Onko kellään kokemuksia:
Mondeo 1.8 i -01, tyhjäkäynnillä päästöarvot Ok, mutta kierroksilla pomppaa rajusti: CO 5,61, HC 769, Lambda 0,81, CO2 10,8, O2 0
lisäksi pölläyttää kierroksilla mahtavat savut putkesta, tyhjäkäynnillä ei savuta
Ohivuotomittaus ok, huohotusta ei havaittu, happitunnistimet testattu, ovat kunnossa, samoin ilmeisesti katti, koska tyhjäkäynnillä arvot hyvät.
Vaihdoin ilmanputsarin ja tulpat ja hokasin että mäntien päät ovat karstaiset ja öljyiset, siis kaikki sylinterit. Mistä öljy sinne pääsee? Onko sittenkin jonkinmoinen huohotusvika? Pajalla sanoivat törmänneensä tämä tyyppiseen eka kertaa.
Mondeon päästöt pilvissä, savuttaa
Samaa ongelmaa on ollut joka katsastuksessa tuon vm. -01 Mondeon 1.8 Duratecin kanssa. OBD-testi ei löydä mitään päästöihin vaikuttavia vikoja, mutta silti arvot reilusti koholla kierroksilla. On tuo kuitenkin rajoihin mennyt, mutta on vaatinut melko pitkää ja rankkaa polkemista. Ei onnistu kiireisen katsurin kanssa.
vika löytyi
Nyt on isommasta kysymys. On tainnut kone leikata joskus kiinni....
Kalliiksi tulee, koska mäntiä ei kuulemma löydy erikseen vaan on hommattava koko lohko liikkuvine osineen n. 1600 e.
Löytyisikö mistään vähän ajettua moottoria ?
Kalliiksi tulee, koska mäntiä ei kuulemma löydy erikseen vaan on hommattava koko lohko liikkuvine osineen n. 1600 e.
Löytyisikö mistään vähän ajettua moottoria ?
No ny on jo pakko älähtää. Jos ei ole ohivuotoa edes niin mistä se moottorin kiinnileikkaaminen on havaittu? Jos lambda on kierroksilla 0,8 niin ei varmasti ole päästöt kunnossa, mutta tuo on vaan vika ruiskussa, eli liikaa ainetta. Ensin tuo seos kuntoon kierroksillekkin, sitten jotain muuta mietintää. Rahastamisen ja ammattitaidottomuuden makua pahemman kerran.
PS. mulla oli yhdessä vähäpäästöisessä corollassa lambda 0,7 ja seurauksena ajokielto. Korjauksena uusi lambda-anturi ja päästöt taas hienot.
Voihan siihen lohkon vaihtaa liikkuvine osineen, mutta ongelmaan se ei varmasti auta yhtään mitään.
PS. mulla oli yhdessä vähäpäästöisessä corollassa lambda 0,7 ja seurauksena ajokielto. Korjauksena uusi lambda-anturi ja päästöt taas hienot.
Voihan siihen lohkon vaihtaa liikkuvine osineen, mutta ongelmaan se ei varmasti auta yhtään mitään.
Jos sitä ei voi virittää, myy se.
Motti avattiin ja kyllä se on käyny kuumana sen verran, ettei voi korjata.
Mutta ei hätiä, AVK:sta löytyi melkein ajamaton -04 moottori halvalla ja se nakataan keulille ja taas menoksi.
Ammattitaidosta puheen ollen ko. kaveri on rassannut Fordeja merkkikorjaamossa jo yli 20v !
Kiitos keskusteluun osallistuneille.
Mutta ei hätiä, AVK:sta löytyi melkein ajamaton -04 moottori halvalla ja se nakataan keulille ja taas menoksi.
Ammattitaidosta puheen ollen ko. kaveri on rassannut Fordeja merkkikorjaamossa jo yli 20v !
Kiitos keskusteluun osallistuneille.