Kansi veks.
Kansi veks.
Veretääs tää ny ihan uusiks.
Eli huomenna oikeesti se kansi lähtee ,pakko kattoo ihan mielenkiinnosta mitä siellä on..
Mutta, nyt tarvis tietää mitä työkaluja siihen tarvii, ois mahdollisuus lainata yheltä ammattikoululta vähän kaluja, kansi on kiinni torxeilla mutta minkä kokosilla? Ja tarviiko juurikaan muuta kun noi isot torxit?
Ei taida ihan noi perustyökalut riittää..
Eli huomenna oikeesti se kansi lähtee ,pakko kattoo ihan mielenkiinnosta mitä siellä on..
Mutta, nyt tarvis tietää mitä työkaluja siihen tarvii, ois mahdollisuus lainata yheltä ammattikoululta vähän kaluja, kansi on kiinni torxeilla mutta minkä kokosilla? Ja tarviiko juurikaan muuta kun noi isot torxit?
Ei taida ihan noi perustyökalut riittää..
Viimeksi muokannut Poude, 10 Tammi 2007 20:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mondeo Mk1
tupu kirjoitti:Kansipahvi aina UUSI , kun on kerran kiristetty! ja myös kansipultitkin tossa vehkeessä uusittava.(muistaakseni). "vinkki" joissain merkeissä nostimien naputus loppuu neste city pro 5w40 öljyllä.
Koneessa nyt Mobil 1 Semisynteettiset 5-40w, mielessä on käyny myös sininen Forté, jossa nimenomaan kerrotaan että avaa jumittuneet venanostimet, vois kokeilla. maksaa vaan reippahast. Mitähän noi fortet sisältää? Tuntuu ihan normi liuottimilta, bensaa vaan öljyn sekaan

Mondeo Mk1
Lähinnä diisseliä ne taitaa olla. Tai sillä on ainakin samat vaikutukset.Poude kirjoitti:Mitähän noi fortet sisältää? Tuntuu ihan normi liuottimilta, bensaa vaan öljyn sekaan
En ota mitään vastuuta jos joku diiseliä öljyn sekaan kaatelee. Muutama saparo on sillä jo lopettanut tyypillisen raksuttamisensa.
Vw T2 -68 ja -74
Ex:Mondöö 2,5 V6 gt stw -97
Ex:Mondöö 2,5 V6 gt stw -97
Jep, kerosiiniä... Tuolta löytyy näköjään tietoa forte tuotteista.
http://www.tecalemit.fi/korjaamolaittee ... oturva.asp
http://www.tecalemit.fi/korjaamolaitteet/forte01.asp
http://www.tecalemit.fi/korjaamolaittee ... oturva.asp
http://www.tecalemit.fi/korjaamolaitteet/forte01.asp
Mondeo 2.5 V6 Ghia Automatic STW -96
Vois kokeilla tota kyllä. joku 3dl vois olla ihan hyvä määrä. ?Larsanjus kirjoitti: Lähinnä diisseliä ne taitaa olla. Tai sillä on ainakin samat vaikutukset.
En ota mitään vastuuta jos joku diiseliä öljyn sekaan kaatelee. Muutama saparo on sillä jo lopettanut tyypillisen raksuttamisensa.
Mondeo Mk1
Veretääs tää ny ihan uusiks.
Eli huomenna oikeesti se kansi lähtee ,pakko kattoo ihan mielenkiinnosta mitä siellä on..
Mutta, nyt tarvis tietää mitä työkaluja siihen tarvii, ois mahdollisuus lainata yheltä ammattikoululta vähän kaluja, kansi on kiinni torxeilla mutta minkä kokosilla? Ja tarviiko juurikaan muuta kun noi isot torxit?
Ei taida ihan noi perustyökalut riittää..
Eli huomenna oikeesti se kansi lähtee ,pakko kattoo ihan mielenkiinnosta mitä siellä on..
Mutta, nyt tarvis tietää mitä työkaluja siihen tarvii, ois mahdollisuus lainata yheltä ammattikoululta vähän kaluja, kansi on kiinni torxeilla mutta minkä kokosilla? Ja tarviiko juurikaan muuta kun noi isot torxit?
Ei taida ihan noi perustyökalut riittää..
Mondeo Mk1
Noniin poijjaat, pakoventtiilit oli melko huonossa hapessa, ne kuitenkin nyt työstetty, seetejä ei voitu tänään miralla sorvailla kun ei suostunut keskittämään
Venttiilin ohjuritappi on joko väljä tai sitten mirassa on jotain vikaa. Alipainemittauksessa viisari kipusi hurjaan 120millibaariin, kunnossa pitäisi olla n. 600-800.. ja tämä tulos siis toimivilla venttiileillä, seetit hiomatta niin huono tulos johtuu siitä, voin vaan kuvitella mitä ne venttiilit on pitäny ennen kun ne työstettiin! Tuskin on pitäny 50mbar enempää
Uusi kannen- sekä pakosrj.tiiviste tilattu, odotellessa voisi kiillottaa vaikka männät peilikirkkaiksi


Uusi kannen- sekä pakosrj.tiiviste tilattu, odotellessa voisi kiillottaa vaikka männät peilikirkkaiksi

Mondeo Mk1
On se nyt kumma kun se Mira ei keskitä, sen verran kulunut ohjuri että ei onnistu. Valkekosken moottorikoneistamolla seetien hionnan hinta 10eur /kpl, joka on mun mielestä järkyttävä hinta puretusta kannesta!
Pitää metsästää semmonen käsikäyttöinen jostain, vai onko muita ehdotuksia seetien hiontaan?
Pitää metsästää semmonen käsikäyttöinen jostain, vai onko muita ehdotuksia seetien hiontaan?
Mondeo Mk1
Mikä ..tun mira???
Laita ihan joku letkun pätkä ventiilitappiin kiinni. hiomatahnaa väliin ja vena paikalleen. sitte toinen pää porakoneeseen ja kevyesti vetämällä pyörimään. Kannattaa suuntaa vaihdella aika paljon. Eikä paljoa kierroksia.
Ensin karheat tahnat ja sitte perään hienolla.
Laita ihan joku letkun pätkä ventiilitappiin kiinni. hiomatahnaa väliin ja vena paikalleen. sitte toinen pää porakoneeseen ja kevyesti vetämällä pyörimään. Kannattaa suuntaa vaihdella aika paljon. Eikä paljoa kierroksia.
Ensin karheat tahnat ja sitte perään hienolla.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Ja seetipinta /tai painepinta siis se millin leveä kulma joka ottaa venttiiliin kiinni levenee hiomalla ja ei tule niin tiivistä. Mitä ohuempi alue ottaa kiinni venttiiliin niin sitä paremmin pitää mutta toisaalta mitä ohuempi niin kuluu myös nopeammin mutta olisikohan ollut joku hyvä mitta about 1mm
Nyt on seetit saatu työstettyä, ja kyllä pitää, kantta koottaessa tuli ylläri meinaan yksi venttiilivarren lukkopalasista puuttuu! eihän tää tähän osioon kuulu mutta olisko kellään myydä yhtä semmosta palasta? kun niitä ei saa erikseen mistään,pitää ostaa venttiilikin jne mukana... pitäs saada perjantaiksi.
Enään ei tarvi kun kansi plaanata, ja muut osat kiinni niin avot!
Enään ei tarvi kun kansi plaanata, ja muut osat kiinni niin avot!
Mondeo Mk1
TeRoK kirjoitti:Mikä ..tun mira???
Laita ihan joku letkun pätkä ventiilitappiin kiinni. hiomatahnaa väliin ja vena paikalleen. sitte toinen pää porakoneeseen ja kevyesti vetämällä pyörimään. Kannattaa suuntaa vaihdella aika paljon. Eikä paljoa kierroksia.
Ensin karheat tahnat ja sitte perään hienolla.
Joopa joo olipa taas, AJATTELIKKO ETTÄ PORAKONEESSA istukassa VOI OLLA melkosesti heittoo, JA VITUIKS MENEE ite oon vieny koneistamolle tai HIASSU KÄSIN
Ford will Rise Again
Ei auota päätä kun ei ymmärretä tekstiä
Eli sitä varten on se kumiletkun pätkä siinä välissä, että se poistaa värinät.
Eikä sitä ole tarkotus huudattaa hullunlailla vaan ihan samalla nopeudella kuin käsin hiertäen menisi. Voi sen käsinkin tehdä, mutta laiska mies pääsee noin helpommalla.
Ja on toi kyllä ihan kokeiltu homma eikä mitään arpomalla kirjoitettua tekstiä.
EDIT: Niin ja siinä kädessäkö ei sitten ole heittoa vai???
Eli ei sesieltä mihinkäänheilu kun kunnolla painaa sen seetiin kiinni.


Eli sitä varten on se kumiletkun pätkä siinä välissä, että se poistaa värinät.
Eikä sitä ole tarkotus huudattaa hullunlailla vaan ihan samalla nopeudella kuin käsin hiertäen menisi. Voi sen käsinkin tehdä, mutta laiska mies pääsee noin helpommalla.
Ja on toi kyllä ihan kokeiltu homma eikä mitään arpomalla kirjoitettua tekstiä.
EDIT: Niin ja siinä kädessäkö ei sitten ole heittoa vai???

Eli ei sesieltä mihinkäänheilu kun kunnolla painaa sen seetiin kiinni.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96