Tehot kateissa Sierrasta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kinkero
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Marras 2006 23:26

Tehot kateissa Sierrasta

Viesti Kirjoittaja kinkero »

Kyseessä siis -86 iS-Sierra. Ei väännä eikä kulje niinkuin pitäisi. Jos haluaa jotenki kiihtymään, joutuu kierrättämään punaiselle asti. Puristuspaineet tarkastettu: n. 16 baria joka pytyssä. Eli ei vikaa niissä. Kaikki mahdolliset paikat ilmavuodoille tarkistettu, bensan- ja ilmansuodattimet vaihdettu ja sytytys tarkistettu. Epäilin bensanpaineensäädintä, mutta uutta ei meinannut löytyä mistään, tai jos löyty niin maksoi miljoonia. Eli ei kauheasti kysyntää sille osalle, mikä taas tarkoittaisi ettei sellainen kauhean helposti mene rikki... :?
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: Tehot kateissa Sierrasta

Viesti Kirjoittaja henu »

kinkero kirjoitti:Kyseessä siis -86 iS-Sierra. Ei väännä eikä kulje niinkuin pitäisi. Jos haluaa jotenki kiihtymään, joutuu kierrättämään punaiselle asti. Puristuspaineet tarkastettu: n. 16 baria joka pytyssä. Eli ei vikaa niissä. Kaikki mahdolliset paikat ilmavuodoille tarkistettu, bensan- ja ilmansuodattimet vaihdettu ja sytytys tarkistettu. Epäilin bensanpaineensäädintä, mutta uutta ei meinannut löytyä mistään, tai jos löyty niin maksoi miljoonia. Eli ei kauheasti kysyntää sille osalle, mikä taas tarkoittaisi ettei sellainen kauhean helposti mene rikki... :?
ettei jako oli hypänny :?
kinkero
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Marras 2006 23:26

Viesti Kirjoittaja kinkero »

Hmmm... Mut jos se ois hypänny, ni eiks ne puristukset ois sillo menny perseelleen...?
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

kinkero kirjoitti:Hmmm... Mut jos se ois hypänny, ni eiks ne puristukset ois sillo menny perseelleen...?
jaa a...en oo iha varma mut jos yhen hampaan on vinos ni tuskin toimii mut voihan siel viel puristuksii olla
Kujala
Viestit: 56
Liittynyt: 10 Huhti 2006 16:17

Viesti Kirjoittaja Kujala »

Mulla oli jako hypänny 2 hammasta ja silti löyty puristuksia ja pystyi jopa ajamaankin, mutta tehot tosiaan oli hukassa.
Eli jako kannattaa tarkistaa
kinkero
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Marras 2006 23:26

Viesti Kirjoittaja kinkero »

Miten ne kohdistukset tarkastetaan sieltä kampiakselin päästä, kun se on nii vaikeassa paikassa? Pitääkö ottaa etumaski ja syyläri pois että näkee?
Ne puristukset oli vissii vielä paremmat ku pitäis: ohjekirjas luki et ne on 11-13 baria, mut mulla oli jokasessa noin 16 baria... :shock:
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

kammen merkin näkee samasta paikkaa mistä sytytyksenkin. siivapyörän viimeinen merkki (syvin) siihen piikkiin, pyörimis suuntaan katsottaessa.
2.9i
Feel The Difference.
kinkero
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Marras 2006 23:26

Viesti Kirjoittaja kinkero »

Niin niin, mutta mitä kaikkea pitää purkaa, että pääsee sinne käsiksi? Sinne kun ei oikein yläpuolelta näe...
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

kinkero kirjoitti:Niin niin, mutta mitä kaikkea pitää purkaa, että pääsee sinne käsiksi? Sinne kun ei oikein yläpuolelta näe...
näkee näkee...lohkosta sojottaa sellanen valu tappi ni se siihen hihnapyörän paksuimman viivan kohalle
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

kinkero kirjoitti:Niin niin, mutta mitä kaikkea pitää purkaa, että pääsee sinne käsiksi? Sinne kun ei oikein yläpuolelta näe...
Laturin puolelta , kun katsoo alaviistoon, näkyy tappi noin kello 10;ssä. Eikä tarvi purkaa muuta kuin jakopään koppa (Tuskin se kuitenkaan enää paikallaan onkaan...) ja virranjakajan kansi.
2.9i
Feel The Difference.
jylpertiina
Viestit: 38
Liittynyt: 28 Kesä 2005 01:25

Re: Tehot kateissa Sierrasta

Viesti Kirjoittaja jylpertiina »

kinkero kirjoitti:Kyseessä siis -86 iS-Sierra. Ei väännä eikä kulje niinkuin pitäisi. Jos haluaa jotenki kiihtymään, joutuu kierrättämään punaiselle asti. Puristuspaineet tarkastettu: n. 16 baria joka pytyssä. Eli ei vikaa niissä. Kaikki mahdolliset paikat ilmavuodoille tarkistettu, bensan- ja ilmansuodattimet vaihdettu ja sytytys tarkistettu. Epäilin bensanpaineensäädintä, mutta uutta ei meinannut löytyä mistään, tai jos löyty niin maksoi miljoonia. Eli ei kauheasti kysyntää sille osalle, mikä taas tarkoittaisi ettei sellainen kauhean helposti mene rikki... :?
en epäile mutta kysyn silti millä olet ajanut ennen sillä nämähän eivät ole raketteja:)
kinkero
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Marras 2006 23:26

Viesti Kirjoittaja kinkero »

1.4l escortilla. Voin sanoo, et nykyinen sierra jäis sille helposti.
kinkero
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Marras 2006 23:26

Viesti Kirjoittaja kinkero »

Vika löytykin sähköpuolelta. Ei ladannut tarpeeksi, koska laturissa liian huono maadoitus. Sai siis kaiketi liian kylmää kipinää eikä polttanut kunnolla. Nyt kulkee eikä kuluta paljoa enää. :?
Vastaa Viestiin