Mk1 Mondeo 1.8 16v Kiihtyvyys?
Mk1 Mondeo 1.8 16v Kiihtyvyys?
Ootteko mittaillu paljon menee 0-100kmh, tuntuu ettei se mihinkään lähde, tai sitten siihen on jo tottunu
Prkl ku sais sen lähteen vaikka 8sek, ja vääntöö lisää.. 300kg porukkaa kyydissä niin ei oikeen jaksa mäkilähdössä valoista lähtee.. saati sitten kiihtyä motarilla, alavääntö aivan olematon. eikä se huippuvääntökään hurja ole, 158Nm ?
200nm väh.
Prkl ku sais sen lähteen vaikka 8sek, ja vääntöö lisää.. 300kg porukkaa kyydissä niin ei oikeen jaksa mäkilähdössä valoista lähtee.. saati sitten kiihtyä motarilla, alavääntö aivan olematon. eikä se huippuvääntökään hurja ole, 158Nm ?
200nm väh.
Mondeo Mk1
Tossa oman '93 1.8:n kiihtyvyys. Eihän se mihinkään kiihdy, liian vähän voimaa ja liikaa painoa...
Elikkä noin 13,5sekunnin luokkaa..justiinsa. alkaa lähenteleen jo mun vanhan volvon kiihtyvyyksiä. mittasin kännykällä semmoset 16sek.Tinde kirjoitti:Tossa oman '93 1.8:n kiihtyvyys. Eihän se mihinkään kiihdy, liian vähän voimaa ja liikaa painoa...
Mondeo Mk1
Pääsisköhän kymppiin edes jotenkin suht helposti?lalli69 kirjoitti:Aika paljon tarvii teha lisää, jos tuonne 8 sekunnin pintaan haluaa.
2,5 v6:kin käyttää valmistajan mukaan 8,6 sekuntia (mk1 sedan)
Painoa pitäis saada ~300-400 kg pois ja tehoja ~20hv lisää, niin sitten vois olla resursseja 8 sekunnin pintaan.
Vaikuttaako katin poisto ja se kuuluisa vapaavirtaus-suodatin mitään? miten se suodatin oikeasti voi tuoda lisätehoo? 3hv on melko paljon kuitenkin katin poistolla vois saada ainakin sen 5hv..no mutta yhteensä jo väh. 8 hv joka tekee noin sekunnin
Mondeo Mk1
Eipä se pelkkä putsarin vaihto tehoja tuo.
Ehkä sitten, kun annetaan koneelle myös soppaa lisää, niin silloin myös ilman tarve kasvaa.
Katin poistolla voi saada sen muutaman lisähevosen, mutta eipä sitäkään huomaa muutenkuin penkissä.
Jos tuntuvaa teho lisää haetaan, niin sitten täytyy nostaa vaikka kissa pöydälle. (=lue kansi)
...eikä 8 hv vielä sekuntia tee...
Ehkä sitten, kun annetaan koneelle myös soppaa lisää, niin silloin myös ilman tarve kasvaa.
Katin poistolla voi saada sen muutaman lisähevosen, mutta eipä sitäkään huomaa muutenkuin penkissä.
Jos tuntuvaa teho lisää haetaan, niin sitten täytyy nostaa vaikka kissa pöydälle. (=lue kansi)
...eikä 8 hv vielä sekuntia tee...
Kantta tossa pitäs olla jo laskettu jonkin verran, kun on suoristettu...prkl ku himottelis ne 2.0:n nokat ja imusarja ja ja ja se kaasuläppäkotelo..mutta maksaa maksaalalli69 kirjoitti:Eipä se pelkkä putsarin vaihto tehoja tuo.
Ehkä sitten, kun annetaan koneelle myös soppaa lisää, niin silloin myös ilman tarve kasvaa.
Katin poistolla voi saada sen muutaman lisähevosen, mutta eipä sitäkään huomaa muutenkuin penkissä.
Jos tuntuvaa teho lisää haetaan, niin sitten täytyy nostaa vaikka kissa pöydälle. (=lue kansi)
...eikä 8 hv vielä sekuntia tee...
Mondeo Mk1
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Noi on kyllä tosi hyvä 'value for money', itse kun etsin noita niin huomattavasti vaikeempaa oli löytää oikeat osat kuin maksaa niistä. Halvin tarjous nokista oli 30e/pari ja kaasuläppäkotelostakin pyydettiin vain muutamia kymppejä.Poude kirjoitti:prkl ku himottelis ne 2.0:n nokat ja imusarja ja ja ja se kaasuläppäkotelo..mutta maksaa maksaa
Kun vihdoin löytyi oikeanlaiset osat niin tarjosin täydellinen imusarja+läppäkotelo+nokat satasen ja kaupat tehtiin. Olisi luultavasti irronnut halvemmallakin mutta niin ostajana kuin myyjänä olen kyllästynyt turhanpäiväiseen hieromiseen niin tarjosin varman päälle.
Jos ei edes tollaisia rahoja ole valmis laittamaan niin ihan turha kuvitella kiihtyvyyden parantamista.
http://www.76s.net/16s/zetec_kansi.html
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Jaaa ne on noin halvat luulin että liikutaan satasissa.. no ei kun metsästämään noita osia sitten paljonkohan tuo potkua lisää tohon 115hv versioon. ?Krisse kirjoitti: Noi on kyllä tosi hyvä 'value for money', itse kun etsin noita niin huomattavasti vaikeempaa oli löytää oikeat osat kuin maksaa niistä. Halvin tarjous nokista oli 30e/pari ja kaasuläppäkotelostakin pyydettiin vain muutamia kymppejä.
Kun vihdoin löytyi oikeanlaiset osat niin tarjosin täydellinen imusarja+läppäkotelo+nokat satasen ja kaupat tehtiin. Olisi luultavasti irronnut halvemmallakin mutta niin ostajana kuin myyjänä olen kyllästynyt turhanpäiväiseen hieromiseen niin tarjosin varman päälle.
Jos ei edes tollaisia rahoja ole valmis laittamaan niin ihan turha kuvitella kiihtyvyyden parantamista.
http://www.76s.net/16s/zetec_kansi.html
Mut nokathan on yksilöitä, nehän on kulunu aina erilailla eri kohdista jne..joten pitäs vaihtaa uudet venttiilien välyspalatkin? jos tarkkoja ollaan
Mondeo Mk1
10-15? Eli sen verran että suorituskykyeron huomaa vain se joka on niistä maksanut Ruisku pitäisi sitten kai ohjelmoida myös uusiksi kautta vaihtaa koko boksi, että se tajuisi ottaa myös ilon irti noista.Poude kirjoitti:Jaaa ne on noin halvat luulin että liikutaan satasissa.. no ei kun metsästämään noita osia sitten paljonkohan tuo potkua lisää tohon 115hv versioon. ?
Kannattaa sitte huomioida myös se että noita osia on myynnissä aika paljo, mutta kuten tuolla mainitsemallani nettisivulla kirjoitan niin tarkkana pitää sitten olla noiden nokkien kanssa. Kolmea tai neljää nokkaparia mullekin tarjottiin 2.0 nokkina ennenkun tärppäsi ja löytyi sellaiset nokat jotka oli erilaiset kuin nuo mun 1.8 vakionokat.
Niin on joo, mut itse ajattelin tällä kertaa säästää tossa kohtaa ihan vaan siksi että ajatuksissa siintää kuitenkin ihan oikeat virinokat jossain vaiheessa niin en viitsi muutamien tuhansien kilometrien takia (Kyseessähän on leikkiauto jolla ei paljoakaan ajeta) nyt alkaa uusia nostajia hommaamaan kun ei niitä sitten kuitenkaan edes vähän käytettyinä viitsi laittaa mahdollisiin uusiin rahanokkiin.Poude kirjoitti:Mut nokathan on yksilöitä, nehän on kulunu aina erilailla eri kohdista jne..joten pitäs vaihtaa uudet venttiilien välyspalatkin? jos tarkkoja ollaan
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Juuu, noo noista 15hv+vapaavirtaus-suodatin sekä katti pois niin olis kaikki "pikkuvirit" tehty olisko siinä yhteensä n. 20-23hv, se jo ehkä rupeiskin tuntuun? sentään n. 135+ hv.
Onkohan noissa mitään semmosta tooooooosi helppoo tehonlisääjää (1+hv) niinkun vanhassa kunnon suitsa pv:ssä että ilmanputsarista tutti veks niin jo rupes kulkemaan
Onkohan noissa mitään semmosta tooooooosi helppoo tehonlisääjää (1+hv) niinkun vanhassa kunnon suitsa pv:ssä että ilmanputsarista tutti veks niin jo rupes kulkemaan
Mondeo Mk1
lapazu kirjoitti: No VW -diiseleissä sillä virityksellä on penkitetty yli 10 hp lisäyksiä. Vaparissa vaikutus on tietysti pienempi. ...Voi voi kun ei nyt sitten löydy sanojen tueksi niitä tietojakaan...sama pää kesät ja niin edelleen...Mutta enivei, yhtä heppaa tai enempi olitkin kyselemässä.
Juu, Voishan tota kokeilla..ellei sitten hajoo jotain täytyykin hakee jotain ohjeita/kokemuksia
Mondeo Mk1