Sivu 1/1

sierra turbotus/viritys

Lähetetty: 20 Marras 2006 22:43
Kirjoittaja jukkas
eli kohteena on 2.0doch ruiskulla eli kysymys kuuluukin näin ekaksi ihan alustavasti ``helpoin ja edullisin`` tapa nostaa tehot siine 200 hp eli turboa vai muulla konstilla jos pistäisitte vähän vinkkejä ja hintoja esim turbotuksen hinta suuntaa antavana en vielä oikein tiedä autoista mutta vielä 2 vuotta aikaa opetella kiitän jo etukäteen :D

Re: sierra turbotus/viritys

Lähetetty: 20 Marras 2006 22:48
Kirjoittaja henu
jukkas kirjoitti:eli kohteena on 2.0doch ruiskulla eli kysymys kuuluukin näin ekaksi ihan alustavasti ``helpoin ja edullisin`` tapa nostaa tehot siine 200 hp eli turboa vai muulla konstilla jos pistäisitte vähän vinkkejä ja hintoja esim turbotuksen hinta suuntaa antavana en vielä oikein tiedä autoista mutta vielä 2 vuotta aikaa opetella kiitän jo etukäteen :D
varmaan kannattaa alottaa siitä et minkä ikänen tämä turbotuksen kohde on jos meinasit kilpiin ni yli 90 vm vähäpäästöisenä on melko vaikee toteutta (rahallisesti) ja muutenkii

Lähetetty: 21 Marras 2006 01:52
Kirjoittaja Regu
Varmaankin ensimmäinen toimenpide on heittää kuikkaa sillä dochilla ja laittaa ohc sinne

Lähetetty: 21 Marras 2006 07:19
Kirjoittaja Pappa- igor
Regu kirjoitti:Varmaankin ensimmäinen toimenpide on heittää kuikkaa sillä dochilla ja laittaa ohc sinne
olen samaa mieltä :roll: sitten vaan pakosarja kylkeen ja ahdin... joko tuplat tai is:n ruutan imusarja ja esim. megasquirt... eiköhän näillä eväillä päästä jo lähelle 200hv, sitten vielä lisäksi keulan kokoinen cooleri :wink:

Lähetetty: 21 Marras 2006 10:15
Kirjoittaja Jaakko85
Hintaanhan vaikuttanee aika paljon onko kottero vähäpäästöinen vai ei.

Turbollahan nuo tehot on helpointa nostaa 200hv (ja on vielä käytännöllinen = ajettava kaupungissakin) , eriasia sitten kauanko koneen pitää rääkkiä kestää. Valmiita pakosarjoja tuskin löytyy tuohon dohciin ja polttoaineenruiskutuksenkanssakin joutuu tekemään isohkoja muutoksia, puhumattakaan kauanko se vakioalakerta kestikään..

juupa

Lähetetty: 23 Marras 2006 13:58
Kirjoittaja mcb88
juu itelläni edelleen ongelmana tuo lisärikastus :? isommat suuttimet löytyy jo ja mietitty megasquirttia hall ohjauksen avulla ilman sytkän säätöä. mutta löytyy kyllä säädettävä painekellokin mikäli lisäsuutinta laittaisi ahtoputkeen. vähän kahden vaiheilla kumman toteuttaisi.
turbo satseija ohariinhan löytyy vaikka kuinka pirusti ku kattoo vaan niitä stockan turbo satseja tuolta markkinoilta;) ja ei tarvi kuin öljykierto virittää..
niinkuin joku mainitsikin niin ruiskun kanssa voi tulla näitä mainittuja ongelmia lisärikastukseen mutta tuplakaasareilla se hoituisi jos et sähköjen kanssa halua leikkiä. mutta nekin maksaa melkopaljon sekä niiden säädätys.
:wink: lättämännät kiinni ja kanget laakereineen vaihtoon jos tahdot että se kestää hetken.. voi tosin olla että vakionaki kestää jos et sikaa anna liikaa :roll:

Re: juupa

Lähetetty: 23 Marras 2006 15:32
Kirjoittaja Jaakko85
mcb88 kirjoitti: turbo satseija ohariinhan löytyy vaikka kuinka pirusti ku kattoo vaan niitä stockan turbo satseja tuolta markkinoilta;):
Niinpä, mutta passaavat huononlaisesti dohc moottoriin, käsittääkseni. :roll:

juu

Lähetetty: 23 Marras 2006 16:49
Kirjoittaja mcb88
ai kato ruudinkeksijä 8) käsittääkseni puhe oli myös siitä että se ohari laitetaan sinne pellin alle... eikä maksa vittuakaan. selaat vaan noita markkinoita ni varmaan 100-200e ni saat jo toimivan padan ruiskuineen :!:
Ja heti eka minkä sit ostat ku ahtimen laitat ni seosmittarin ettei tuu vitutusta myöhemmin :wink:

Re: juu

Lähetetty: 24 Marras 2006 11:15
Kirjoittaja Jaakko85
mcb88 kirjoitti:ai kato ruudinkeksijä 8) käsittääkseni puhe oli myös siitä että se ohari laitetaan sinne pellin alle... eikä maksa vittuakaan. selaat vaan noita markkinoita ni varmaan 100-200e ni saat jo toimivan padan ruiskuineen :!:
Ja heti eka minkä sit ostat ku ahtimen laitat ni seosmittarin ettei tuu vitutusta myöhemmin :wink:
No ketjun aloittaja ei käsittääkseni ollut vielä vaihtamassa mitään, eikä tuollaista vaihtoehtoa edes harkinnut viestissään......Joten?

Mutta jatkakaa...

Lähetetty: 24 Marras 2006 13:28
Kirjoittaja hatch88
DOHC:in turbotus ei tule halvaksi. Puristukset vakiona 10.3:1 ynnä heikko kansi.. jos laittaa paksua kannentiivistettä niin nokkien ajoitukset menee ketuilleen -> tarvitsee säädettävät nokkapyörät. Ruiskun boksi ei taida ymmärtää ylipainetta imusarjassa eikä vakiosuuttimet riitä paljon yli vakion tehoihin. Eikä vähäisimpänä kulueränä tuo päästömittauskaan ole.