Sivu 1/2
Kansi veks.
Lähetetty: 14 Marras 2006 21:02
Kirjoittaja Poude
Veretääs tää ny ihan uusiks.
Eli huomenna oikeesti se kansi lähtee ,pakko kattoo ihan mielenkiinnosta mitä siellä on..
Mutta, nyt tarvis tietää mitä työkaluja siihen tarvii, ois mahdollisuus lainata yheltä ammattikoululta vähän kaluja, kansi on kiinni torxeilla mutta minkä kokosilla? Ja tarviiko juurikaan muuta kun noi isot torxit?
Ei taida ihan noi perustyökalut riittää..
Lähetetty: 14 Marras 2006 21:34
Kirjoittaja tupu
Kansipahvi aina UUSI , kun on kerran kiristetty! ja myös kansipultitkin tossa vehkeessä uusittava.(muistaakseni). "vinkki" joissain merkeissä nostimien naputus loppuu neste city pro 5w40 öljyllä.
Lähetetty: 14 Marras 2006 22:06
Kirjoittaja Poude
tupu kirjoitti:Kansipahvi aina UUSI , kun on kerran kiristetty! ja myös kansipultitkin tossa vehkeessä uusittava.(muistaakseni). "vinkki" joissain merkeissä nostimien naputus loppuu neste city pro 5w40 öljyllä.
Koneessa nyt Mobil 1 Semisynteettiset 5-40w, mielessä on käyny myös sininen Forté, jossa nimenomaan kerrotaan että avaa jumittuneet venanostimet, vois kokeilla. maksaa vaan reippahast. Mitähän noi fortet sisältää? Tuntuu ihan normi liuottimilta, bensaa vaan öljyn sekaan

Lähetetty: 15 Marras 2006 22:44
Kirjoittaja Japi
... ja laitetaan öljyiksi ne Fordin suosittamat / Zeteciin tarkoitetut 5W30 liemet ihan suosiolla, viimeistään tuon rempan jälkeen...
Lähetetty: 16 Marras 2006 00:00
Kirjoittaja Larsanjus
Poude kirjoitti:Mitähän noi fortet sisältää? Tuntuu ihan normi liuottimilta, bensaa vaan öljyn sekaan

Lähinnä diisseliä ne taitaa olla. Tai sillä on ainakin samat vaikutukset.
En ota mitään vastuuta jos joku diiseliä öljyn sekaan kaatelee. Muutama saparo on sillä jo lopettanut tyypillisen raksuttamisensa.
Lähetetty: 16 Marras 2006 07:23
Kirjoittaja janzamar
Eikös nuo kerosiiniä ole, Fortet ja vastaavat??
Lähetetty: 16 Marras 2006 10:14
Kirjoittaja Juakki
Lähetetty: 16 Marras 2006 12:44
Kirjoittaja Poude
Japi kirjoitti:... ja laitetaan öljyiksi ne Fordin suosittamat / Zeteciin tarkoitetut 5W30 liemet ihan suosiolla, viimeistään tuon rempan jälkeen...
Mitäs muita koneita foorteissa on? mulla ei ainakaan lue kannessa Zetec?
Lähetetty: 16 Marras 2006 12:47
Kirjoittaja Poude
Larsanjus kirjoitti:
Lähinnä diisseliä ne taitaa olla. Tai sillä on ainakin samat vaikutukset.
En ota mitään vastuuta jos joku diiseliä öljyn sekaan kaatelee. Muutama saparo on sillä jo lopettanut tyypillisen raksuttamisensa.
Vois kokeilla tota kyllä. joku 3dl vois olla ihan hyvä määrä. ?
Lähetetty: 16 Marras 2006 13:14
Kirjoittaja henu
Poude kirjoitti:
Mitäs muita koneita foorteissa on? mulla ei ainakaan lue kannessa Zetec?
no se on sit niitä ensimmäisiä "zetekkejä" eli sulla varmaan lukee venakopassa dohc
Lähetetty: 16 Marras 2006 15:05
Kirjoittaja Poude
henu kirjoitti:
no se on sit niitä ensimmäisiä "zetekkejä" eli sulla varmaan lukee venakopassa dohc
Pitää paikkansa.
Lähetetty: 10 Tammi 2007 20:28
Kirjoittaja Poude
Veretääs tää ny ihan uusiks.
Eli huomenna oikeesti se kansi lähtee ,pakko kattoo ihan mielenkiinnosta mitä siellä on..
Mutta, nyt tarvis tietää mitä työkaluja siihen tarvii, ois mahdollisuus lainata yheltä ammattikoululta vähän kaluja, kansi on kiinni torxeilla mutta minkä kokosilla? Ja tarviiko juurikaan muuta kun noi isot torxit?
Ei taida ihan noi perustyökalut riittää..
Lähetetty: 10 Tammi 2007 22:04
Kirjoittaja tupu
olisko 55 torx.
Lähetetty: 12 Tammi 2007 18:07
Kirjoittaja Poude
Noniin poijjaat, pakoventtiilit oli melko huonossa hapessa, ne kuitenkin nyt työstetty, seetejä ei voitu tänään miralla sorvailla kun ei suostunut keskittämään

Venttiilin ohjuritappi on joko väljä tai sitten mirassa on jotain vikaa. Alipainemittauksessa viisari kipusi hurjaan 120millibaariin, kunnossa pitäisi olla n. 600-800.. ja tämä tulos siis toimivilla venttiileillä, seetit hiomatta niin huono tulos johtuu siitä, voin vaan kuvitella mitä ne venttiilit on pitäny ennen kun ne työstettiin! Tuskin on pitäny 50mbar enempää
Uusi kannen- sekä pakosrj.tiiviste tilattu, odotellessa voisi kiillottaa vaikka männät peilikirkkaiksi

Lähetetty: 12 Tammi 2007 22:08
Kirjoittaja Poude
waaaau nyt on männät putipuhtaat, kylläpäs oli karstaa kertyny, ei se voortikaan kauheen p-aska ole, meinaan 294tkm ajettu kone, eikä juurikaan ole sylintereissä kulumaa 8)
Lähetetty: 16 Tammi 2007 17:03
Kirjoittaja Poude
On se nyt kumma kun se Mira ei keskitä, sen verran kulunut ohjuri että ei onnistu. Valkekosken moottorikoneistamolla seetien hionnan hinta 10eur /kpl, joka on mun mielestä järkyttävä hinta puretusta kannesta!
Pitää metsästää semmonen käsikäyttöinen jostain, vai onko muita ehdotuksia seetien hiontaan?
Lähetetty: 16 Tammi 2007 17:22
Kirjoittaja TeRoK
Mikä ..tun mira???
Laita ihan joku letkun pätkä ventiilitappiin kiinni. hiomatahnaa väliin ja vena paikalleen. sitte toinen pää porakoneeseen ja kevyesti vetämällä pyörimään. Kannattaa suuntaa vaihdella aika paljon. Eikä paljoa kierroksia.
Ensin karheat tahnat ja sitte perään hienolla.
Lähetetty: 16 Tammi 2007 18:03
Kirjoittaja henu
TeRoK kirjoitti:Mikä ..tun mira???
heitetään villi veikkaus et kyseisellä vimpaimella ajetaan kulmat kohilleen seettirenkaisiin
Lähetetty: 16 Tammi 2007 19:31
Kirjoittaja Poude
Juu siis Miralla työstetään niitä seetejä, hyvä ja tarkka vehje, mutta vaikea käyttää.
Toi porakone homma vois toimiakkin, pidetään mielessä.
Lähetetty: 16 Tammi 2007 20:46
Kirjoittaja TeRoK
Joo silleen mä sen olen aina tehnyt. Tulee ainakin tiivis kun aina joka seetin hioo siihen kuuluvalla venalla... ja kulma menee automaattisesti oikein.
Lähetetty: 16 Tammi 2007 22:38
Kirjoittaja VesQ
Ja seetipinta /tai painepinta siis se millin leveä kulma joka ottaa venttiiliin kiinni levenee hiomalla ja ei tule niin tiivistä. Mitä ohuempi alue ottaa kiinni venttiiliin niin sitä paremmin pitää mutta toisaalta mitä ohuempi niin kuluu myös nopeammin mutta olisikohan ollut joku hyvä mitta about 1mm
Lähetetty: 16 Tammi 2007 23:01
Kirjoittaja TeRoK
Joo ei kannata liikaa ottaa. Vaan sen verran kn on tarvetta. Jos on ihan valmiit seetit niin toi ei toimi kovin hyvin.
Lähetetty: 23 Tammi 2007 18:22
Kirjoittaja Poude
Nyt on seetit saatu työstettyä, ja kyllä pitää, kantta koottaessa tuli ylläri meinaan yksi venttiilivarren lukkopalasista puuttuu! eihän tää tähän osioon kuulu mutta olisko kellään myydä yhtä semmosta palasta? kun niitä ei saa erikseen mistään,pitää ostaa venttiilikin jne mukana... pitäs saada perjantaiksi.
Enään ei tarvi kun kansi plaanata, ja muut osat kiinni niin avot!
Lähetetty: 23 Tammi 2007 20:43
Kirjoittaja Juhis80
TeRoK kirjoitti:Mikä ..tun mira???
Laita ihan joku letkun pätkä ventiilitappiin kiinni. hiomatahnaa väliin ja vena paikalleen. sitte toinen pää porakoneeseen ja kevyesti vetämällä pyörimään. Kannattaa suuntaa vaihdella aika paljon. Eikä paljoa kierroksia.
Ensin karheat tahnat ja sitte perään hienolla.
Joopa joo olipa taas, AJATTELIKKO ETTÄ PORAKONEESSA istukassa VOI OLLA melkosesti heittoo, JA VITUIKS MENEE ite oon vieny koneistamolle tai HIASSU KÄSIN
Lähetetty: 23 Tammi 2007 21:45
Kirjoittaja TeRoK
Ei auota päätä kun ei ymmärretä tekstiä
Eli sitä varten on se kumiletkun pätkä siinä välissä, että se poistaa värinät.
Eikä sitä ole tarkotus huudattaa hullunlailla vaan ihan samalla nopeudella kuin käsin hiertäen menisi. Voi sen käsinkin tehdä, mutta laiska mies pääsee noin helpommalla.
Ja on toi kyllä ihan kokeiltu homma eikä mitään arpomalla kirjoitettua tekstiä.
EDIT: Niin ja siinä kädessäkö ei sitten ole heittoa vai???
Eli ei sesieltä mihinkäänheilu kun kunnolla painaa sen seetiin kiinni.