Sivu 1/1
Sierran kierrokset yli 2000rpm
Lähetetty: 12 Marras 2006 01:05
Kirjoittaja jataashajalla
Mikä voi olla vialla ku 2.0l kaasari och sekoilee. Käynnistäessä kylmänä kierrokset on ihan hyvät, mut sitte ku se on noin minuutin käyny niin kierrokset nousee 2000rpm, mut tänään ne nous jo 2500-3000. Ja ne siis ei laske siitä mihinkään, niin kauan ku ajaa niin kierrokset on niin saatanan ylhäällä.
Että onko vika kaasarissa vai jossain mikä vaikuttaa kaasarin toimintaan. Voisko toi kaasuläpän asentotunnistin olla vikana? Nyt kiireesti vinkkejä!
Re: Sierran kierrokset yli 2000rpm
Lähetetty: 12 Marras 2006 08:20
Kirjoittaja Pappa- igor
jataashajalla kirjoitti:Mikä voi olla vialla ku 2.0l kaasari och sekoilee. Käynnistäessä kylmänä kierrokset on ihan hyvät, mut sitte ku se on noin minuutin käyny niin kierrokset nousee 2000rpm, mut tänään ne nous jo 2500-3000. Ja ne siis ei laske siitä mihinkään, niin kauan ku ajaa niin kierrokset on niin Paha-Setä ylhäällä.
Että onko vika kaasarissa vai jossain mikä vaikuttaa kaasarin toimintaan. Voisko toi kaasuläpän asentotunnistin olla vikana? Nyt kiireesti vinkkejä!
onkos sierran kaasarissa kaasuläpän asento tunnistin

veikkaisin imuvuotoa tai sitten jumittaisko ryyppy...
Lähetetty: 12 Marras 2006 13:00
Kirjoittaja evolution
kaasarissa läpän asentotunnistin

ei siellä ole mitään tunnistinta
kyseessä vissiinkin on weber dfth ja mahdollisesti vielä sähkömallikin vai
siinä voi olla mikä vain
no enivei ryypyn kevennin kalvo falskaa ja ryypyn käyttövivustot säädetty mettään jos kyseessä normi dfth
niin mikä se kaasari oli, auttaisi kummasti

Lähetetty: 12 Marras 2006 16:50
Kirjoittaja Meca
Jos siinä on sähköisesti ohjattu tyhjäkäynti, niin se kalibroi itsensä käynnistettäessä sen perusteella koska säätömoottorin kara koskettaa kaasuttimen vivustoon. Jos siinä karan päässä on moskaa eikä se saa kosketusta, niin säätö saattaa sekoilla juuri noin. Hiomapaperilla kevyt putsaus niin näkee onko vika siinä.
Toinen mahdollinen vikapaikka on laturin päässä oleva virtapiuha, josta tulee säätöyksikölle 7V. Jos se on irti niin kaasuttimen säätö saattaa myös sekoilla.
Lähetetty: 12 Marras 2006 16:51
Kirjoittaja rotta-riesa
vakionopeudensäädin kytketty väärin

Lähetetty: 13 Marras 2006 09:36
Kirjoittaja tursas
Mä veikkaisin kans sitä automaattiryyppyä, tuollakin oli vähän samaa vikaa:
viewtopic.php?t=612&highlight=automaattiryyppy
..ilmanputsari veke ja kattoo miten se ryyppyläppä siellä oikein kääntyilee...kylmänä ja lämpösenä...vai kääntyileekö...

Lähetetty: 13 Marras 2006 18:31
Kirjoittaja jataashajalla
[quote="Meca"]Jos siinä on sähköisesti ohjattu tyhjäkäynti, niin se kalibroi itsensä käynnistettäessä sen perusteella koska säätömoottorin kara koskettaa kaasuttimen vivustoon. Jos siinä karan päässä on moskaa eikä se saa kosketusta, niin säätö saattaa sekoilla juuri noin. Hiomapaperilla kevyt putsaus niin näkee onko vika siinä.
Siinä se oli! Nyt pelaa taas ku unelma! Kiitän ja kumarran!
Lähetetty: 27 Marras 2006 23:01
Kirjoittaja Artery
Itsellä oli vähän samantaipaista 90vm 2.0 dokkilaisessa. Itseasiassa vian selvitin tänään, kierrokset aaltoili--> välillä parissa tonnissa ja välillä katosi kokonaan tyhjäkäynti. Syynä oli ilmanputsariin menevän alipaineletkun katkeaminen. Olin kait ottanut joskus huolimattomasti ilmanputsarin irti niin sen imuilman säädinhässäkän ohut letku oli mennyt juuresta poikki. Tuon kun korjasi niin alkoi käymään kiltisti!
