Sivu 1/1

B4A, B4B, B4C eroja

Lähetetty: 14 Marras 2006 17:52
Kirjoittaja jiiwee
En haulla löytänyt mieleistä vastausta joten, mitä eroa tarkalleen ottaen ko. malleilla? Kiinnostaa lähinnä ruiskut, map-anturi + muut tunnistimet. Käsittääkseni joidenkin mallien seoksia voi säätää, toisia ei. Oma autoni on -91 sierra, 2.9 B4C ja päästöjen takia säädeltävyyttä kaipaisin. Kaikki muu on jo tehty!

Lähetetty: 14 Marras 2006 20:29
Kirjoittaja TeRoK
Tommosia tietoja löytyy ainakin multa.
B4A on ainakin katiton versio (150hv).
B4B on stereo hego malli eli kahdella lambdalla. ja Minimi oktaaniksi ilmotetaan 91.
B4C taas tarjotaan minimissään 95okt. bensaa.

B4A pakosaastekoodit on E,G,T
B4B ja B4C vastaavat U,D,V,Q,4,5
mitälie sitte ikinä tarkottavat...

B4A sytkän ajoitus lyijyttämällä 8 ast. EYKK ja lyijyllisellä 12
Ja tarkastus huoltosäätö tilassa.
B4B ja B4C vastaavat 15ast. EYKK lyijyttömällä.
Ja säätö koodin 11 ollessa näytössä moottorin käyntitestaus tilassa.

B4A säädetty tyhjäkäynti 825 +/-25rpm
B4B ja B4C 900rpm

B4A perustyhjäkäynti 850rpm
B4B ja B4C 700 ja tyhjäkäyntivena irrotettuna

B4A co päästöt 1,0 +/- 0,5%
B4B ja B4C lähellä nollaa

B4A venttiilivälykset imu 0,35mm pako 0,40mm
B4B ja B4C hydrauliset.

Lähetetty: 15 Marras 2006 22:15
Kirjoittaja jiiwee
Kiitoksia, taas ollaan vähän viisampia.. Tänään selvisi myös ettei B4C: tä voi "säätää", eli päästöt pitäis saada kohdalleen muuten. Imuvuoto tai MAP-anturi tulee seuraavaksi mieleen!?!

Lähetetty: 15 Marras 2006 23:02
Kirjoittaja TeRoK
Mitkä päästöt sulla siinä kusoo???
Lambda kanssa sekottaa jotkut arvot tavallisen hyvin jos on rikki.
Kannattaa ainakin mitata.
Tossa B4B koneesa olis helpompi kun on kaks lambdaa niin voisi toisen töpselin irrottaa väliaikaisesti, että sais arvot kohdilleen. Alkaa vissiin käyttämään toisen lambdan tietoa molempiin kansiin.
toi yks lambdanen taitaa mennä suoraan vikatilaan jos sen irrottaa, eli ainakaan kierroksilla ei arvot oo kohdillaan.

Lähetetty: 16 Marras 2006 09:57
Kirjoittaja jiiwee
CO ja HC. HC todella pahasti. Tää on kahdella lambdalla ja ne on vaihdettu, samoin katti, tulpat jne... HC kierroksista riippuen 300 ja 3000 valillä :?

Lähetetty: 16 Marras 2006 10:02
Kirjoittaja Mizka
Mittaa ohivuodot ja puristuspaineet, kuullostas vähän venttiilivialta jos kerran lambada ja katti on ok.

Lähetetty: 16 Marras 2006 10:18
Kirjoittaja jiiwee
Itekkin mietin, et jos joku vena kantaa. Käytössä ei sitä välttämättä edes huomaa. Tämäkin toimii ok ja kulutuskin on ihmeen pieni.

Lähetetty: 16 Marras 2006 10:57
Kirjoittaja TeRoK
Ai se on kahdella lambdalla :shock: Minkäköhän takia??? kun tossa mun kirjassa ainakin mainitaan, että vaan B4B on kahdella.
Onko vaihdettu kone tms.???
Tuli vaan mieleen, että eikös noissa jossain mallissa lambda oo vasta katin jälkeen?
Meinaa jos sulla on B4C:n boksi siinä (olettaen, että siinä kuuluu olla katin jälkeen lambda) ja lambdat onkin jo downpipessä niin mahtaako sekottaa boksin???
Tämmöstä arpomista tällä kertaa :lol:

Lähetetty: 16 Marras 2006 11:58
Kirjoittaja jiiwee
Perin kummallista... Harmi kun en tunne auton historiaa, ni en tiedä koneen vaihdoista. Silmämääräisesti kyllä näyttäis että ei ole vaihdettu ainenkaan ihan äskettäin. Putkisto tosin ei ole alkuperäinen, joten liekö joku viittiny nuo lambdat laittaa noihin lähtöputkiin, ja mistä syystä!?! Ei oikeen tunnu järkevältä. Oiskos mahdollista, et boxi tai map on vaihdettu jostain toisesta mallista ja sen takii ei toimi.

Lähetetty: 16 Marras 2006 16:00
Kirjoittaja jiiwee
No niin, lisää lientä soppaan.. Auton sai leimattua, kun käänti sytkän ihan tolkuttoman myöhälle, tehot hävis täysin ja putkessa kaamea pauke, mut päästöt oli kohdallaan! No leiman jälkeen sit sytkä taas kohilleen. Kumma homma. Oisko tuohon jollakulla heittää teoriaa, et mistä moinen? Nyt on onneks vuosi aikaa miettiä missä se vika vois olla. Merkkiliikkeellä totesivat, ettei koneessa mitään fyysistä vikaa ole ja muutenkin siisti käyntinen. :lol:

Re: B4A, B4B, B4C eroja

Lähetetty: 04 Elo 2008 19:46
Kirjoittaja tonskulus
Mites mulla on sellainen käsitys ettei näistä voi sytkää säädellä edes?

Re: B4A, B4B, B4C eroja

Lähetetty: 09 Elo 2008 12:28
Kirjoittaja jusep
jatketaanpa tätä mysteeriä kun toi aloittajan kyseinen auto sattuu oleen nyt mulla niin voiko noihin päästöihin vaikuttaa jos nokkaketju on venynyt??? kerran sen sain säkällä leimattua tollai että sytkä käännettiin pieleen mut nyt ois taas katsastus edessä... puristukset on mitattu eikä niis ollu mitää sanomista ja oli hyvinkin tasaiset. tosin nykyään auto kuluttaa n.14l kevyessä maantie ajossa /100km
ja kiihdytettäessä tulee matalilla kierroksilla sellanen tuskainen puutuminen kunnes se sitten jossain kohdassa hyökkää kuin pikku elukka...auttakee miestä mäjessä eikä mäen päällä.

Re: B4A, B4B, B4C eroja

Lähetetty: 10 Elo 2008 19:33
Kirjoittaja tonskulus
Mulla on kanssa jotai pienii epämääräisyyksiä moottorin toiminnassa, ruiskussa kai jotai häikkää vaikka vikakoodeja ei tule. Pitänee tutkia jahka kerkiää..

Re: B4A, B4B, B4C eroja

Lähetetty: 10 Elo 2008 20:41
Kirjoittaja tony the tiger
jusep kirjoitti:jatketaanpa tätä mysteeriä kun toi aloittajan kyseinen auto sattuu oleen nyt mulla niin voiko noihin päästöihin vaikuttaa jos nokkaketju on venynyt??? kerran sen sain säkällä leimattua tollai että sytkä käännettiin pieleen mut nyt ois taas katsastus edessä... puristukset on mitattu eikä niis ollu mitää sanomista ja oli hyvinkin tasaiset. tosin nykyään auto kuluttaa n.14l kevyessä maantie ajossa /100km
ja kiihdytettäessä tulee matalilla kierroksilla sellanen tuskainen puutuminen kunnes se sitten jossain kohdassa hyökkää kuin pikku elukka...auttakee miestä mäjessä eikä mäen päällä.
Ite kattosin onko jako kohdallaan. Vaikuttaa varmasti päästöihin jos heittää yhdelläkin hampaalla...

Re: B4A, B4B, B4C eroja

Lähetetty: 11 Elo 2008 22:08
Kirjoittaja jusep
Minkähänlainen homma toi jaon tarkastaminen kyseisissä vehkeissä on ku ei oo tullu noita v-koneita koskaa räpellettyy,ohc koneita jonkun verran ihmetelly mut se on kuitenkii eri asia.

Re: B4A, B4B, B4C eroja

Lähetetty: 14 Elo 2008 22:48
Kirjoittaja tonskulus
Mistähän mahtaisi löytyä B4B:lle uusi ECU.. :? Mulla saattaa olla viallinen toi boksi kun käyttäytyy vähä omituisesti. Anturit vaikuttaisi olevan ehjiä.