B4A, B4B, B4C eroja
B4A, B4B, B4C eroja
En haulla löytänyt mieleistä vastausta joten, mitä eroa tarkalleen ottaen ko. malleilla? Kiinnostaa lähinnä ruiskut, map-anturi + muut tunnistimet. Käsittääkseni joidenkin mallien seoksia voi säätää, toisia ei. Oma autoni on -91 sierra, 2.9 B4C ja päästöjen takia säädeltävyyttä kaipaisin. Kaikki muu on jo tehty!
Ei se ota, jos ei annakkaan!
Tommosia tietoja löytyy ainakin multa.
B4A on ainakin katiton versio (150hv).
B4B on stereo hego malli eli kahdella lambdalla. ja Minimi oktaaniksi ilmotetaan 91.
B4C taas tarjotaan minimissään 95okt. bensaa.
B4A pakosaastekoodit on E,G,T
B4B ja B4C vastaavat U,D,V,Q,4,5
mitälie sitte ikinä tarkottavat...
B4A sytkän ajoitus lyijyttämällä 8 ast. EYKK ja lyijyllisellä 12
Ja tarkastus huoltosäätö tilassa.
B4B ja B4C vastaavat 15ast. EYKK lyijyttömällä.
Ja säätö koodin 11 ollessa näytössä moottorin käyntitestaus tilassa.
B4A säädetty tyhjäkäynti 825 +/-25rpm
B4B ja B4C 900rpm
B4A perustyhjäkäynti 850rpm
B4B ja B4C 700 ja tyhjäkäyntivena irrotettuna
B4A co päästöt 1,0 +/- 0,5%
B4B ja B4C lähellä nollaa
B4A venttiilivälykset imu 0,35mm pako 0,40mm
B4B ja B4C hydrauliset.
B4A on ainakin katiton versio (150hv).
B4B on stereo hego malli eli kahdella lambdalla. ja Minimi oktaaniksi ilmotetaan 91.
B4C taas tarjotaan minimissään 95okt. bensaa.
B4A pakosaastekoodit on E,G,T
B4B ja B4C vastaavat U,D,V,Q,4,5
mitälie sitte ikinä tarkottavat...
B4A sytkän ajoitus lyijyttämällä 8 ast. EYKK ja lyijyllisellä 12
Ja tarkastus huoltosäätö tilassa.
B4B ja B4C vastaavat 15ast. EYKK lyijyttömällä.
Ja säätö koodin 11 ollessa näytössä moottorin käyntitestaus tilassa.
B4A säädetty tyhjäkäynti 825 +/-25rpm
B4B ja B4C 900rpm
B4A perustyhjäkäynti 850rpm
B4B ja B4C 700 ja tyhjäkäyntivena irrotettuna
B4A co päästöt 1,0 +/- 0,5%
B4B ja B4C lähellä nollaa
B4A venttiilivälykset imu 0,35mm pako 0,40mm
B4B ja B4C hydrauliset.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Mitkä päästöt sulla siinä kusoo???
Lambda kanssa sekottaa jotkut arvot tavallisen hyvin jos on rikki.
Kannattaa ainakin mitata.
Tossa B4B koneesa olis helpompi kun on kaks lambdaa niin voisi toisen töpselin irrottaa väliaikaisesti, että sais arvot kohdilleen. Alkaa vissiin käyttämään toisen lambdan tietoa molempiin kansiin.
toi yks lambdanen taitaa mennä suoraan vikatilaan jos sen irrottaa, eli ainakaan kierroksilla ei arvot oo kohdillaan.
Lambda kanssa sekottaa jotkut arvot tavallisen hyvin jos on rikki.
Kannattaa ainakin mitata.
Tossa B4B koneesa olis helpompi kun on kaks lambdaa niin voisi toisen töpselin irrottaa väliaikaisesti, että sais arvot kohdilleen. Alkaa vissiin käyttämään toisen lambdan tietoa molempiin kansiin.
toi yks lambdanen taitaa mennä suoraan vikatilaan jos sen irrottaa, eli ainakaan kierroksilla ei arvot oo kohdillaan.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Ai se on kahdella lambdalla
Minkäköhän takia??? kun tossa mun kirjassa ainakin mainitaan, että vaan B4B on kahdella.
Onko vaihdettu kone tms.???
Tuli vaan mieleen, että eikös noissa jossain mallissa lambda oo vasta katin jälkeen?
Meinaa jos sulla on B4C:n boksi siinä (olettaen, että siinä kuuluu olla katin jälkeen lambda) ja lambdat onkin jo downpipessä niin mahtaako sekottaa boksin???
Tämmöstä arpomista tällä kertaa

Onko vaihdettu kone tms.???
Tuli vaan mieleen, että eikös noissa jossain mallissa lambda oo vasta katin jälkeen?
Meinaa jos sulla on B4C:n boksi siinä (olettaen, että siinä kuuluu olla katin jälkeen lambda) ja lambdat onkin jo downpipessä niin mahtaako sekottaa boksin???
Tämmöstä arpomista tällä kertaa

Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Perin kummallista... Harmi kun en tunne auton historiaa, ni en tiedä koneen vaihdoista. Silmämääräisesti kyllä näyttäis että ei ole vaihdettu ainenkaan ihan äskettäin. Putkisto tosin ei ole alkuperäinen, joten liekö joku viittiny nuo lambdat laittaa noihin lähtöputkiin, ja mistä syystä!?! Ei oikeen tunnu järkevältä. Oiskos mahdollista, et boxi tai map on vaihdettu jostain toisesta mallista ja sen takii ei toimi.
Ei se ota, jos ei annakkaan!
No niin, lisää lientä soppaan.. Auton sai leimattua, kun käänti sytkän ihan tolkuttoman myöhälle, tehot hävis täysin ja putkessa kaamea pauke, mut päästöt oli kohdallaan! No leiman jälkeen sit sytkä taas kohilleen. Kumma homma. Oisko tuohon jollakulla heittää teoriaa, et mistä moinen? Nyt on onneks vuosi aikaa miettiä missä se vika vois olla. Merkkiliikkeellä totesivat, ettei koneessa mitään fyysistä vikaa ole ja muutenkin siisti käyntinen. 

Ei se ota, jos ei annakkaan!
Re: B4A, B4B, B4C eroja
Mites mulla on sellainen käsitys ettei näistä voi sytkää säädellä edes?
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: B4A, B4B, B4C eroja
jatketaanpa tätä mysteeriä kun toi aloittajan kyseinen auto sattuu oleen nyt mulla niin voiko noihin päästöihin vaikuttaa jos nokkaketju on venynyt??? kerran sen sain säkällä leimattua tollai että sytkä käännettiin pieleen mut nyt ois taas katsastus edessä... puristukset on mitattu eikä niis ollu mitää sanomista ja oli hyvinkin tasaiset. tosin nykyään auto kuluttaa n.14l kevyessä maantie ajossa /100km
ja kiihdytettäessä tulee matalilla kierroksilla sellanen tuskainen puutuminen kunnes se sitten jossain kohdassa hyökkää kuin pikku elukka...auttakee miestä mäjessä eikä mäen päällä.
ja kiihdytettäessä tulee matalilla kierroksilla sellanen tuskainen puutuminen kunnes se sitten jossain kohdassa hyökkää kuin pikku elukka...auttakee miestä mäjessä eikä mäen päällä.
Sierra 90 2.0i "cossu look" 4x4 stw projekti(ikuinen)
Sierra 91 2.9i "tuunattu rumilus;)"
Sierra 91 2.9i "tuunattu rumilus;)"
Re: B4A, B4B, B4C eroja
Mulla on kanssa jotai pienii epämääräisyyksiä moottorin toiminnassa, ruiskussa kai jotai häikkää vaikka vikakoodeja ei tule. Pitänee tutkia jahka kerkiää..
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 22 Kesä 2006 03:28
- Paikkakunta: Joensuu
Re: B4A, B4B, B4C eroja
Ite kattosin onko jako kohdallaan. Vaikuttaa varmasti päästöihin jos heittää yhdelläkin hampaalla...jusep kirjoitti:jatketaanpa tätä mysteeriä kun toi aloittajan kyseinen auto sattuu oleen nyt mulla niin voiko noihin päästöihin vaikuttaa jos nokkaketju on venynyt??? kerran sen sain säkällä leimattua tollai että sytkä käännettiin pieleen mut nyt ois taas katsastus edessä... puristukset on mitattu eikä niis ollu mitää sanomista ja oli hyvinkin tasaiset. tosin nykyään auto kuluttaa n.14l kevyessä maantie ajossa /100km
ja kiihdytettäessä tulee matalilla kierroksilla sellanen tuskainen puutuminen kunnes se sitten jossain kohdassa hyökkää kuin pikku elukka...auttakee miestä mäjessä eikä mäen päällä.
Re: B4A, B4B, B4C eroja
Minkähänlainen homma toi jaon tarkastaminen kyseisissä vehkeissä on ku ei oo tullu noita v-koneita koskaa räpellettyy,ohc koneita jonkun verran ihmetelly mut se on kuitenkii eri asia.
Sierra 90 2.0i "cossu look" 4x4 stw projekti(ikuinen)
Sierra 91 2.9i "tuunattu rumilus;)"
Sierra 91 2.9i "tuunattu rumilus;)"
Re: B4A, B4B, B4C eroja
Mistähän mahtaisi löytyä B4B:lle uusi ECU..
Mulla saattaa olla viallinen toi boksi kun käyttäytyy vähä omituisesti. Anturit vaikuttaisi olevan ehjiä.

Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen