty: 06 Joulu 2006 23:46
Kirjoittaja wekku
No jokainen tietty tekee miten parhaaksi näkee..
Ite en viittiny ruveta tankkia irroittamaan moisen takia.
Lähetetty: 07 Joulu 2006 05:10
Kirjoittaja <escovainaa>
focusdiesel kirjoitti:Mun mielestä on vähän tyhmää leikata auton koria että pääsee pumppuu käsiks, ellei ole joku ralliauto jossa täytyy pumppuja vaihdella korkean paineen takia suht usein. Tankin irrotus on suhteellisen helppoa kuitenkin. Auto nosturille jos sellanen on, jos ei niin vaikka ajopukkien päälle (vaikka kakkosnelosesta) ja sitten tankki ois toivottavaa olla suht tyhjä. Ei muutakun kiinnitysremmit ja täyttöputki ja bensalinjat irti ja tankki alas. Siitä sitten spekuloimaan ja takasin sama homma.
Otin toissa päivänä tankin irti varaosa escortista (kolaroitu ja purkutuomion saanu vm.-93 rs2k) ja totesin ettei kovin miellytävä operaatio ole. Puolet pulteista katkes ja toisista lähti se vastakappale pyörimään pultin mukana. Ettei se nyt mikään pikkujuttu välttämättä ole.
En kyllä itsekkään lähtisi koria leikkelemään bensapumpun takia.
Lähetetty: 07 Joulu 2006 07:12
Kirjoittaja Pappa- igor
takapenkin alla on jo valmiiksi n.15cm halkaisilla oleva reikä josta pääsee pumpun päälle mutta se paska ei mahdu tulemaan pois sieltä, jos vaan ottais sakset kauniiseen käteen ja leikkais läpee vähän isommaks, kun ei ole monttua/ ilman vetoa ei eskortti osaa noista huoltopukille ja kaiken hyvän lisäks alkaa tulla talvi eikä pääse sisä tiloihin niin kuka s*atana alkaa vesi/räntä/paska sateessa irrottaan tunkin varassa tankkia jonkun vanhan eskortin alta

Lähetetty: 09 Joulu 2006 01:15
Kirjoittaja Monteonisti
Ton ikäisessä ei tosiaan tankin pultit välttämättä aukea ja ehkä "leikkaus" on paras hoitotoimenpide? 8)
Voihan sitä sitten kait paikata pellillä ja koriliimalla?

Lähetetty: 09 Joulu 2006 02:33
Kirjoittaja wekku
No ei sitä tarvii millään paikkailla.
Kääntää vaan lipareet takas ja laittaa korkin päälle..
Helppo ja yksinkertaista.
Lähetetty: 09 Joulu 2006 08:06
Kirjoittaja Pappa- igor
sehän on takapenkin/lattia maton alla eskossa, ja valmiina on aika iso "huolto" reikä, mutta pumppu ei siltä kuiteskaan mahdu tuleen joten tarvii varmaan ottaa pelti sakset kauniiseen käteen

Lähetetty: 09 Joulu 2006 12:47
Kirjoittaja wekku
Pappa- igor kirjoitti:sehän on takapenkin/lattia maton alla eskossa, ja valmiina on aika iso "huolto" reikä, mutta pumppu ei siltä kuiteskaan mahdu tuleen joten tarvii varmaan ottaa pelti sakset kauniiseen käteen

Juu, ota vaan..
Se on helpoin tapa saada pumppu kouraan..
Lähetetty: 26 Joulu 2006 21:49
Kirjoittaja Pappa- igor
vaihdoin pumpun ja esco sykkii taas kuin uutena

eli paskat se mihinkään mene

mutta toimii kuitenkin