Kansi veks.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Kansi veks.

Viesti Kirjoittaja Poude »

Veretääs tää ny ihan uusiks.
Eli huomenna oikeesti se kansi lähtee ,pakko kattoo ihan mielenkiinnosta mitä siellä on..

Mutta, nyt tarvis tietää mitä työkaluja siihen tarvii, ois mahdollisuus lainata yheltä ammattikoululta vähän kaluja, kansi on kiinni torxeilla mutta minkä kokosilla? Ja tarviiko juurikaan muuta kun noi isot torxit?
Ei taida ihan noi perustyökalut riittää..
Viimeksi muokannut Poude, 10 Tammi 2007 20:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mondeo Mk1
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Kansipahvi aina UUSI , kun on kerran kiristetty! ja myös kansipultitkin tossa vehkeessä uusittava.(muistaakseni). "vinkki" joissain merkeissä nostimien naputus loppuu neste city pro 5w40 öljyllä.
2.9i
Feel The Difference.
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

tupu kirjoitti:Kansipahvi aina UUSI , kun on kerran kiristetty! ja myös kansipultitkin tossa vehkeessä uusittava.(muistaakseni). "vinkki" joissain merkeissä nostimien naputus loppuu neste city pro 5w40 öljyllä.

Koneessa nyt Mobil 1 Semisynteettiset 5-40w, mielessä on käyny myös sininen Forté, jossa nimenomaan kerrotaan että avaa jumittuneet venanostimet, vois kokeilla. maksaa vaan reippahast. Mitähän noi fortet sisältää? Tuntuu ihan normi liuottimilta, bensaa vaan öljyn sekaan :D
Mondeo Mk1
Japi
Viestit: 84
Liittynyt: 25 Maalis 2006 09:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Japi »

... ja laitetaan öljyiksi ne Fordin suosittamat / Zeteciin tarkoitetut 5W30 liemet ihan suosiolla, viimeistään tuon rempan jälkeen...
Larsanjus
Viestit: 80
Liittynyt: 10 Syys 2006 16:07
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Larsanjus »

Poude kirjoitti:Mitähän noi fortet sisältää? Tuntuu ihan normi liuottimilta, bensaa vaan öljyn sekaan :D
Lähinnä diisseliä ne taitaa olla. Tai sillä on ainakin samat vaikutukset.
En ota mitään vastuuta jos joku diiseliä öljyn sekaan kaatelee. Muutama saparo on sillä jo lopettanut tyypillisen raksuttamisensa.
Vw T2 -68 ja -74
Ex:Mondöö 2,5 V6 gt stw -97
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Eikös nuo kerosiiniä ole, Fortet ja vastaavat??
ei sieltä mitään junia t...
Juakki
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Loka 2006 10:56

Viesti Kirjoittaja Juakki »

Jep, kerosiiniä... Tuolta löytyy näköjään tietoa forte tuotteista.

http://www.tecalemit.fi/korjaamolaittee ... oturva.asp
http://www.tecalemit.fi/korjaamolaitteet/forte01.asp
Mondeo 2.5 V6 Ghia Automatic STW -96
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Japi kirjoitti:... ja laitetaan öljyiksi ne Fordin suosittamat / Zeteciin tarkoitetut 5W30 liemet ihan suosiolla, viimeistään tuon rempan jälkeen...

Mitäs muita koneita foorteissa on? mulla ei ainakaan lue kannessa Zetec?
Mondeo Mk1
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Larsanjus kirjoitti: Lähinnä diisseliä ne taitaa olla. Tai sillä on ainakin samat vaikutukset.
En ota mitään vastuuta jos joku diiseliä öljyn sekaan kaatelee. Muutama saparo on sillä jo lopettanut tyypillisen raksuttamisensa.
Vois kokeilla tota kyllä. joku 3dl vois olla ihan hyvä määrä. ?
Mondeo Mk1
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Poude kirjoitti: Mitäs muita koneita foorteissa on? mulla ei ainakaan lue kannessa Zetec?
no se on sit niitä ensimmäisiä "zetekkejä" eli sulla varmaan lukee venakopassa dohc
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

henu kirjoitti: no se on sit niitä ensimmäisiä "zetekkejä" eli sulla varmaan lukee venakopassa dohc
Pitää paikkansa.
Mondeo Mk1
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Veretääs tää ny ihan uusiks.
Eli huomenna oikeesti se kansi lähtee ,pakko kattoo ihan mielenkiinnosta mitä siellä on..

Mutta, nyt tarvis tietää mitä työkaluja siihen tarvii, ois mahdollisuus lainata yheltä ammattikoululta vähän kaluja, kansi on kiinni torxeilla mutta minkä kokosilla? Ja tarviiko juurikaan muuta kun noi isot torxit?
Ei taida ihan noi perustyökalut riittää..
Mondeo Mk1
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

olisko 55 torx.
2.9i
Feel The Difference.
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Noniin poijjaat, pakoventtiilit oli melko huonossa hapessa, ne kuitenkin nyt työstetty, seetejä ei voitu tänään miralla sorvailla kun ei suostunut keskittämään :? Venttiilin ohjuritappi on joko väljä tai sitten mirassa on jotain vikaa. Alipainemittauksessa viisari kipusi hurjaan 120millibaariin, kunnossa pitäisi olla n. 600-800.. ja tämä tulos siis toimivilla venttiileillä, seetit hiomatta niin huono tulos johtuu siitä, voin vaan kuvitella mitä ne venttiilit on pitäny ennen kun ne työstettiin! Tuskin on pitäny 50mbar enempää :(

Uusi kannen- sekä pakosrj.tiiviste tilattu, odotellessa voisi kiillottaa vaikka männät peilikirkkaiksi :wink:
Mondeo Mk1
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

waaaau nyt on männät putipuhtaat, kylläpäs oli karstaa kertyny, ei se voortikaan kauheen p-aska ole, meinaan 294tkm ajettu kone, eikä juurikaan ole sylintereissä kulumaa 8)
Mondeo Mk1
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

On se nyt kumma kun se Mira ei keskitä, sen verran kulunut ohjuri että ei onnistu. Valkekosken moottorikoneistamolla seetien hionnan hinta 10eur /kpl, joka on mun mielestä järkyttävä hinta puretusta kannesta!

Pitää metsästää semmonen käsikäyttöinen jostain, vai onko muita ehdotuksia seetien hiontaan?
Mondeo Mk1
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mikä ..tun mira???
Laita ihan joku letkun pätkä ventiilitappiin kiinni. hiomatahnaa väliin ja vena paikalleen. sitte toinen pää porakoneeseen ja kevyesti vetämällä pyörimään. Kannattaa suuntaa vaihdella aika paljon. Eikä paljoa kierroksia.
Ensin karheat tahnat ja sitte perään hienolla.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

TeRoK kirjoitti:Mikä ..tun mira???
heitetään villi veikkaus et kyseisellä vimpaimella ajetaan kulmat kohilleen seettirenkaisiin
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Juu siis Miralla työstetään niitä seetejä, hyvä ja tarkka vehje, mutta vaikea käyttää.


Toi porakone homma vois toimiakkin, pidetään mielessä.
Mondeo Mk1
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo silleen mä sen olen aina tehnyt. Tulee ainakin tiivis kun aina joka seetin hioo siihen kuuluvalla venalla... ja kulma menee automaattisesti oikein.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ja seetipinta /tai painepinta siis se millin leveä kulma joka ottaa venttiiliin kiinni levenee hiomalla ja ei tule niin tiivistä. Mitä ohuempi alue ottaa kiinni venttiiliin niin sitä paremmin pitää mutta toisaalta mitä ohuempi niin kuluu myös nopeammin mutta olisikohan ollut joku hyvä mitta about 1mm
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo ei kannata liikaa ottaa. Vaan sen verran kn on tarvetta. Jos on ihan valmiit seetit niin toi ei toimi kovin hyvin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Nyt on seetit saatu työstettyä, ja kyllä pitää, kantta koottaessa tuli ylläri meinaan yksi venttiilivarren lukkopalasista puuttuu! eihän tää tähän osioon kuulu mutta olisko kellään myydä yhtä semmosta palasta? kun niitä ei saa erikseen mistään,pitää ostaa venttiilikin jne mukana... pitäs saada perjantaiksi.

Enään ei tarvi kun kansi plaanata, ja muut osat kiinni niin avot!
Mondeo Mk1
Juhis80
Viestit: 31
Liittynyt: 24 Huhti 2006 00:39
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Juhis80 »

TeRoK kirjoitti:Mikä ..tun mira???
Laita ihan joku letkun pätkä ventiilitappiin kiinni. hiomatahnaa väliin ja vena paikalleen. sitte toinen pää porakoneeseen ja kevyesti vetämällä pyörimään. Kannattaa suuntaa vaihdella aika paljon. Eikä paljoa kierroksia.
Ensin karheat tahnat ja sitte perään hienolla.

Joopa joo olipa taas, AJATTELIKKO ETTÄ PORAKONEESSA istukassa VOI OLLA melkosesti heittoo, JA VITUIKS MENEE ite oon vieny koneistamolle tai HIASSU KÄSIN
Ford will Rise Again
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei auota päätä kun ei ymmärretä tekstiä :wink: :twisted:
Eli sitä varten on se kumiletkun pätkä siinä välissä, että se poistaa värinät.
Eikä sitä ole tarkotus huudattaa hullunlailla vaan ihan samalla nopeudella kuin käsin hiertäen menisi. Voi sen käsinkin tehdä, mutta laiska mies pääsee noin helpommalla.
Ja on toi kyllä ihan kokeiltu homma eikä mitään arpomalla kirjoitettua tekstiä.

EDIT: Niin ja siinä kädessäkö ei sitten ole heittoa vai??? :D
Eli ei sesieltä mihinkäänheilu kun kunnolla painaa sen seetiin kiinni.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin