Sierra 2.0 OHC -88 [ihme sätös..]

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Sierra 2.0 OHC -88 [ihme sätös..]

Viesti Kirjoittaja jucca »

Eli autona Sierra 2.0 OHC -88 Weber sähkökaasarilla.

Autossa on ollut milloin mitäkin ongelmia.
Välillä ei ole lähtenyt käyntiin, välillä on sammunut kesken ajon, välillä on tehot hävinnyt jne.

Tällä hetkellä tilanne on se, että useimmiten hyvin lähtee käyntiin, mutta välillä hyytyy ja alkaa ampua putkessa tai ilmanputsarissa. Välillä toimii täysin normaalisti. Kone pitää pientä naputusta kaasua painaessa.

Seuraavanlaista remonttia on tehty lähiaikoina:
-kaasari vaihdettu parempikuntoiseen
-sytytystulpat vaihdettu
-tulpanjohdot vaihdettu
-virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu
-ilmansuodatin ja bensasuodatin vaihdettu
-sytytys säädetty

Huomasin, että autossa on vanhan mallin Sierran alipainesäätöinen virranjakaja, jonka alipaineletkulle kaasarissa ei ole paikkaa, joten se on tukittu. Alunperin tässä on ollut sähkösäätöinen virranjakaja. Voiko pätkiminen johtua tästä? Jos jakajan vaihtaa uuteen malliin niin mihin ne johdot pitäisi vetää tuolta jakajalta?
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: Sierra 2.0 OHC -88 [ihme sätös..]

Viesti Kirjoittaja henu »

jucca kirjoitti:Eli autona Sierra 2.0 OHC -88 Weber sähkökaasarilla.

Autossa on ollut milloin mitäkin ongelmia.
Välillä ei ole lähtenyt käyntiin, välillä on sammunut kesken ajon, välillä on tehot hävinnyt jne.

Tällä hetkellä tilanne on se, että useimmiten hyvin lähtee käyntiin, mutta välillä hyytyy ja alkaa ampua putkessa tai ilmanputsarissa. Välillä toimii täysin normaalisti. Kone pitää pientä naputusta kaasua painaessa.

Seuraavanlaista remonttia on tehty lähiaikoina:
-kaasari vaihdettu parempikuntoiseen
-sytytystulpat vaihdettu
-tulpanjohdot vaihdettu
-virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu
-ilmansuodatin ja bensasuodatin vaihdettu
-sytytys säädetty

Huomasin, että autossa on vanhan mallin Sierran alipainesäätöinen virranjakaja, jonka alipaineletkulle kaasarissa ei ole paikkaa, joten se on tukittu. Alunperin tässä on ollut sähkösäätöinen virranjakaja. Voiko pätkiminen johtua tästä? Jos jakajan vaihtaa uuteen malliin niin mihin ne johdot pitäisi vetää tuolta jakajalta?
taitaa olla fixumpi vaihtaa ihan vanhanajan perus kaasari, esim weber dgv/dgav---> http://www.freetechnics.fi/3236DGV102004.JPG ni siitä löytyy se jakajan alipaineletkun paikka ja tod näkösesti häviää ongelmatkin mut samalla pitää vaihtaa imusarjakin kyseiselle kaasarille koska pulttijako on eri
Vastaa Viestiin