Sivu 1/2
Puslasarja sierraan
Lähetetty: 13 Huhti 2005 14:16
Kirjoittaja SierraTequila
Tartteis vaihella melkeempä kaikki puslat eteen ja ehkä alapalloniveletkin. Saako noita sarjana ostettuu mistä? Kannattaako laittaa polyuretaani puslat vai tavalliset? Kyllä tavallisetkin välttäs varmaan. Myös vaihelaatikon tukikumit vois vaihtaa....

Lähetetty: 13 Huhti 2005 16:47
Kirjoittaja Kessi
Stocmannilta nyt ainaski jos alkuperäset haluu.. Mikäli tarvike kelpaa ni Motonetista löytyy!! Ja jos vähän jäykempää haluu ni mulla itellä hyviä kokemuksia Superflexin puslista

löytyy ainaki
http://www.sporttiauto.com
Lähetetty: 13 Huhti 2005 17:25
Kirjoittaja ZyaS
jos yhtään ajo mukavuutta kaipaa = ei haittaa että routavaurioisella tiellä 30km/h ajaessa mankka pätkii perkkeleesti, helvetinmoinen resonointi ym. nii sit voi laittaa ne "uretaani" puslat. mutta kyllä se auto jämäköityy helvatusti uusilla vakio puslilla.
Lähetetty: 14 Huhti 2005 08:28
Kirjoittaja turbiiniriesa
sen verran surkee alusta sierrassa yleensä vakiona(varsinkin vanhana) on et mielestäni kannattaa uretaanisarja hommata.
rallyrace,prostreet,autoracing tms. viripaja mistä nyt edukkaammin saa tingattua.
Lähetetty: 14 Huhti 2005 10:47
Kirjoittaja cossu2
No niitä orkkis tähtipuslia ei missään tapauksessa sinne kannata tunkea takaisin paikoilleen, ovat lyösät kun vadelmahillo.
Tarvike liikkeestä saa myös vahvemmat vastakkaispuristeiset HD-puslat, jotka tuovat jo mukavasti lisää jäykkyyttä alustaan.
Suurin vaikutushan tulee juuri niistä alatukivarren/kallistuksen vakaajan puslista, muilla ei niin merkistystä sitten olekkaan. kunhan eivät nyt väljiä ole vielä.
Lähetetty: 14 Huhti 2005 18:03
Kirjoittaja SierraTequila
No autossa on tällä hetkellä sachsin kaasut ja -40mm. Myös 40- ja 45-profiilin renkaat joten noi HD puslat varmaan ois paras ratkasu ettei tuu liian kova. Varmaan noi kaikki puslat laitan vaihtoon nii hintaa tulee jotain ~150€?
Lähetetty: 14 Huhti 2005 22:14
Kirjoittaja ZyaS
alatukivarsi (sisä) 14,80€/kpl menee 2
alatukivarsi (ulko) 16,80€/kpl menee 2
etuvakaaja 14,20€/kpl menee 2
takakelkka -> runko 79,60€/kpl menee 2
takakelkka (sisä) 24,20€/kpl menee 2
takakelkka (ulko) 25,20€/kpl menee 2
takavakaaja 7,20€-14,60€/kpl menee 2
ton hintasia Rally Race:ssa
Lähetetty: 15 Huhti 2005 10:10
Kirjoittaja Eemeli
ZyaS kirjoitti:alatukivarsi (sisä) 14,80€/kpl menee 2
alatukivarsi (ulko) 16,80€/kpl menee 2
etuvakaaja 14,20€/kpl menee 2
takakelkka -> runko 79,60€/kpl menee 2
takakelkka (sisä) 24,20€/kpl menee 2
takakelkka (ulko) 25,20€/kpl menee 2
takavakaaja 7,20€-14,60€/kpl menee 2
ton hintasia Rally Race:ssa
Siis polyuretaaniset.
Nopealla laskutoimituksella Sierran polyuretaanipuslasetti n. 380€
Lähetetty: 15 Huhti 2005 10:51
Kirjoittaja henu
ite ostin autoracingilta jotkut cossun ralli puslat väriltään punaset ne ainakii on jämäkät, tuntuu ku olis hitsattu vakaaja koriin kiinni

Lähetetty: 15 Huhti 2005 11:20
Kirjoittaja turbiiniriesa
juu noissa uretaaneissakin on jäykkyyseroja,eli ei kannata niitä jäykimpiä välttämättä ostaa katukäyttöön>tippuu hampaan paikat ajan mittaan siitä rynkytyksestä

.
jos perus käyttis,niin uudet tavalliset vaan alle niin on mukavampi ajaa,mut jos hakee racemeininkiä tai on radalle menossa vetään niin siellä uretaanit on poikaa

Lähetetty: 15 Huhti 2005 23:37
Kirjoittaja Eemeli
turbiiniriesa kirjoitti:juu noissa uretaaneissakin on jäykkyyseroja,eli ei kannata niitä jäykimpiä välttämättä ostaa katukäyttöön>tippuu hampaan paikat ajan mittaan siitä rynkytyksestä

.
jos perus käyttis,niin uudet tavalliset vaan alle niin on mukavampi ajaa,mut jos hakee racemeininkiä tai on radalle menossa vetään niin siellä uretaanit on poikaa

Eikös ne kovuudet menny näin....
Musta = musta, senhaän jokainen tietää, eli normaalit
Keltainen = medium
Punainen = Todella kova
Lähetetty: 28 Huhti 2005 22:05
Kirjoittaja dexta
ZyaS kirjoitti:jos yhtään ajo mukavuutta kaipaa = ei haittaa että routavaurioisella tiellä 30km/h ajaessa mankka pätkii perkkeleesti, helvetinmoinen resonointi ym. nii sit voi laittaa ne "uretaani" puslat. mutta kyllä se auto jämäköityy helvatusti uusilla vakio puslilla.
Höpö höpö. Mulla ollu autoracingista ostetut keltaset polyuretaanipuslat kolme vuotta tässä viimesimmässä sierrassa edessä, kilometrejä vajaa 80000 joista ainakii puolet hiekkateillä sun muilla metsäpoluilla, ei mitää tommosia ongelmia. Alatukivarren sisäpäässä on ainoastaan alkuperänen kumipusla.
Auttaa uraherkkyyteen, vähentää epätasaista renkaan kulumista, jarrutuksissa vetely vähenee, henkkoht en keksi mitään negatiivista, saattaa ehkä tuntua ostaessa kalliille mut kestää käytössä moninkertasesti kumipuslaan verrattuna.
En ees huoli enää minkäänäkösiä kumipuslia.
Eli suosittelen lämpimästi uretaanisia
Lähetetty: 30 Huhti 2005 10:42
Kirjoittaja Bootsi
dexta kirjoitti:
Höpö höpö. Mulla ollu autoracingista ostetut keltaset polyuretaanipuslat kolme vuotta tässä viimesimmässä sierrassa edessä, kilometrejä vajaa 80000 joista ainakii puolet hiekkateillä sun muilla metsäpoluilla, ei mitää tommosia ongelmia. Alatukivarren sisäpäässä on ainoastaan alkuperänen kumipusla.
Auttaa uraherkkyyteen, vähentää epätasaista renkaan kulumista, jarrutuksissa vetely vähenee, henkkoht en keksi mitään negatiivista, saattaa ehkä tuntua ostaessa kalliille mut kestää käytössä moninkertasesti kumipuslaan verrattuna.
En ees huoli enää minkäänäkösiä kumipuslia.
Eli suosittelen lämpimästi uretaanisia
Onko siellä keulassa KAIKKI kumipuslat vaihdettu uretaanisiin vai vaan osa?
Lähetetty: 02 Touko 2005 18:31
Kirjoittaja dexta
Bootsi kirjoitti:
Onko siellä keulassa KAIKKI kumipuslat vaihdettu uretaanisiin vai vaan osa?
Alatukivarsien ulommat isot puslat ja vakaajan ja rungon väliset puslat on uretaaniset, alatukivarsien sisemmät pienet puslat on alkuperäset kumiset
Lähetetty: 02 Touko 2005 20:44
Kirjoittaja ZyaS
Dexta vaihdappa ne sisemmät puslat vielä uretaanisiin.

Lähetetty: 02 Touko 2005 20:54
Kirjoittaja dexta
ZyaS kirjoitti:Dexta vaihdappa ne sisemmät puslat vielä uretaanisiin.

Hyllyssä olis semmosetkii, ehkä vielä joku päivä johokii rakkineesee. Ja takapäähä kans pitää laittaa jossainvaiheessa
Lähetetty: 02 Touko 2005 21:31
Kirjoittaja t5
Mullakin ollu käytössä keltaset polysportit kolmisen vuotta takatukivarsissa eikä oo ongelmia.Sanottii myös että ei kestäis vuotta pitempää höpö höpö juttuja ja, on ainakin helpompi vaihtaa jatkossa.Kannaittais vaihtaa uudempaa mankkaa jos levyt pätkii.
Lähetetty: 02 Touko 2005 21:52
Kirjoittaja Mitza
Eemeli kirjoitti:
Siis polyuretaaniset.
Nopealla laskutoimituksella Sierran polyuretaanipuslasetti n. 380€
Jos ei ihan noin paljoa ole valmis sijoittamaan vanhaan romuun, mutta tahtoo kuitenkin hieman parempia ajo-ominaisuuksia, niin mitä noista vois kylmästi karsia? (Tulipa pitkä ja kieliopillisesti kauhea lause)

Lähetetty: 02 Touko 2005 22:11
Kirjoittaja voicecoil
ite ajattelin aloittaa keulastapäin ton puslaurakan.
Lähetetty: 04 Touko 2005 00:10
Kirjoittaja SierraTequila
Nonnii nyt on sierraan vaihettu puslia, hävis ratin vispaus täysin, myös jarrutuksissa. Mutta voi herranjumala mitä haperoa oli yks vanha pusla, ei ihme jos hieman rattia vapisutti. Eli vaihoin vaan ne vakaajatangon pääty puslat, HD mustat puslat, tais kustantaa huimat 12€ paikallisesta varaosasta ja sierran ajettavuus parani 50%.

. Oli siinä kyllä kampeemista että sai uudet puslat paikallee, vaikka oli nosturi ja pelit ja pensselit. Tuli sitte laitettuu kalvot takaikkunoihin, niin menipäs sierran rassaamiseks koko päivä....

Lähetetty: 04 Touko 2005 12:05
Kirjoittaja Aksu
Kerro sitten 1/2 vuoden päästä kun alkaa sama ravistus uudelleen. Yleensä noi kumiset eivät ole olleet pitkä ikäisiä.
Uusilla hd/uretaani puslilla on julma ero. HD puslilla sierrasta tuli hyvä ajaa mutta uretaani puslilla tuli lähinnä fiilis alustasarjan asennuksesta(vakio alustan kanssa).
En tule enää yhteenkään sierraan laittamaan muuta kuin keltaisia(vastaavia) urepuslia. Ei siitä mikään kivireki tule vaikka kaikki puslat vaihtaakin uretaanisiksi. Emännän mk4 esco alustasarjalla ja 215/40/17 rengastuksella (vakio puslat) on kovempi ajaa kuin oma sierra oli kaikilla urepuslilla+konin sport alustasarjalla.
Lähetetty: 04 Touko 2005 12:14
Kirjoittaja MouTine!
Mitkäs ne sielä pilkistää?
http://www.nic.fi/~moutine/capri/036.jpg ja
http://www.nic.fi/~moutine/capri/039.jpg
Samaa mieltä. Ei ikuna enää mitään kumisia, koska ne elää ja varsinkin kuluu tarpeettomasti. Liian moni tuning-tuunari vaan puhuu jousista ja iskareista ja jne jne, mutta unohtaa kokonaan kuinka suuri merkitys on puslilla. Toinen pointti on että kannattaako vanhaan tukivarteen laittaa uusia puslia? Pieni panostus siihenkin ja uudet tukivarret uusilla puslilla tekee ihmeitä!
Itse uusin tuohon vanhaan Voorrttiin kaikki alustan osat osat ja ero on käsittämätön!
Lähetetty: 04 Touko 2005 12:47
Kirjoittaja SierraTequila
En usko että tää auto on mulla enää kovin pitkään, taitaa tulla sportti japsia välillä tilalle

. Toisen tukivarren tuo pusla reikä oli aika huonona jo että ois voinu sen varrenkin vaihtaa. MouTine! kai sää oot lyhentäny nuo lehtijousien henkselit? Aika karun näköne ja eikö noi ota joka paikkaan kiinni?

Lähetetty: 04 Touko 2005 17:06
Kirjoittaja MouTine!
SierraTequila kirjoitti:En usko että tää auto on mulla enää kovin pitkään, taitaa tulla sportti japsia välillä tilalle

. Toisen tukivarren tuo pusla reikä oli aika huonona jo että ois voinu sen varrenkin vaihtaa. MouTine! kai sää oot lyhentäny nuo lehtijousien henkselit? Aika karun näköne ja eikö noi ota joka paikkaan kiinni?

Sportti japsi!?!? LOL! Onko sellasiakin?
Ei ne sielä mihinkään kiinni ole ottanut. Ei ole hatannut eikä leimallakaan ole kukaan niistä kärissyt. Voishan ne joskus vetästäkkin poikki... Tosin luulen että koitan toista akselia täsä joskus ja ostan sitte siihen uudet tuommoset U-pultit niin vetäsen niistä sitten.
Noista puslista tuli mieleen semmonen esimerkki vielä että esim noi lehtijouset tossa kuvassa ei elä sivusuunnassa juuri yhtään. Eli joustoliike tapahtuu juuri kuten on suunniteltu. Eräällä kaverilla oli tuommoinen peräremontti kanssa vanhassa takaveto Voorrttissa ja pakkohan sitä oli koittaa miten se lehtijousipakka eli ehjillä normi kumipuslilla. Ja ihan veltto oli. Ei ihme jos perä muljahtelee. Siis tarkoitan että auto on ylhäällä ja taka-akselia ei ole paikallaan ja ottaa kiinni lehtijousesta ja rynkyttää sivusuunnassa.
Lähetetty: 18 Touko 2005 21:22
Kirjoittaja Mitza
Vielä sen verran, että sisältääkö tuo yllämainittu sarja (380e) pelkät puslat, vai onko niissä mukana kaikki tarvittavat tukivarret yms, eli senkun iskee kiinni vanhojen tilalle??
Vaikuttaa nimittäin aika työläältä tuo puslien irroittelu.