Sivu 1/1

Focucuseen lisävalot

Lähetetty: 30 Marras 2006 17:58
Kirjoittaja laapotti
Tere. Onko kellään hyvii vinkkii mite sais kohtalaisen kivuttumasti asennettua hellan FF 200:t 03:n varkku focucsen keulaan.ns. lisävalorauta on hommattu mutta miten sen saa kiinitettyä puskuriin niin ettei valot tärise ajossa.Ja missä on airbäkin anturit ettei poraile reikiä minne sattuu.KIITOS

:?:

Lähetetty: 30 Marras 2006 18:49
Kirjoittaja Aaltonen
Hmm,no yks idea on etsiä sopiva rako puskurista mistä valo raudan saa kulkemaan runkoon,ja runkoon kiinni...

Lähetetty: 30 Marras 2006 19:51
Kirjoittaja tupu
Onko rauta sellanen rekisterikilven alle kuuluva? jos on niin reijistä peltiruuveilla puskuriin, kilpi päälle ja ylätuet maskiin tai maskin läpi runkoon. 8) tuskin ne airbagin anturit puskurissa on, löytyy yleensä ohjaamon puolelta.

Lähetetty: 30 Marras 2006 20:18
Kirjoittaja henu
tupu kirjoitti:löytyy yleensä ohjaamon puolelta.
paitsi fordeissa on monesti/yleisesti siinä etumaskin takana/lukkopellin alla sellanen musta mutikka johon tulee liitin

Lähetetty: 01 Joulu 2006 17:10
Kirjoittaja jaska74
ja muissa autoissa yleensä konehuoneessa runkopalkin etupäissä

Lähetetty: 01 Joulu 2006 19:14
Kirjoittaja 387aor
Onpas oikein asiantuntijat liikkeellä... Tuo henun "etumaskin takana" oli paras läppä pitkään aikaan :lol:

Lähetetty: 05 Joulu 2006 11:11
Kirjoittaja jarkkoo
henu kirjoitti: paitsi fordeissa on monesti/yleisesti siinä etumaskin takana/lukkopellin alla sellanen musta mutikka johon tulee liitin
jaska74 kirjoitti: ja muissa autoissa yleensä konehuoneessa runkopalkin etupäissä
Eiköhän nuo airbagit kuitenkin toimi nykypeleissä ihan kiihtyvyysantureilla, eli tuskinpa siellä runkopalkkien etupäissä tahi maskin takana mitään airbageihin liittyvää on..

Meinaan muuten voi pienessäkin pusussa turhaan lämähtää bägi.

Aihetta sivuten, itsekin olen miettinyt, että miten tommoseen muovikeulaan saisi lisätuikut näppärästi ja tukevasti kiinni, Fiestaan kun vaihdoin polttimoita niin kattelin samalla mutta ei oikein tullu heti mieleen mihin kiinnitellä mitään.

Lähetetty: 05 Joulu 2006 11:55
Kirjoittaja henu
387aor kirjoitti:Onpas oikein asiantuntijat liikkeellä... Tuo henun "etumaskin takana" oli paras läppä pitkään aikaan :lol:
sano mitä sanot mut sellasen vaihtaneena oli kyseinen anturi juurikin sielä suunnalla...mallia en muista mikä oli mut oli kumminkii fordi
jarkkoo kirjoitti: Eiköhän nuo airbagit kuitenkin toimi nykypeleissä ihan kiihtyvyysantureilla,
ja kyllä se oli juurikin tuommonen kiihtyvyyden tunnistava mutikka

Lähetetty: 05 Joulu 2006 15:14
Kirjoittaja focusdiesel
Heh hyviä ideoita kyl tullu :P Ainakin mk1 focuksessa ne kiihtyvyysanturit on runkopalkeissa, ja keskusyksikkö keskikonsolin alla käsijarrukahvan edessä. Eli vaikka jätät puskurit kotiin on airbagit toimintakykyisiä. Huoletta vaan poraamaan siis etupuskuriin jos siltä tuntuu.

Lähetetty: 05 Joulu 2006 15:22
Kirjoittaja glocker
Laitoin itse rekisterikilven alle tulevan lisävaloraudan suoraan siihen etumuoviin kiinni 8 x pulteilla ja taakse laajenevat kumimutterit 8) Ylätuilla varustettuna nämä isohkot Boremanit ainakin valaisevat värinöittä.

Jos ei olisi toiminut niin olisin muokannut sitä aluslevyä ja vetänyt suoraan etupalkkiin kiinni.

Lähetetty: 11 Joulu 2006 16:40
Kirjoittaja TDK
Säästin ja valmistin telineen ite. kilven taa kiinni isoilla iteporautuvilla ja kilpi päälle. Telineessä 4xbosch 225 rallyet, tuet kunnolliset ja kunnolla kiinni eikä taatusti värise. 100w polttimot ja riittävän isot johdot nii johan näki. 8) Ja autohan oli mk2 mondeo.

Lähetetty: 11 Joulu 2006 20:23
Kirjoittaja appelsiini
Minkäslaisia lisävaloja porukoilla täällä on? Itselläni olis nyt lisävalojen osto ajankohtainen. Kaverit suosittelee Hellan tonnisia. Oisko muita varteenotettavia vaihtoehtoja? Ksenonit laittasin mutten raaski, eli jossain siellä 150 euroa/pari -hintaluokassa pyöritään.

Lähetetty: 11 Joulu 2006 22:09
Kirjoittaja jaska74
mulla oli pajerossa tonniset ja ihan kelpo valot, ainakin mutkasilla teillä.

Lähetetty: 12 Joulu 2006 13:06
Kirjoittaja TDK
appelsiini kirjoitti:Minkäslaisia lisävaloja porukoilla täällä on? Itselläni olis nyt lisävalojen osto ajankohtainen. Kaverit suosittelee Hellan tonnisia. Oisko muita varteenotettavia vaihtoehtoja? Ksenonit laittasin mutten raaski, eli jossain siellä 150 euroa/pari -hintaluokassa pyöritään.
Ite ammatti autoilijana suosittelen bosch 225 rallyeitä. Ja vaikka sinisenä ei häiritte sumut eikä sateet.

Lähetetty: 14 Joulu 2006 12:18
Kirjoittaja Omppu
Hyvin sanottu tuossa ylhäällä. Itsellä keulalla nuo 225 rallyet 100w kynttilöillä ja hyvin näkee.

Lähetetty: 14 Joulu 2006 13:35
Kirjoittaja suklaa-auto
Hellan 3000 on hyvät. iteltäki löytyy mutta on jääny kaappiin pölyyntymään, pitää yrittää tänä talvena saada ne tohon mondeoon kiinni, kun omilla valoilla ei näe mihkään.

Lähetetty: 16 Joulu 2006 18:21
Kirjoittaja ktm
Escon keulalla on istuneet monta vuotta hellan 3000 100 wattisilla polttimoilla.

Lähetetty: 25 Joulu 2006 21:40
Kirjoittaja Artisokka
glocker kirjoitti:Laitoin itse rekisterikilven alle tulevan lisävaloraudan suoraan siihen etumuoviin kiinni 8 x pulteilla ja taakse laajenevat kumimutterit 8) Ylätuilla varustettuna nämä isohkot Boremanit ainakin valaisevat värinöittä.

Jos ei olisi toiminut niin olisin muokannut sitä aluslevyä ja vetänyt suoraan etupalkkiin kiinni.
Mistä noita laajenevia muttereita saa ja onko ne myynnissä tolla nimellä?

Lähetetty: 25 Joulu 2006 21:58
Kirjoittaja timberhofman
jos niitä muovisii tarkotat ni melkee mistä vaan varaosaliikkeestä löytyy... :wink:

Lähetetty: 25 Joulu 2006 23:15
Kirjoittaja glocker
Artisokka kirjoitti: Mistä noita laajenevia muttereita saa ja onko ne myynnissä tolla nimellä?
Ihan pultteja ja muttereita myyvästä liikkeestä, kumimuttereita jos kysyy :)
Kuva

Siihen vielä ylätuet, niin avot.

Kuvat foorumille vain linkkeinä -ylläpito-

Lähetetty: 29 Joulu 2006 16:29
Kirjoittaja Artisokka
Kumimutterit hankin ja olipas nätti pistää rekisterikilven taa tuleva rauta paikoilleen :D tukevan oloinen on ja aika näyttää laitanko ylätukia lampuille. Melkein 12 tuntia sain kulumaan hellan ff 300 asentaessa, mut en pitänyt kiirettä ja tinailin kaikki liittimet johtoihin. 8) Ainoan päänvaivan aiheutti katkaisijalle tulevien johtojen läpiviennit :? Loppujenlopuksi vedin piuhat samaa reittiä mitä oli lämppärin sisäpistokkeelle vedetty eli oikealta puolen puotin muovisen sisälokarin irti ja sieltä ensin konehuoneesta ulos ja sitten kopin puolelle :shock: no paikoillaan ovat ja hyvältä vaikuttaa, vieläku pistää suuntaukset kunnolla kohilleen.
Niin ja auto siis tuo mondeo