sierra madallus takaa
sierra madallus takaa
Madallus jouset löytyy, onkelma on että millä ne saa vaihdettua taakse, jarru putki, vetari tiellä... eteen sain vahdettua.
Vinkkejä, onko joku oikotie...?
Vinkkejä, onko joku oikotie...?
Ford Capri 3.0 V6 -73
Ford Capri 2.3 V6 -74
Ford Sierra 2.0 -88
Ford Capri 2.3 V6 -74
Ford Sierra 2.0 -88
Re: sierra madallus takaa
no jos on nosturi käytössä ni kannataa otaa se tukivarsi irti sieltä perän puolesta ni sen pitäs taipua sit sen verran et mahtuu tulemaan pois mut muista tukee se tukivarsi hyvin jollain esim vaihteisto nosturilla ku avaat se tukivarren sisemmän pultinCapri_mk2 kirjoitti:Madallus jouset löytyy, onkelma on että millä ne saa vaihdettua taakse, jarru putki, vetari tiellä... eteen sain vahdettua.
Vinkkejä, onko joku oikotie...?
Ite olen Sierrasta vaihtanut taka jouset aina pudottamalla koko takakelkan alas.. ---> Jarruletkut auki, kartaani perästä irti, kelkan etummaiset pultit auki rungosta, lisäksi perän ja varapyöräkotelon välistä piti kiertää pultti, joka menee runkoon.. Tukee kelkan parin tynnyrin päälle ja nostaa auton rauhallisesti ylös.. Uusien jousien paikalleen sihtaamisessa on suurta apua jos saat jonkun kaverin jelppimään 

Joo on tosi vittumainen jos ei jaksa tukivartta ja vetoakselia irrottaa( en irrottanu) Otin iskarin alapään lisäksi jarruputken irti ja sit jousipuristimilla jousi kasaan, jos saat ne mahtumaan sinne väliin. Sain ite just ja just kun kaveri paino samalla rummusta niin paljon kun se alaspäin meni. Akselin nivel siinä voi hajota jos helvetisti runnoo. Mul ei hajonnu. Sit madallus jouset paikoilleen siten et jousipuristimilla eka lattialla kasaan. paksuista hitsipuikoista väänsin rautalangat mitkä piti jousen puristuksissa. Sit laitoin jousen paikoilleen ja poikkasin hitsipuikot, jolloin jousi paukahti pitkäksi paikoilleen. Et on siinä ihan vitusti punnertamista jos ei tukivartta irrota. Kärsivällisyyttä asennnuksiin!!!
Sierra 2.0IS dohc '92
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
Helpoin tapa taitaa olla se vetoakselin ja iskarin alapään irroitus... paitsi STW:s kun iskari jousen keskellä.
pitää ottaa ensi takapenkki irti, et saa iskarin yläpään irti. Ja käyttää koko iskari pois.

Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
hehe. ihan OT, mutta tuo ketokukka-juttu kyllä hymyilyttää 
vittumaista pillu perkele
Hyvin on hoidettu sensuroinnit täälä juu 

vittumaista pillu perkele


Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Ite otin tukivarret ja jarruletkut irti. Järkyttävällä punnertamisella ne sai paikalleen. Ongelmana tämän jälkeen jarrujen ilmaaminen. Sierrassa tyyppivikana rummuissa keturalleen suunniteltu ilmaus. Tappi on aina kohmeessa. Oli vähän kiire ja ajeltiin himaan ilman takajarruja ja essolle, missä ne poras ne pois kun katkes niidenkin käsittelyssä. Nyt ne uudet o samassa kunnossa ja pitäis takajouset vaihtaa uusiin eibaheihin..
Että pientä riskiä tossakin...

http://i5.photobucket.com/albums/y180/t ... usi002.jpg
Vaihoin jouset ku oli poikki, takakelkan kolme pulttia ja iskari alapäästä irti, jousi kiertämällä vetarin ohi.
Ei tarvi jarruletkua aukasta, ottaa vaa sen klipsin auki, kuva kertoo.
Vaihoin jouset ku oli poikki, takakelkan kolme pulttia ja iskari alapäästä irti, jousi kiertämällä vetarin ohi.
Ei tarvi jarruletkua aukasta, ottaa vaa sen klipsin auki, kuva kertoo.