Puslasarja sierraan
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 15:23
Puslasarja sierraan
Tartteis vaihella melkeempä kaikki puslat eteen ja ehkä alapalloniveletkin. Saako noita sarjana ostettuu mistä? Kannattaako laittaa polyuretaani puslat vai tavalliset? Kyllä tavallisetkin välttäs varmaan. Myös vaihelaatikon tukikumit vois vaihtaa....
Ford Sierra 2.0i -90 Cosworth
BMW 535i e34
BMW 535i e34
Stocmannilta nyt ainaski jos alkuperäset haluu.. Mikäli tarvike kelpaa ni Motonetista löytyy!! Ja jos vähän jäykempää haluu ni mulla itellä hyviä kokemuksia Superflexin puslista löytyy ainaki http://www.sporttiauto.com
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
No niitä orkkis tähtipuslia ei missään tapauksessa sinne kannata tunkea takaisin paikoilleen, ovat lyösät kun vadelmahillo.
Tarvike liikkeestä saa myös vahvemmat vastakkaispuristeiset HD-puslat, jotka tuovat jo mukavasti lisää jäykkyyttä alustaan.
Suurin vaikutushan tulee juuri niistä alatukivarren/kallistuksen vakaajan puslista, muilla ei niin merkistystä sitten olekkaan. kunhan eivät nyt väljiä ole vielä.
Tarvike liikkeestä saa myös vahvemmat vastakkaispuristeiset HD-puslat, jotka tuovat jo mukavasti lisää jäykkyyttä alustaan.
Suurin vaikutushan tulee juuri niistä alatukivarren/kallistuksen vakaajan puslista, muilla ei niin merkistystä sitten olekkaan. kunhan eivät nyt väljiä ole vielä.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 15:23
Siis polyuretaaniset.ZyaS kirjoitti:alatukivarsi (sisä) 14,80€/kpl menee 2
alatukivarsi (ulko) 16,80€/kpl menee 2
etuvakaaja 14,20€/kpl menee 2
takakelkka -> runko 79,60€/kpl menee 2
takakelkka (sisä) 24,20€/kpl menee 2
takakelkka (ulko) 25,20€/kpl menee 2
takavakaaja 7,20€-14,60€/kpl menee 2
ton hintasia Rally Race:ssa
Nopealla laskutoimituksella Sierran polyuretaanipuslasetti n. 380€
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
juu noissa uretaaneissakin on jäykkyyseroja,eli ei kannata niitä jäykimpiä välttämättä ostaa katukäyttöön>tippuu hampaan paikat ajan mittaan siitä rynkytyksestä .
jos perus käyttis,niin uudet tavalliset vaan alle niin on mukavampi ajaa,mut jos hakee racemeininkiä tai on radalle menossa vetään niin siellä uretaanit on poikaa
jos perus käyttis,niin uudet tavalliset vaan alle niin on mukavampi ajaa,mut jos hakee racemeininkiä tai on radalle menossa vetään niin siellä uretaanit on poikaa
Eikös ne kovuudet menny näin....turbiiniriesa kirjoitti:juu noissa uretaaneissakin on jäykkyyseroja,eli ei kannata niitä jäykimpiä välttämättä ostaa katukäyttöön>tippuu hampaan paikat ajan mittaan siitä rynkytyksestä .
jos perus käyttis,niin uudet tavalliset vaan alle niin on mukavampi ajaa,mut jos hakee racemeininkiä tai on radalle menossa vetään niin siellä uretaanit on poikaa
Musta = musta, senhaän jokainen tietää, eli normaalit
Keltainen = medium
Punainen = Todella kova
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Höpö höpö. Mulla ollu autoracingista ostetut keltaset polyuretaanipuslat kolme vuotta tässä viimesimmässä sierrassa edessä, kilometrejä vajaa 80000 joista ainakii puolet hiekkateillä sun muilla metsäpoluilla, ei mitää tommosia ongelmia. Alatukivarren sisäpäässä on ainoastaan alkuperänen kumipusla.ZyaS kirjoitti:jos yhtään ajo mukavuutta kaipaa = ei haittaa että routavaurioisella tiellä 30km/h ajaessa mankka pätkii perkkeleesti, helvetinmoinen resonointi ym. nii sit voi laittaa ne "uretaani" puslat. mutta kyllä se auto jämäköityy helvatusti uusilla vakio puslilla.
Auttaa uraherkkyyteen, vähentää epätasaista renkaan kulumista, jarrutuksissa vetely vähenee, henkkoht en keksi mitään negatiivista, saattaa ehkä tuntua ostaessa kalliille mut kestää käytössä moninkertasesti kumipuslaan verrattuna.
En ees huoli enää minkäänäkösiä kumipuslia.
Eli suosittelen lämpimästi uretaanisia
dexta kirjoitti: Höpö höpö. Mulla ollu autoracingista ostetut keltaset polyuretaanipuslat kolme vuotta tässä viimesimmässä sierrassa edessä, kilometrejä vajaa 80000 joista ainakii puolet hiekkateillä sun muilla metsäpoluilla, ei mitää tommosia ongelmia. Alatukivarren sisäpäässä on ainoastaan alkuperänen kumipusla.
Auttaa uraherkkyyteen, vähentää epätasaista renkaan kulumista, jarrutuksissa vetely vähenee, henkkoht en keksi mitään negatiivista, saattaa ehkä tuntua ostaessa kalliille mut kestää käytössä moninkertasesti kumipuslaan verrattuna.
En ees huoli enää minkäänäkösiä kumipuslia.
Eli suosittelen lämpimästi uretaanisia
Onko siellä keulassa KAIKKI kumipuslat vaihdettu uretaanisiin vai vaan osa?
Jos ei ihan noin paljoa ole valmis sijoittamaan vanhaan romuun, mutta tahtoo kuitenkin hieman parempia ajo-ominaisuuksia, niin mitä noista vois kylmästi karsia? (Tulipa pitkä ja kieliopillisesti kauhea lause)Eemeli kirjoitti: Siis polyuretaaniset.
Nopealla laskutoimituksella Sierran polyuretaanipuslasetti n. 380€
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 15:23
Nonnii nyt on sierraan vaihettu puslia, hävis ratin vispaus täysin, myös jarrutuksissa. Mutta voi herranjumala mitä haperoa oli yks vanha pusla, ei ihme jos hieman rattia vapisutti. Eli vaihoin vaan ne vakaajatangon pääty puslat, HD mustat puslat, tais kustantaa huimat 12€ paikallisesta varaosasta ja sierran ajettavuus parani 50%. . Oli siinä kyllä kampeemista että sai uudet puslat paikallee, vaikka oli nosturi ja pelit ja pensselit. Tuli sitte laitettuu kalvot takaikkunoihin, niin menipäs sierran rassaamiseks koko päivä....
Ford Sierra 2.0i -90 Cosworth
BMW 535i e34
BMW 535i e34
Kerro sitten 1/2 vuoden päästä kun alkaa sama ravistus uudelleen. Yleensä noi kumiset eivät ole olleet pitkä ikäisiä.
Uusilla hd/uretaani puslilla on julma ero. HD puslilla sierrasta tuli hyvä ajaa mutta uretaani puslilla tuli lähinnä fiilis alustasarjan asennuksesta(vakio alustan kanssa).
En tule enää yhteenkään sierraan laittamaan muuta kuin keltaisia(vastaavia) urepuslia. Ei siitä mikään kivireki tule vaikka kaikki puslat vaihtaakin uretaanisiksi. Emännän mk4 esco alustasarjalla ja 215/40/17 rengastuksella (vakio puslat) on kovempi ajaa kuin oma sierra oli kaikilla urepuslilla+konin sport alustasarjalla.
Uusilla hd/uretaani puslilla on julma ero. HD puslilla sierrasta tuli hyvä ajaa mutta uretaani puslilla tuli lähinnä fiilis alustasarjan asennuksesta(vakio alustan kanssa).
En tule enää yhteenkään sierraan laittamaan muuta kuin keltaisia(vastaavia) urepuslia. Ei siitä mikään kivireki tule vaikka kaikki puslat vaihtaakin uretaanisiksi. Emännän mk4 esco alustasarjalla ja 215/40/17 rengastuksella (vakio puslat) on kovempi ajaa kuin oma sierra oli kaikilla urepuslilla+konin sport alustasarjalla.
gti golo palloilija
Mitkäs ne sielä pilkistää? http://www.nic.fi/~moutine/capri/036.jpg ja http://www.nic.fi/~moutine/capri/039.jpg
Samaa mieltä. Ei ikuna enää mitään kumisia, koska ne elää ja varsinkin kuluu tarpeettomasti. Liian moni tuning-tuunari vaan puhuu jousista ja iskareista ja jne jne, mutta unohtaa kokonaan kuinka suuri merkitys on puslilla. Toinen pointti on että kannattaako vanhaan tukivarteen laittaa uusia puslia? Pieni panostus siihenkin ja uudet tukivarret uusilla puslilla tekee ihmeitä!
Itse uusin tuohon vanhaan Voorrttiin kaikki alustan osat osat ja ero on käsittämätön!
Samaa mieltä. Ei ikuna enää mitään kumisia, koska ne elää ja varsinkin kuluu tarpeettomasti. Liian moni tuning-tuunari vaan puhuu jousista ja iskareista ja jne jne, mutta unohtaa kokonaan kuinka suuri merkitys on puslilla. Toinen pointti on että kannattaako vanhaan tukivarteen laittaa uusia puslia? Pieni panostus siihenkin ja uudet tukivarret uusilla puslilla tekee ihmeitä!
Itse uusin tuohon vanhaan Voorrttiin kaikki alustan osat osat ja ero on käsittämätön!
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 15:23
En usko että tää auto on mulla enää kovin pitkään, taitaa tulla sportti japsia välillä tilalle . Toisen tukivarren tuo pusla reikä oli aika huonona jo että ois voinu sen varrenkin vaihtaa. MouTine! kai sää oot lyhentäny nuo lehtijousien henkselit? Aika karun näköne ja eikö noi ota joka paikkaan kiinni?
Ford Sierra 2.0i -90 Cosworth
BMW 535i e34
BMW 535i e34
Sportti japsi!?!? LOL! Onko sellasiakin?SierraTequila kirjoitti:En usko että tää auto on mulla enää kovin pitkään, taitaa tulla sportti japsia välillä tilalle . Toisen tukivarren tuo pusla reikä oli aika huonona jo että ois voinu sen varrenkin vaihtaa. MouTine! kai sää oot lyhentäny nuo lehtijousien henkselit? Aika karun näköne ja eikö noi ota joka paikkaan kiinni?
Ei ne sielä mihinkään kiinni ole ottanut. Ei ole hatannut eikä leimallakaan ole kukaan niistä kärissyt. Voishan ne joskus vetästäkkin poikki... Tosin luulen että koitan toista akselia täsä joskus ja ostan sitte siihen uudet tuommoset U-pultit niin vetäsen niistä sitten.
Noista puslista tuli mieleen semmonen esimerkki vielä että esim noi lehtijouset tossa kuvassa ei elä sivusuunnassa juuri yhtään. Eli joustoliike tapahtuu juuri kuten on suunniteltu. Eräällä kaverilla oli tuommoinen peräremontti kanssa vanhassa takaveto Voorrttissa ja pakkohan sitä oli koittaa miten se lehtijousipakka eli ehjillä normi kumipuslilla. Ja ihan veltto oli. Ei ihme jos perä muljahtelee. Siis tarkoitan että auto on ylhäällä ja taka-akselia ei ole paikallaan ja ottaa kiinni lehtijousesta ja rynkyttää sivusuunnassa.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2