
sierra turbotus/viritys
sierra turbotus/viritys
eli kohteena on 2.0doch ruiskulla eli kysymys kuuluukin näin ekaksi ihan alustavasti ``helpoin ja edullisin`` tapa nostaa tehot siine 200 hp eli turboa vai muulla konstilla jos pistäisitte vähän vinkkejä ja hintoja esim turbotuksen hinta suuntaa antavana en vielä oikein tiedä autoista mutta vielä 2 vuotta aikaa opetella kiitän jo etukäteen 

Re: sierra turbotus/viritys
varmaan kannattaa alottaa siitä et minkä ikänen tämä turbotuksen kohde on jos meinasit kilpiin ni yli 90 vm vähäpäästöisenä on melko vaikee toteutta (rahallisesti) ja muutenkiijukkas kirjoitti:eli kohteena on 2.0doch ruiskulla eli kysymys kuuluukin näin ekaksi ihan alustavasti ``helpoin ja edullisin`` tapa nostaa tehot siine 200 hp eli turboa vai muulla konstilla jos pistäisitte vähän vinkkejä ja hintoja esim turbotuksen hinta suuntaa antavana en vielä oikein tiedä autoista mutta vielä 2 vuotta aikaa opetella kiitän jo etukäteen
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
olen samaa mieltäRegu kirjoitti:Varmaankin ensimmäinen toimenpide on heittää kuikkaa sillä dochilla ja laittaa ohc sinne


nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Hintaanhan vaikuttanee aika paljon onko kottero vähäpäästöinen vai ei.
Turbollahan nuo tehot on helpointa nostaa 200hv (ja on vielä käytännöllinen = ajettava kaupungissakin) , eriasia sitten kauanko koneen pitää rääkkiä kestää. Valmiita pakosarjoja tuskin löytyy tuohon dohciin ja polttoaineenruiskutuksenkanssakin joutuu tekemään isohkoja muutoksia, puhumattakaan kauanko se vakioalakerta kestikään..
Turbollahan nuo tehot on helpointa nostaa 200hv (ja on vielä käytännöllinen = ajettava kaupungissakin) , eriasia sitten kauanko koneen pitää rääkkiä kestää. Valmiita pakosarjoja tuskin löytyy tuohon dohciin ja polttoaineenruiskutuksenkanssakin joutuu tekemään isohkoja muutoksia, puhumattakaan kauanko se vakioalakerta kestikään..
juupa
juu itelläni edelleen ongelmana tuo lisärikastus
isommat suuttimet löytyy jo ja mietitty megasquirttia hall ohjauksen avulla ilman sytkän säätöä. mutta löytyy kyllä säädettävä painekellokin mikäli lisäsuutinta laittaisi ahtoputkeen. vähän kahden vaiheilla kumman toteuttaisi.
turbo satseija ohariinhan löytyy vaikka kuinka pirusti ku kattoo vaan niitä stockan turbo satseja tuolta markkinoilta;) ja ei tarvi kuin öljykierto virittää..
niinkuin joku mainitsikin niin ruiskun kanssa voi tulla näitä mainittuja ongelmia lisärikastukseen mutta tuplakaasareilla se hoituisi jos et sähköjen kanssa halua leikkiä. mutta nekin maksaa melkopaljon sekä niiden säädätys.
lättämännät kiinni ja kanget laakereineen vaihtoon jos tahdot että se kestää hetken.. voi tosin olla että vakionaki kestää jos et sikaa anna liikaa 

turbo satseija ohariinhan löytyy vaikka kuinka pirusti ku kattoo vaan niitä stockan turbo satseja tuolta markkinoilta;) ja ei tarvi kuin öljykierto virittää..
niinkuin joku mainitsikin niin ruiskun kanssa voi tulla näitä mainittuja ongelmia lisärikastukseen mutta tuplakaasareilla se hoituisi jos et sähköjen kanssa halua leikkiä. mutta nekin maksaa melkopaljon sekä niiden säädätys.


Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
juu
ai kato ruudinkeksijä 8) käsittääkseni puhe oli myös siitä että se ohari laitetaan sinne pellin alle... eikä maksa vittuakaan. selaat vaan noita markkinoita ni varmaan 100-200e ni saat jo toimivan padan ruiskuineen 
Ja heti eka minkä sit ostat ku ahtimen laitat ni seosmittarin ettei tuu vitutusta myöhemmin

Ja heti eka minkä sit ostat ku ahtimen laitat ni seosmittarin ettei tuu vitutusta myöhemmin

Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Re: juu
No ketjun aloittaja ei käsittääkseni ollut vielä vaihtamassa mitään, eikä tuollaista vaihtoehtoa edes harkinnut viestissään......Joten?mcb88 kirjoitti:ai kato ruudinkeksijä 8) käsittääkseni puhe oli myös siitä että se ohari laitetaan sinne pellin alle... eikä maksa vittuakaan. selaat vaan noita markkinoita ni varmaan 100-200e ni saat jo toimivan padan ruiskuineen
Ja heti eka minkä sit ostat ku ahtimen laitat ni seosmittarin ettei tuu vitutusta myöhemmin
Mutta jatkakaa...
DOHC:in turbotus ei tule halvaksi. Puristukset vakiona 10.3:1 ynnä heikko kansi.. jos laittaa paksua kannentiivistettä niin nokkien ajoitukset menee ketuilleen -> tarvitsee säädettävät nokkapyörät. Ruiskun boksi ei taida ymmärtää ylipainetta imusarjassa eikä vakiosuuttimet riitä paljon yli vakion tehoihin. Eikä vähäisimpänä kulueränä tuo päästömittauskaan ole.